Skompletuj i przygotuj sprzęt do nurkowania | Rozdział trzeci | Syberia 3 Poradnik Syberia 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Opuść więc prom - od prowadzących nań schodów wędruj w prawo i cały czas wzdłuż nabrzeża, aż dotrzesz do sporego podestu, na którym stoi wieża przypominająca latarnię morską. Przy drzwiach komórki czeka kapitan - nie zwlekając, wejdź do środka.
(Możesz też najpierw wspiąć się po schodkach na podest i zagadnąć wędkującego tam mężczyznę. Jeśli wcześniej w wielkim namiocie Jukoli Kate rozmawiała z rzemieślnikiem na temat rzeźby ośmiornicy i wysłuchała legendy o tutejszym potworze, otrzymasz osiągnięcie Tragedia w Valsemborze. Jeśli udało Ci się dotąd wykonać z wyprzedzeniem cztery akcje mające wpływ na postępy w grze, to ta będzie piąta i dostaniesz też osiągnięcie Koszmar scenarzysty - szczegóły w opisie tego osiągnięcia w osobnym rozdziale).
W komórce z wieszaka przy drzwiach zdejmij (w zbliżeniu) kombinezon nurka - w tym celu przesuń (odpowiednie ruchy myszką) w prawo i w lewo wiszące na wieszaku rzeczy, by znajdujący się pod nimi wielki żółty kombinezon stał się dostępny. Zabierz też stojące przy wieszaku (po prawej) puste butle tlenowe. Przyjrzyj im się w ekwipunku - dowiesz się, że wymagane dla nich ciśnienie tlenu wynosi 180 barów.
Przejdź w głąb komórki i z blatu szafki na wprost weź dość archaiczny akwalung. Zainteresuj się też ustrojstwem po lewej. W zbliżeniu zainstaluj butle w przeznaczonym do tego miejscu (pod pierwszymi wajchami po prawej).
Napełnianie butli tlenem
Teraz przyjrzyj się metalowej skrzynce wiszącej po lewej. W zbliżeniu, kręcą pokrętłem na prawo od okrągłego wskaźnika, ustaw ciśnienie tlenu na 180 barów. Wciśnij zielony guzik w dole skrzynki - urządzenie zacznie nieco drgać. Przejdź do zbliżenia na butle. Najpierw nasuń na nie (odpowiedni ruch myszką) szary metalowy uchwyt w ramach zabezpieczenia, następnie przesuń (odpowiedni ruch myszką) w dół czerwoną dźwignię po lewej, a po chwili tę po prawej, żeby napełnić obie butle.
Kiedy Kate je zabierze, przejdź do przebieralni w prawym rogu pomieszczenia (otwarte drzwi z kołem ratunkowym, aktywny punkt w głębi, pośrodku).