Współpraca w Starcraft II Legacy of the Void | Tryb współpracy poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Współpraca
Obecność na mapie drugiego w teorii zmienia rozgrywkę, w praktyce jednak nie musi. Wszystko zależy od tego, jak dobry jest drugi gracz, jaką postacią kieruje i czy potraficie się ze sobą dogadać. Może się zdarzyć, że nie będziesz miał nic do roboty, bo drugi gracz wykona całą misję za ciebie oraz zniszczy wszystkie wrogie bazy, chociaż cele misji tego nie zakładają. Może się też zdarzyć, że ledwo uda się wam wykonać główne zadanie, gdyż nie będziecie w stanie się porozumieć albo będziesz zmuszony działać w pojedynkę. To szczególnie ważne na mapach, gdzie trzeba wykonać kilka celów misji w tym samym czasie. Z tego powodu na samym początku gry ustalcie reguły działania. Jeśli cele misji są rozproszone po mapie, podzielcie się nimi. Jeśli misja polega na obronie obiektu, zdecydujcie, kto będzie bronił których wejść do baz. Zdecydujcie, w którym miejscu będziecie zbierać jednostki do wspólnego ataku oraz kto będzie zajmował się tworzeniem wojsk przeciwlotniczych. Na normalnym poziomie trudności nie musicie ustalać wszystkiego, ale na wysokim i brutalnym brak komunikacji z pewnością zakończy się waszą klęską.
Wbrew pozorom nie musicie wybierać postaci kierujących dwiema różnymi rasami. Dwaj terranie mają taką samą szansę na ukończenie zadania, co dwójka zergów albo protossów. Różnica tkwi głównie w preferencjach, gdyż część postaci lepiej sprawdza się w ataku, a reszta w obronie. Przykładowo, Zagara okaże się świetną postacią do atakowania wrogich pozycji falą słabych jednostek, podczas gdy Swann ze swoim laserem górniczym oraz wieżyczkami będzie znacznie skuteczniejszy w czasie obrony bazy.