Zdobądź trzy jukolskie soczewki | Opis przejścia Syberia 3 Poradnik Syberia 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Opuściwszy domek córki Khana Ti Kaha, zajrzyj do oświetlonej jaskini po lewej. Zainteresuj się charakterystyczną rzeźbą na podwyższeniu i zakoś zainstalowaną mniej więcej w jej centrum soczewkę jukolską 01.
Wyjdź na zewnątrz i maszeruj ścieżką na sam dół. Następnie przejdź przez zamkniętą bramę po lewej, a za nią wędruj w dół ekranu i w prawo, by dotrzeć do obozowiska Jukoli. Zagadnij stojącego mniej więcej tam gdzie poprzednio (bardziej przy ognisku) Kurka i wręcz mu manuskrypt, a po chwili otrzymasz jego tłumaczenie. Przestudiuj je uważnie (w ekwipunku z dokumentami) - dowiesz się, że w jednym z "bożków próżności" spoczywa jeden z jukolskich kluczy.

Wędruj ponownie pod ceglasty budynek (w górę ekranu) i teraz właśnie przejdź przez otwartą bramę. Zaraz za nią skieruj się na schody po prawej (z graffiti na ścianie nad nimi), którymi dostań się do budynku.

Od ich szczytu maszeruj w lewo, a po zmianie perspektywy w prawo korytarzem z czerwonym chodnikiem i oszkloną ścianą - skręć w pierwszą odnogę po lewej i przejdź przez znajdujące się na jej końcu drzwi.

W pomieszczeniu, do którego wejdziesz, przyjrzyj się gablocie z pucharami - zaraz przy drzwiach (na prawo od nich). W zbliżeniu stłucz w niej szybę - do ochrony ręki użyj szalika z ekwipunku - i zabierz soczewkę jukolską 03.
Wyjdź na zewnątrz i dalej maszeruj w prawo korytarzem z oszkloną ścianą - kiedy perspektywa się zmieni, idź w lewo i zejdź pierwszymi schodami prowadzącymi w dół.
Otwieranie skrytki w jukolskim krzesełku

Znajdziesz się na podeście powyżej szerokich schodów, który kończy się gruzowiskiem, a na jego przedzie (pośrodku) stoi intrygujące jukolskie krzesełko. W zbliżeniu opuść (ruch myszką w dół) pokrywę pod jego siedziskiem.

Zobaczysz walec składający się z sześciu obrotowych elementów - na każdym z nich wyryty jest jukolski znak. Podpowiedzią do tej zagadki są symbole w manuskrypcie oznaczające duchy: poświęcenia, bólu, śmierci, żałoby i szaleństwa. Jak widzisz, symboli w manuskrypcie jest 5, a na walcu 6, co oznacza, że jeden z nich się powtarza. Na każdym obrotowym elemencie walca występuje tylko jeden symbol z manuskryptu - trzeba go rozpoznać wśród pozostałych (niemających w tym przypadku znaczenia) znaków. Wyjątek stanowi element nr 4, na którym występują dwa symbole z manuskryptu.

A zatem: obracając kolejno elementy walca (odpowiednim ruchem myszki) na pierwszym z nich (licząc od lewej) ustaw symbol ducha poświęcenia, na drugim ducha bólu, na trzecim ducha śmierci. Na czwartym elemencie występują dwa rozpoznawalne symbole: bólu i poświęcenia - właściwy jest ten drugi. Na piątym ma pojawić się symbol ducha żałoby, a na szóstym ducha szaleństwa. (Prawidłowo ustawione symbole na fotce powyżej).
Właściwe ustawienie symboli poskutkuje tym, że można unieść siedzenie krzesełka (ruch myszką w górę) - ze skrytki pod nim zabierz soczewkę jukolską 02.