Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Syberia 3 - poradnik do gry

Syberia 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zdobądź odpowiedni klucz zapłonowy | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 Poradnik Syberia 3

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Opuść prom i udaj się do warsztatu Steinera. Zastaniesz tam Sarę - nakreśl jej sytuację, a otrzymasz korbę.

Przejdź do sutereny, gdzie w centrum znajduje się model promu. Przybliż widok na niego i malutką dźwignią (po prawej) w podstawie, na której stoi model, w kolejnym zbliżeniu zapal światło (przesuwając dźwigienkę z prawej na lewą), by go lepiej widzieć. Wyjdź ze zbliżenia na dźwignię od światła i w otworze widniejącym pośrodku dłuższego boku podstawy zamontuj (w zbliżeniu) korbę, po czym zakręć nią w prawo (odpowiedni ruch myszką), by całkowicie odsunąć osłonę z metalowych prętów otaczającą model.

Rzuć okiem na przymocowaną do podstawy tabliczkę z informacjami o Krysztale, po czym wyjdź ze zbliżenia na nią. Teraz przybliż widok na prawą burtę promu. Na usytuowanym po lewej pokrętle musisz wskazać odpowiednie liczby w odpowiedniej kolejności, by zwisający po prawej łańcuch (obok nazwy "Krystal" na burcie) wysunął się niemal do samego końca.

Wydostawanie klucza z modelu promu

Podpowiedź co do owych liczb stanowi treść wygrawerowana na tabliczce - liczby 98, 60, 80 i 30 (polskie tłumaczenie jest niedokładne - w wersji angielskiej jako ostatnia pojawia się liczba 30) oraz zdanie o tym, że czasem trzeba myśleć wstecz - Zdobądź odpowiedni klucz zapłonowy | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

Podpowiedź co do owych liczb stanowi treść wygrawerowana na tabliczce - liczby 98, 60, 80 i 30 (polskie tłumaczenie jest niedokładne - w wersji angielskiej jako ostatnia pojawia się liczba 30) oraz zdanie o tym, że czasem trzeba myśleć wstecz. A zatem kod do modelu promu to 30-80-60-98. Zacznij od liczby 30 (wykonując odpowiedni ruch myszką przy wciśniętym LPM, przesuń wskazówkę na 30, po czym pozwól jej wrócić na początek skali) - łańcuch opuści się trochę niżej. Wskazówkę warto przesuwać powoli, by się za bardzo nie rozpędzić i nie przelecieć poza liczbę, do której się zmierza (w takim wypadku łańcuch się cofnie i należy zacząć od nowa), w przypadku ostatniej liczby trzeba wyjechać poza 90 na skali (do oporu).

Kiedy na łańcuszku pojawi się aktywny punkt, pociągnij za rzeczony łańcuch, a dach nadbudówki uniesie się, odsłaniając schowany pod nim miniaturowy klucz zapłonowy Kryształu. Zabierz go (w zbliżeniu).

Teraz pozostaje, korzystając ze zdobytego wzorca, wykonać klucz zapłonowy właściwych rozmiarów. Skieruj się do blatu, na którym poprzednio leżała proteza dla Kurka - na prawo od tego miejsca, a na lewo od projektora stoi urządzenie do wyrabiania kluczy. Przybliż widok na nie i z kasetki leżącej na półce poniżej zabierz (w zbliżeniu) surowy klucz. Wyjdź ze zbliżenia na kasetkę i przesuń widok wyżej, by mieć dobrze wyeksponowane całe urządzenie (ale nie za wysoko, bo przy kolejnych zbliżeniach aktywne punkty mogą znaleźć się poza kadrem).

Tworzenie duplikatu klucza zapłonowego

W zbliżeniu rzuć okiem na komorę z jego lewej strony - Zdobądź odpowiedni klucz zapłonowy | Rozdział trzeci | Opis przejścia Syberia 3 - Syberia 3 - poradnik do gry

W zbliżeniu rzuć okiem na komorę z jego lewej strony. W kolejnym zbliżeniu otwórz ją (ruch myszką z prawej na lewą) i ulokuj w jej centrum miniaturowy klucz zapłonowy. Pomanipuluj przyciskiem po lewej (ruch myszką w dół), by z półokrągłych płytek na obrzeżach komory wysunęły się szpikulce. Zamknij pokrywę komory (ruch myszką z lewej na prawą). Wyjdź ze zbliżenia i zajmij się prawą komorą urządzenia. W zbliżeniu otwórz ją (ruch myszką z lewej na prawą) i w jej centrum ulokuj surowy klucz. Zamknij pokrywę komory (ruch myszką z prawej na lewą) i wyjdź ze zbliżenia na nią.

Teraz, kręcąc korbą z prawej strony urządzenia, ustaw na skali procentową wielkość klucza względem miniaturowego wzoru. 100% oznaczałoby klucz tej samej wielkości - ponieważ miniaturka z modelu promu jest mniejsza od prawdziwego klucza, należy wybrać na skali wyższą wartość: 150, 200 albo 250%. Prawidłowe wskazanie to 200% - na kluczu widnieje oznaczenie 50% (do sprawdzenia w ekwipunku), zatem jeśli jest on o połowę mniejszy od oryginału, oryginał jest 2x większy od niego). Kręcąc korbą (odpowiedni ruch myszką), przesuń okrągły wskaźnik na liczbę 200. Na koniec uruchom urządzenie czerwonym bolcem u góry po prawej (poruszając go w górę i w dół). Kiedy maszyna przestanie pracować (osiągnięcie Czas zebrać myśli), w zbliżeniu otwórz prawą komorę i wyjmij z niej duplikat klucza zapłonowego do Kryształu (jeśli wykonasz klucz zapłonowy złej wielkości, weź z półki kolejny surowy klucz i zacznij wszystko od nowa, jeśli natomiast uda się to za pierwszym podejściem, otrzymasz osiągnięcie Urodzony ślusarz).

Wracaj na prom, a tam na mostek. Kliknij stacyjkę (górne gniazdo w kolumnie na lewo od koła sterowego; osiągnięcie Mechaniczne przebudzenie).