Zdobądź klucz aktywacyjny | Rozdział piąty | Opis przejścia Syberia 3 Poradnik Syberia 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Wędruj ponownie do parku rozrywki. Zaraz za bramą skieruj się w prawo i po schodach widocznych w budowli po prawej wejdź na samą górę.
Podnieś pogniecioną karteczkę leżącą przy wagoniku na tarasie, po czym podejdź do wagonika stojącego na torze, to ten, który przed chwilą przyjechał.
Ustawianie trasy wagonika kolejki górskiej
Najpierw w zbliżeniu na przód wagonika zbadaj siedzisko po prawej - leży tam kolejny pręt, który oczywiście zabierz (w kolejnym zbliżeniu). Następnie obejrzyj (w zbliżeniu) uważnie wskaźniki na pulpicie sterowniczym wagonika.
Zakręć korbą po lewej w lewo (odpowiedni ruch myszką), by przesunąć wskazówkę na większym "zegarze" na maksymalną pozycję, czyli na liczbę 50. Na wagoniku widnieje cyfra III, a zatem można dotrzeć nim do tak oznaczonego miejsca na mapie w warsztacie. Zgodnie z dotyczącą go podpowiedzią z tejże mapy (15+25) ulokuj kolejno posiadane pręty (jeden z prawego siedzenia wagonika, drugi znaleziony pod ławką na terenie parku - nieopodal znaków ostrzegawczych w dziurawej siatce) na liczbach 15 i 25 na większym "zegarze". Opuść (odpowiedni ruch myszką) wajchę po prawej.
Wagonik ruszy, a kiedy po chwili się zatrzyma, usuń z "zegara" pręt znajdujący się na liczbie 25. Po kolejnej chwili wagonik zatrzyma się ponownie - spójrz w lewo i kliknij aktywny punkt w dole ekranu - Kate wysiądzie z wagonika.
Po prawej widnieje otwarte przejście w posadzce z prowadzącą niżej drabiną. Zejdź nią. Trafisz na stację metra. Zejdź po widocznych w dole ekranu schodach i skieruj się w lewo (w górę ekranu).
Maszeruj korytarzem aż po prawej pojawi się wejście do jakiegoś pomieszczenia. Wejdź do środka i rozejrzyj się - wygląda to na zamieszkane locum.
W zbliżeniu przyjrzyj się fotografii mężczyzny na stojącej obok łóżka szafce, po czym zabierz leżący na szafce album ze zdjęciami. Przejrzyj go uważnie (ekwipunek z dokumentami). W drugiej części pomieszczenia możesz włączyć stojące na brązowej szafce w rogu radio i posłuchać fragmentu melodramatycznego słuchowiska.
Wyjdź na zewnątrz - w tym momencie Kate stanie twarzą w twarz z właścicielką mieszkanka, które właśnie zwiedziła. Porozmawiaj z tą solidną kobietą - w trakcie dialogu okaże się, że jest ona w posiadaniu klucza aktywacyjnego do automatów w parku. Jeśli chcesz zdobyć go bez większych perturbacji (a przy okazji otrzymać osiągnięcie Jestem legendą) wybieraj opcje dialogowe, które usposobią przychylnie Katerinę (3, 1, 2) - szczególnie istotne jest nawiązanie do zdjęcia w albumie (osiągnięcie Martyngał, o ile nie wpadło wcześniej - przy okazji pierwszej rozmowy z kapitanem Obo albo burmistrzem Buliakinem). Jeśli jednak konwersacja przebiegnie niepomyślnie, musisz postarać się o dodatkowy argument, który pomoże Kate przekonać Katerinę.
W tym celu maszeruj do wyjścia ze stacji metra, ale zamiast wspiąć się po drabinie, skieruj się w prawo. W następnej sali przejdź w dół ekranu i wejdź po schodach.
Znajdziesz się przy gruzowisku, w którym szpera mechaniczny pies Kateriny. W zbliżeniu zabierz leżące na prawo od niego nieśmiertelniki należące do nieżyjącego męża kobiety.
Wróć do Kateriny (siedzi przy stole w niesypialnej części swojego mieszkanka) i wręcz jej owe nieśmiertelniki - to wystarczy, by kobieta pożyczyła Kate tak cenny dla niej klucz aktywacyjny.