Znajdź Simona Steinera, rzemieślnika | Rozdział trzeci | Solucja Syberia 3 Poradnik Syberia 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Znalazłszy się w Valsemborze, maszeruj w prawo. Miń stojący przy nabrzeżu prom i kieruj się przed siebie drogą wzdłuż nabrzeża. W pewnym momencie spotkasz bardzo pijanego kapitana Obo - porozmawiaj z nim.
(Jeśli chcesz mieć szansę na jedno z osiągnięć, zaraz po dialogu z zawianym kapitanem wejdź na prom - stoisz tuż przy prowadzących nań drewnianych schodach, przejdź do mostku nad nadbudówką i zabierz leżący tam na blacie dziennik kapiana, który przestudiuj - szczególy dwa podrozdziały dalej).
Kiedy dojdziesz do bocznej uliczki wiodącej w prawo, skręć w nią - na prawo od śpiącego na ławce gościa znajduje się wejście do tawerny. Jej właścicielem jest mężczyzna, który oddał Kate przepustkę żony.
W tawernie zagadnij ubraną w ludowy strój kelnerkę (wyciera stół nieopodal drzwi). To Sara, wnuczka Simona Steinera - dziewczyna wytłumaczy Kate, jak dojść do warsztatu jej dziadka.
Wyjdź na zewnątrz i skieruj się w prawo, a dotarłszy do przecznicy, wędruj w lewo i idź cały czas przed siebie, tak jak prowadzi droga - na samym końcu uliczki wejdź po schodkach. Pierwsza wystawa i drzwi po prawej to warsztat poszukiwanego Simona.
Możesz od razu wejść i pogadać ze staruszkiem, ale jeśli zbierasz osiągnięcia, proponuję jeszcze na moment odwlec tę chwilę. Od warsztatu skieruj się w lewo i wejdź po schodach na wprost. Trafisz na plac przy stacji kolejki - przejdź na jego drugą stronę (w głąb ekranu) i zejdź po schodach na plac przed ratuszem (odbywa się tam demonstracja).
Zrób parę kroków przed siebie i w prawo, a pojawi się widok na imponujący pomnik automatu przypominającego Oskara - przyjrzyj się mu (aktywny punkt na automacie, kolejny wywołujący komentarz Kate na ten temat - na jezdni nieopodal dziewczyny). Dzięki tym dwom posunięciom przed spotkaniem ze Steinerem (przeczytaniu dziennika kapitana Obo i obejrzeniu pomnika automatu) wyposażysz się w wiedzę niezbędną do otrzymania osiągnięcia.
Wróć tą samą trasą pod warsztat Steinera i wejdź do środka. Porozmawiaj z zegarmistrzem, niestety - w trakcie nie do końca spokojnej konwersacji staruszek bardzo źle się poczuje. Musisz podać mu lekarstwo.