Misja 2 - Esencja Wieczności | Epilog - W Otchłań | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 2 - The Essence of Eternity / Esencja Wieczności
Miejsce: Void
Cele główne:
- Zniszcz void thrashers (molochy otchłani).
- Wytrzymaj do zakończenia transferu.
- Kerrigan musi przeżyć.
Cele dodatkowe:
- Upewnij się, że zergowie przeżyją.
- Upewnij się, że protossi przeżyją.
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie kolejnej misji.
Nagroda za cele dodatkowe:
- Wsparcie sojuszników w czasie obrony Kerrigan.
W pierwszej części misji użyj ataków Kerrigan do zabicia wszystkich void thrashers. Po scence nastąpi zmiana mapy.
W tej misji będziesz kierował siłami terran. Zergowie wybudowali bazę na wschodzie [2], a protossi na południu [3]. Waszym wspólnym zadaniem jest ochrona Kerrigan [1]. Posiada ona dużo punktów wytrzymałości i potrafi się bronić, ale użycie jej w walce zatrzymuje widoczny w prawym, górnym rogu licznik. Co za tym idzie im częściej używasz Kerrigan do odpierania wrogich ataków, tym dłużej będzie trwała misja.
Już na początku misji dowiesz się, że twoi sojusznicy nie przetrwają bez pomocy i szybko okaże się to prawdą. Wróg będzie atakował bardzo często z pomocą dużych grup jednostek, od czasu do czasu przeprowadzając zmasowane, cięzkie do odparcia ataki. Regularnie na planszy będą się również pojawiać void thrashers, które będą musiały być zniszczone przez Kerrigan. Z powodu trudnej sytuacji nie będzie się opłacało opuszczać terenu wyznaczonego przez trzy bazy. Nawet nie myśl o zbieraniu porozrzucanych po mapie surowców. Nie dość, że twoje jednostki będą ranione, to szybko trafisz na budynki oraz jednostki przeciwników. By zbierać pojemniki z surowcami musisz wysłać większą grupę jednostek, a te będą zdecydowanie bardziej potrzebne do obrony baz.
Do misji można podejść na kilka sposobów, ale najlepszym będzie zrobienie tego, co terranom wychodzi najlepiej, czy skupienie się na obronie. Do Kerrigan prowadzą łącznie cztery wejścia - dwa na zachodzie [4][5], jedno na wschodzie [6] oraz jedno na południu [7]. Musisz we wszystkich z nich wybudować solidne fortyfikacje i bronić się, póki nie zakończy się transfer. Na normalnym poziomie trudności przeciwnicy będą korzystać tylko z nich, co znacznie ułatwi ci obronę.
Przy obu wejściach zachodnich [4][5] znajdziesz po jednym bunker (bunkrze) oraz piechotę. Dodatkowo górnego chroni siege tank (czołgi oblężnicze). Przy obu dobuduj kolejne bunkers (na początek starczy jeden, potem możesz postawić jeszcze jeden) i obsadź je pełną załogą. Niech obu miejsc chronią łącznie dwa siege tanks. W obu musi się również znajdować jeden SCV (ERK) w celu szybkiego naprawiania uszkodzeń. Najlepiej wydaj mu rozkaz patrolowania terenu za bunkrami. Jeśli problemem zaczną być jednostki latające, dobuduj jedną albo dwie wieżyczki przeciwlotnicze. Szybko rozpocznij też wydobycie surowców w punkcie [8], gdyż będziesz ich bardzo potrzebował.
Wejście zachodnie [7] będzie chronione przez jednostki i wieżyczki protossów, ale będzie ich zdecydowanie zbyt mało. Zbuduj tutaj cztery bunkers (bunkry) i obsadź je piechotą. Za budynkami rozstaw kilka siege tanks (czołgów oblężniczych) oraz wydaj jednemu SCV (ERK) rozkaz patrolowania okolicy. Jeśli jeden SCV okaże się niewystarczający, wyślij kolejnego. To samo dotyczy zachodnich umocnień [4][5]. Bunkry możesz ustawić na dwa sposoby - albo obok photon cannons (dział fotonowych), dzięki czemu terranie i protosi będą wspierali się ogniem, albo trochę za photon cannons, dzięki czemu terranie będą walczyć dopiero wtedy, gdy pierwsza linia protossów padnie. Wybierz metodę, którą uznasz za lepszą. W razie problemów z jednostkami latającymi dobuduj wieżyczki przeciwlotnicze.
Na wschodzie [8] podstawowym problemem będzie creep (biomasa), który uniemożliwi stawianie budynków. Na szczęście nie będą ci potrzebne, gdyż jedyne, co musisz wysłać w tamte okolice, to kilka siege tanks. Rozłóż je i obserwuj, jak eliminują przeciwników z dużej odległości. Możesz je również wspomóc jednym SCV w celu szybkiej naprawy ewentualnych uszkodzeń. Nie jest to jednak wymagane, gdyż jednostki mechaniczne terran, w przeciwieństwie do budynków, będą samodzielnie, powoli odzyskiwały wytrzymałość. Poza tym czołgi w bazie zergów powinny być rzadko atakowane dzięki osłonie w postaci budynków i jednostek zergów. Co za tym idzie naprawa będzie im potrzebna rzadko, a w najlepszym wypadku wcale.
Rozdzielenie sił na cztery odległe od siebie fronty oznacza spore koszta. Przede wszystkim bądź gotów na budowanie dużo supply depots (magazyny). Budynki te będą powstawały błyskawicznie, ale ich łączny koszt szybko okaże się bolesny dla twojego portfela. Do tego stawiania bunkrów i wieżyczek oraz szkolenie piechoty i siege tanks (czołgi oblężnicze) będzie kosztowało mnóstwo surowców. Z tego powodu musisz bardzo szybko postawić drugą bazę [8] i wydobywać tak dużo minerałów i gazu, ile będziesz w stanie.
Musisz też pamiętać o regularnym doglądaniu linii obronnych. Musisz odbudowywać bunkers i wieżyczki oraz słać kolejne czołgi w najbardziej zagrożone miejsca. Stawianie nowych bunkers i wieżyczek spadnie na obecne przy umocnieniach SCV (ERK). Nie wysyłaj nowych, niech reszta skupi się na wydobywaniu surowców. W późniejszej fazie gry możesz zacząć również budowę thors, które sprawdzą się w walce z wrogimi jednostkami lądowymi oraz powietrznymi. Zamist thors możesz również użyć battlecruisers (krążowniki), jeśli preferujesz jednostki powietrzne. Ciągle ulepszaj broń oraz pancerze swoich jednostek i budynków. Powinieneś wykorzystać całą dostępną pulę zaopatrzenia. Jeśli uznasz, że potrzebujesz więcej, pozbądź się części SCV. Nie przesadź jednak, gdyż wciąż będziesz potrzebował mnóstwo surowców. Możesz również wykorzystać supply depots (magazyny) w charakterze murów obronnych, co okaże się bardzo przydatne w połączeniu z siege tanks. Jeśli sytuacja stanie się naprawdę zła, skorzystaj z pomocy Kerrigan.
Reszta misji nie będzie się różniła od innych zadań nastawionych na obronę. Wróg nie będzie stosował wymyślnych taktyk ani próbował atakować z nietypowych kierunków. Pomijając pojawianie się void thrashers ataki będą nadchodzić ciągle z tych samych, czterech kierunków [9-12] i różnić się jedynie liczbą przeciwników. Pilnuj stanu umocnień, odbudowuj zniszczone i stawiaj nowe budynki, upewnij się, że wszędzie masz rozstawione siege tanks, a bunkry są pełne piechoty, a z pewnością osiągniesz zwycięstwo. Na pewno nie próbuj opierać obrony jedynie na jednostkach, a zwłaszcza jednostkach powietrznych. Biorąc pod uwagę liczbę oraz siłę wrogich ataków będzie to zwyczajnie nieopłacalne. Poza tym terranie to rasa nastawiona na obronę, więc warto z tego skorzystać.