Zdobądź przepustkę do miasta | Rozdział drugi | Opis przejścia Syberia 3 Poradnik Syberia 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Wyszedłszy od szamanki, obejdź targowisko znajdujące się w centrum namiotu. Zaraz na wprost wejścia do jej kwatery znajduje się stoisko z drewnianymi rzeźbami, w tym z imponującą ośmiornicą czy kalmarem. Pogadaj o niej ze sprzedającym swoje wyroby jukolskim cieślą, by wysłuchać tutejszej legendy (potrzebne do osiągnięcia).
Następnie proponuję skierować się w lewo i dalej przed siebie - szybciej dotrzesz do mężczyzny handlującego warzywami (nie jest Jukolem, nieopodal stoją strusie z jurtami na grzbietach, a kawałek dalej mieści się stoisko kowala).
Porozmawiaj z nim na temat przepustki, w efekcie dostaniesz nieważną przepustkę jego żony -brakuje na niej pieczęci ratusza. Maszeruj dalej wokół targowiska - aż dojdziesz do stojących na jego obrzeżu strusi z jurtami na grzbietach. Zainteresuj się tą, przy której znajduje się drabina. Wespnij się po niej (aktywny punkt w połowie drabiny), a znalazłszy się w środku, przyjrzyj się w zbliżeniu stojącej przy wejściu skrzyni. Przełóż kilka leżących w niej rupieci, by móc zabrać schowane pod nimi (pośrodku) świece.
Wróć na targowisko i od miejsca ze strusiem i drabiną skieruj się w prawo - do bocznego wyjścia z namiotu. Na zewnątrz maszeruj przed siebie i w lewo, pod stojący nieopodal budynek - to policyjny punkt kontroli. Porozmawiaj z pilnującym przejścia do miasta funkcjonariuszem, po czym wejdź do owego budynku.
Podejdź do stołu, przybliż widok na jego blat, a następnie na znajdujące się w jego centrum ustrojstwo. Zauważ, że na skórzanej podkładce pod przepustkę odciśnięty jest znak pieczęci. Odegnij (odpowiedni ruch myszką) przytrzymujące ją z obu stron uchwyty i zabierz ową podkładkę (część pieczęci). Z ramienia w kształcie łyżki (po lewej) weź suchą gąbkę. I na razie nic więcej tu nie zdziałasz - wracaj do namiotu.
W środku skieruj się w lewo i pogłaszcz trzeciego od wejścia strusia (potrzebne do osiągnięcia). Następnie rozejrzyj się za stoiskiem kowala, które jest niemal na wprost owego strusia (trzeba podejść bliżej mężczyzny - nieco w dół i w prawo). Porozmawiaj z owym Jukolem o pieczątce, dowiesz się, że do jej zrobienia potrzebny jest wzór. Otwórz zatem ekwipunek (klawisz z cyfrą 3) i wręcz mu zabraną z punktu kontroli podkładkę (część pieczęci), a następnie zwinięte ze "strusiowej" jurty świece. Po chwili otrzymasz pieczątkę.
Wyjdź z namiotu, ale zanim udasz się do punktu kontroli, skręć na ścieżkę wiodącą w prawo i dotrzyj nad wodę. Leży tam wyrzucony na brzeg kalmar - w kałuży atramentu. W zbliżeniu zanurz w niej zabraną z ustrojstwa do stawiania pieczęci gąbkę, uzyskasz gąbkę nasączoną tuszem.
Przybijanie pieczęci na przepustce
Wędruj do punktu kontroli i podejdź do stołu. W zbliżeniu na przyrząd do pieczętowania połóż na jego podstawce skórzaną podkładkę (część pieczęci), a następnie (aktywny punkt nieco wyżej niż poprzedni) nieważną przepustkę. Zabezpiecz ją przed przesuwaniem, przyciskając z obu stron uchwytami. Do dolnej części urządzenia wetknij pieczątkę, po czym szybko przesuń w dół (odpowiedni ruch myszką) małą dźwignię po prawej, żeby nie dopuścić do wypadnięcia pieczęci. Do ramienia w kształcie łyżki (po lewej) włóż nasączoną atramentem gąbkę, po czym przesuń je (odpowiedni ruch myszką) pod pieczątkę. Wyjdź ze zbliżenia i pchnij w dół (odpowiedni ruch myszką) dużą dźwignię w górze urządzenia, by zanurzyć pieczęć w atramencie. Następnie unieś dużą dźwignię, przybliż widok na podstawkę i odsuń ramię z gąbką spod pieczątki. Ponownie wyjdź ze zbliżenia i ponownie pociągnij dużą dźwignię w dół, by przybić pieczęć. Unieś dużą dźwignię, przybliż widok na podstawkę, odsuń uchwyty i zabierz ważną przepustkę.
(Jeśli w miarę skrupulatnie oglądałeś przedmioty w ekwipunku, mniej więcej w tym momencie powinieneś znaleźć już na nich 15 cech szczególnych i otrzymać osiągnięcie Pójdź na łatwiznę... A jeśli nie - nic straconego aktywne punkty przedmiotów w ekwipunku można klikać do końca gry).