Napraw automat | Rozdział piąty | Opis przejścia Syberia 3 Poradnik Syberia 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Opuść prom i maszeruj do parku rozrywki (pomostem przy promie, po ułamanych deskach w prawo, a obok domku na palach po szerokich schodach w górę - po drodze Kate zauważy automat przypominający Oskara, ale ponieważ nie masz na razie potrzebnych narzędzi, by go uruchomić, chwilowo zostaw go w spokoju). Przejdź przez uchyloną bramę nad schodami.
Zaraz za nią skieruj się w lewo i przez obskurne metalowe drzwi z daszkiem wejdź do budynku po lewej. Trafisz do pomieszczenia będącego czymś w rodzaju warsztatu - przejdź na jego drugi koniec (w dół ekranu i w lewo) i wyjdź przez drzwi w rogu salki.
Zajdziesz się na zewnątrz, na pomoście z torami, którym można by dojść do samego promu, gdyby nie wyrwa, która poprzednio zmusiła Kate do zejścia na plażę - tyle że teraz jesteś po drugiej stronie. Maszeruj w prawo - kiedy dotrzesz do przewróconych na zakręcie wagoników, przyjrzyj im się w zbliżeniu, po czym odepnij wagoniki od siebie - w efekcie Kate pozbędzie się przeszkody na drodze. Idź dalej w prawo, natrafisz na następny pojazd, a w nim na następny automat.
Przyjrzyj się pojazdowi (zbliżenie), a konkretnie jego tyłowi, gdzie (u dołu) znajduje się nawinięta na wał lina z hakiem - Kate wpadnie na pomysł, jak rozwiązać kwestię źle przycumowanego Kryształu.
Kiedy bohaterka usunie automat z pojazdu, zabierz (w zbliżeniu) z jego prawej dłoni kluczyk.
Maszeruj torami w lewo i przez drzwi, którymi wcześniej Kate wyszła na zewnątrz, wróć do warsztatu.
Podejdź do blatu przy drugich drzwiach (tych z plakatem), na którym stoi metalowy kuferek z herbem Voralbergów. W zbliżeniu wetknij w jego zamek zabrany automatowi kluczyk i przekręć go w prawo. Po otwarciu kufra z górnej przegródki weź drugi klucz od lewej - klucz Voralberga (nr 10), do ekwipunku Kate trafi też klucz nasadowy Hansa.
Przyjrzyj się mapie na ścianie po prawej - istotna jest tu adnotacja przy oznaczeniu nr III (15+25), która za niedługo okaże się potrzebna.
Przejdź w głąb pomieszczenia i przybliż widok na stojące na blacie (mniej więcej w centrum) pudełka. Z pojemnika za nimi zabierz zębatkę. Wyjdź na zewnątrz drzwiami z plakatem. Porozmawiaj z czekającymi na Kate szamanką i Kurkiem.
Od bramy prowadzącej do strefy skażenia, pod którą przyprowadzona została Kate, maszeruj w lewo, aż dojdziesz do ogrodzenia ciągnącego się za budynkiem w kształcie rakiety (trzeba wejść w przejście pomiędzy budowlą przypominającą siedzącego metalowego "misia" bez głowy a budowlą w kształcie rakiety - na lewo od fontanny z mechaniczną ośmiornicą).
Tam ponieś z ziemi metalowy pręt (trzonek 01) leżący pod ławką (na prawo od ostrzegawczych żółtych znaków w kształcie trójkątów).
Wróć pod główną bramę parku rozrywki (od "misia" w lewo, trzeba częściowo obejść kręcącą się karuzelę łańcuchową - wejście na plac z ową karuzelą znajduje się na wprost wyjścia z parku) i wyjdź na zewnątrz. Zejdź po schodach - na ławce na lewo od nich siedzi automat najbardziej kojarzący się Kate z Oskarem, który bohaterka zauważyła poprzednim razem. Podejdź do niego.
Instalowanie serca Oskara
W zbliżeniu w miejsce o kształcie znaku plus na klatce piersiowej automatu wetknij klucz Voralberga i przekręć go (odpowiedni ruch myszką) w prawo. Otwórz tę część klatki piersiowej (odsuwając ruchem myszki pokrywę w prawo - aktywny punkt z jej lewej strony pośrodku). Wyjmij serce automatu (wystarczy kliknąć). Włóż w puste miejsce "pamiątkę po Oskarze".
Odciągnij "zatyczki" zasłaniające wloty na kable - tę po lewej ruchem nieco w górę i w lewo, a potem w dół, tę po prawej ruchem nieco w górę i w prawo, a potem w dół. Chwyć kabel po lewej i delikatnie wetknij go do lewego otworu w górze serca, a kabel po prawej - do prawego. Przybliż jeszcze bardziej widok na serce. Śrubę nad wypukłą kopułką po prawej potraktuj kluczem nasadowym - trzeba ją odkręcić (odpowiedni ruch myszką) w prawo, trzymając za koniec klucza. Otwórz pokrywę kopułki (ruch myszką w prawo). Tu okaże się, że potrzeba jeszcze klucza zdejmującego blokadę.