Misja 14 - Atak templariusza | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 14 - Templar's Charge / Atak templariusza
Miejsce: Revanscar
Cele główne:
- Zniszcz 3 power cores (rdzeń zasilający platformy).
Cele dodatkowe:
- Zniszcz 2 hybrid stasis chambers (komora hibernacyjna hybrydy).
Nagroda za cele główne:
- 15 solarite (solaryt).
- Odblokowanie jednostek carrier (lotniskowiec), tempest (orkan).
- Odblokowanie umiejętności purifier beam (promień oczyszczenia), time stop (zatrzymanie czasu), solar bombardment (bombardowanie solarne).
Nagroda za cele dodatkowe:
- 20 solarite.
Misja z elementami logicznymi. Twoja baza znajduje się na platformie. Jest ona niewielka, więc będziesz musiał rozsądnie dysponować miejscem. Platforma znajduje się na szynie i może zostać przesuwana z pomocą panelu w górnym, prawym rogu ekranu, tuż pod stanem zasobów. Panel będzie niedostępny do 3 minuty rozgrywki. Przesuwanie platformy jest bardzo istotne, gdyż zasoby w punkcie startowym szybko ulegną wyczerpaniu i będziesz musiał zacząć eksploatację pozostałych [1-4]. Dodatkowo na planszy znajduje się mnóstwo pojemników z zasobami, które znacznie ułatwią wykonanie misji. Znajdziesz również wiszące w powietrzu minerały, do których wystarczy podlecieć [5-7].
Na początek wyślij jednego robotnika w celu zebrania wszystkich pobliskich pojemników. Pozostałe niech wydobywają minerały oraz szybko zaczną eksploatację źródeł gazu. Jednostki wyślij na lewo, gdzie znajdziesz małą grupę terran. Pozbądź się ich.
Z racji ograniczonej ilości miejsca pylony będziesz musiał budować na porzucanych platformach, gdzie jednak będą łatwym celem dla wrogich okrętów. Możesz budować w ich pobliżu wieżyczki, ale na dłuższą metę się to nie opłaci, gdyż nie posiadają dużej wytrzymałości. Nie możesz również za bardzo korzystać z jednostek lądowych, gdyż ich mobilność na tej mapie będzie ograniczona. Z tego powodu warto skupić się tylko na budowie floty. Mając do wyboru void rays (promienie otchłani) oraz carriers (lotniskowce) skup się na tych drugich. Są drogie i długo powstają, ale w większej grupie zapewnią ci zwycięstwo. Możesz je również wesprzeć małą grupą jednostek phoenix (fenixy), jednak te, w odróżnieniu od dwóch pozostałych, nie mogą atakować celów lądowych.
Spokojnie wydobywaj surowce w lokacji startowej, buduj jednostki i postaraj się je ulepszyć. Z powodu wysokich kosztów tworzenia armii nie buduj więcej, niż 3 stargates (gwiezdne wrota). Wszystkie wojska zbieraj w okolicach platformy, tak by mogły jej bronić w razie wrogie ataku. Około 6 minuty rozgrywki otrzymasz informacje o 2 hybrid stasis chambers (komory hibernacyjne hybryd) [H1][H2], które wymagają zniszczenia. Poczekaj, aż wróc zaatakuje platformę, odeprzyj atak, po czym skieruj się w stronę [H1]. Oba budynki są strzeżone przez jednostki terran, wieżyczki oraz hybrydy, więc przygotuj się na trudną walkę.
Po wykorzystaniu zasobów w lokacji startowej wyślij wojsko w celu oczyszczenia kolejnej. Wpierw będzie to [1], później [2], [3] i wreszcie [4], chociaż może być również [1][3][2][4]. Praktycznie na każdej platformie znajdują się wrogowie, więc wpierw metodycznie pozbądź się ich wszystkich, a dopiero później przesuń bazę. Zbierając robotników przesuń ich na środek platformy. Dostępna w panelu komenda zebrania probes (rally all probes/zbierz wszystkie próbniki) posiada wadę, w wyniku której jednostki mogą zatrzymać się na skraju platformy. Po jej przesunięciu może się okazać, że kilka jednostek zostało z tyłu i trzeba po nie wrócić.
Podczas oczyszczania kolejnych platform odkryjesz bardzo dużo pojemników z zasobami, które mogą przejąć tylko jednostki lądowe. Jest na to prosta metoda. Musisz zbudować w bazie jedno warp gate (wrota przesyłowe). Potrzebujesz też umiejętności deploy pylon (przesył pylonu). Oczyść platformę z pomocą floty, ustaw na niej pylon, wyprodukuj zealot (zelota) i z jego pomocą zbierz wszystkie pojemniki. Poniesiesz koszt wyszkolenia jednostki, ale w ogólnym rozrachunku zysk znacznie przekroczy koszta. Poza tym metoda ta jest znacznie wygodniejsza od ciągłego przesuwania platformy z bazą.
Deploy pylon (przesył pylonu) możesz również wykorzystać, jeśli nie chcesz skupiać się wyłącznie na budowie jednostek powietrznych. Na platformie w punkcie startowym zbuduj dużą bazę, składającą się z wieżyczek, warp gates (wrota przesyłowe), stargates (gwiezdne wrota) oraz innych budowli. Na ruchomej platformie możesz dobudować kilka photon cannons (działa fotonowe), ale generalnie ma ona służyć jedynie do przesuwania po mapie i zbierania zasobów. Stwórz niewielką flotę. Ilekroć będziesz musiał przesunąć platformę, wyślij przodem flotę. Zniszcz kilka jednostek wroga, przywołaj pylon, wokół niego stwórz potrzebne ci jednostki piechoty. Oczyść teren, sprowadź platformę z bazą i zacznij wydobycie. Zaletą tego rozwiązania jest tańsza i bardziej zróżnicowana armia. Poza tym do wszystkich power cores (rdzenie zasilające platformy) można dostać się drogą lądową, więc jednostki te na pewno znajdą zastosowanie. Wadą rozwiązania jest konieczność rozproszenia bazy, gdyż na pewno wszystkie potrzebne budowle nie zmieszczą się na ruchomej platformie. Znacznie utrudni to jej obronę.
Zebrawszy dużą armię przystąp do ataku na power cores (rdzenie zasilające platformy). Każdy z tych budynków dysponuje ochroną. Pierwszy [C1] chronią hybrydy oraz wysokopoziomowe jednostki terran.
Kolejne power cores ([C2][C3]) są osłaniane przez terrańskie bazy. Nie musisz ich niszczyć, gdyż nie tego wymaga główne zadanie. Jeśli więc chcesz szybko je ukończyć, zbierz armię w punkcie [2] i zniszcz pierwszy power core (rdzeń zasilający platformę) [C1]. Następnie przesuń armię na platformę z bazą, a samą platformę do punktu [8]. Zniszcz tamtejsze siły wroga i ruszaj na północ. Stopniowo przebijaj się przez pozycje terran, póki nie dotrzesz do drugiego power core [C2]. Stamtąd rusz na zachód, oczyść pozycję [4] i zaatakuj trzeci power core [C3]. Na zachód od niego znajduje się niewielka baza, ale możesz ją zignorować. Inną metodą jest zniszczenie drugiego power core, powrót na platformę z bazą i przesunięcie jej do punktu [4], co pozwoli ominąć część sił terran i szybciej zakończyć misję. Nie zapomnij wcześniej wysłać floty, by pozbyła się chociaż częśći wrogich jednostek.
Po zniszczeniu trzeciej budowli misja zostanie uznana za zakończoną.