Przeprawa przez pierwsze ruiny z wykorzystaniem lustra | The Last Guardian
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Rozejrzyj się w pobliżu miejsca startu za bardzo wąską ścieżką biegnącą przy przepaści. Rozpocznij przemarsz nią i nie martw się o Trico, bo będzie on w tym samym czasie przeskakiwał po okolicznych obiektach. Po dotarciu do miejsca, w którym ścieżka kończy się złap się zamocowanego nad nią łańcucha i przemieszczaj się w lewo w pozycji wiszącej. Po drodze zeskocz na chwilę na malutką półkę, przejdź kawałek w lewo i doskocz do nowego łańcucha.
Po dotarciu na nową, dużą stabilną półkę odszukaj ścianę zabitą deskami. Wyceluj w nią z lustra i zaczekaj aż błyskawice wystrzelone z ogona Trico przyczynią się do zniszczenia desek. Akcja ta doprowadzi również do przewrócenia się jednego z okolicznych filarów. Wykorzystaj to i ostrożnie zejdź po filarze w celu dotarcia na niżej położoną półkę.
Ruszaj dalej. Skorzystaj z jednego z małych otworów i wybierz schody prowadzące na wyższy poziom. Zaczekaj aż Trico zauważy chłopczyka i doskoczy do niego. Możesz wyruszyć w drogę powrotną. Po drodze użyj lustra do zniszczenia skrzyni i odsłonięcia beczki. Wyciągnij ją z ziemi i podrzuć Trico. Powróć do głównej sali i zainteresuj się najpierw pokazaną na obrazku 1 ścianą. Ustaw się przy tej ścianie, przywołaj Trico, wdrap się na niego i doskocz do ściany w celu złapania się jednej z krawędzi.
Rozpocznij tu dość prostą wspinaczkę - musisz najpierw doskoczyć do wąskiej wyższej półki i następnie ostrożnie przejść w lewo po bardzo wąskiej krawędzi. Dotrzesz dzięki temu na półkę z obrazka 2. Jest tu nowa beczka, którą możesz podrzucić Trico.
Powróć tą samą drogą na dół. Nie śpiesz się z tym, tylko ostrożnie opuszczaj się w tych miejscach, w których jest to bezpieczne. Teraz dla odmiany zainteresuj się ścianą po przeciwnej stronie sali. Tak jak wcześniej musisz się przy niej ustawić, zawołać Trico i wdrapać się na potwora. Rozpocznij tu wspinaczkę polegającą na doskakiwaniu do wyżej położonych krawędzi. Docelowo musisz dotrzeć do zaznaczonej na obrazku malutkiej skalnej półki. Na prawo od tej półki wisi łańcuch. Wykonaj skok w jego stronę.
Zacznij wspinać się po łańcuchu, który doprowadzi chłopczyka na wyżej położoną półkę. Wybierz zlokalizowany tuż obok duży tunel (Trico w międzyczasie sam dotrze w to miejsce). W kolejnej pieczarze najpierw zbadaj obszar po lewej stronie. Jest tam beczka, którą możesz wyjąć z ziemi i podrzucić Trico. W następnej kolejności użyj lustra do zniszczenia drewnianej barykady przy prawym dużym przejściu.
W kolejnym obszarze przedostań się z pomocą Trico do wyżej położonego niewielkiego otworu. Przejdź przez tunel prowadzący do kolejnej lokacji. W tym samym czasie Trico znajdzie sobie alternatywną ścieżkę do ominięcia krat.
Wdrap się na Trico i zaczekaj aż podejmie on decyzję o przedostaniu się do następnego obszaru (przejście to jest po drugiej stronie krat, za małym lasem).
Zejdź z bestii i zajmij się eksploracją tej lokacji bezpośrednio sterując chłopczykiem. Zlokalizuj pokazany na obrazku witraż, namierz go lustrem i zaczekaj aż zostanie on zniszczony. W dalszej części gry będziesz napotykał więcej tego typu witraży i ich cechą wspólną jest to, że Trico będzie się ich bał. Konieczne będzie w rezultacie usuwanie ich żeby umożliwić ogromnemu towarzyszowi kontynuowanie podróżowania śladami chłopczyka.
Zainteresuj się mijanym po drodze małym otworem w ścianie i zbadaj tunel, w którym znajdziesz beczkę dla Trico. Wyrusz dalej. Zwróć uwagę na otwór w górnej części sali, przez który przebijają się promienie słoneczne. Przywołaj Trico, wdrap się na jego grzbiet i przedostań się z jego pomocą do otworu.
Znajdziesz się w wąskiej lokacji z przepaścią w jej centralnej części. Doskocz tu do prawej krawędzi i zacznij przemieszczać się w lewo. Po drodze będziesz musiał opuścić się i następnie doskoczyć ponownie do wyżej położonej krawędzi. Docelowo musisz znaleźć się w pozycji z powyższego obrazka. Odchyl się tu za siebie i wykonaj skok. Po złapaniu się lewej krawędzi opuść się, dzięki czemu znajdziesz się przy otworze. Przejście przez ten otwór pozwoli ci znaleźć się po drugiej stronie opuszczonej kraty.
Ostrożnie zejdź na dół i odszukaj dźwignię. Pociągnięcie za nią podniesie kratę i pozwoli dołączyć Trico do chłopczyka. Wznów podróż i odszukaj kawałek dalej nową beczkę dla Trico. Za rogiem natrafisz na barykadę i do zniszczenia jej ponownie użyj lustra w połączeniu z błyskawicami wystrzelonymi z ogona Trico.
Wkrocz do sali ze swego rodzaju klatką i zeskocz na niższy poziom. Trico po chwili dołączy do głównego bohatera i akcja ta uaktywni okoliczną maszynę. Pozostań w tym miejscu i obserwuj przebieg wydarzeń. Trico złapie chłopczyka, ale nie będzie to oznaczało jego śmierci, tylko wyświetlenie wizji.