Misja 3 - Włócznia Aduna | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 3 - The Spear of Adun/Włócznia Aduna
Miejsce: Aiur
Cele główne:
- Aktywuj 5 power cells (ogniwa zasilające).
Cele dodatkowe:
- Przywróć zasilanie 3 warp gates (wrota przesyłowe).
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie misji na Korhalu i Shakuras.
- Odblokowanie Spear of Adun (Włóczni Aduna).
- Odblokowanie umiejętności deploy pylon (przesył pylonu), chrono surge (zacięgie czasoprzestrzeni), warp in reinforcements (przesył wsparcia).
- Odblokowanie systemów starting supply (początkowe zaopatrzenie), construction time (czas przesyłu budowli).
- Odblokowanie jednostek zealot (zelota), centurion, stalker (tropiciel), dragoon (dragon)
Nagroda za cele dodatkowe:
- 3 darmowe warp gates.
Zaczynasz z małą bazą oraz kilkoma jednostkami. Twoim celem jest aktywowanie wszystkich rozsianych po mapie power cells (ogniwa zasilające) [P1-P5]. Będziesz mógł to zrobić między innymi z pomocą umiejętności Spear of Adun (Włócznia Aduna). Tuż po rozpoczęciu misji użyj deploy pylon (przesył pylonu) we wschodniej części bazy, by zasilić tamtejsze budynki. Rozpocznij również budowę kilku zealotów. Powiększoną armię wyślij do dwóch najbliższych power cells (ogniwa zasilające) [P1][P2]. W punkcie [P1] trafisz na słaby opór zergów.
Wróć do bazy. Raz aktywowane power cells (ogniwa zasilające) nie mogą zostać wyłączone, więc obroną nie wychodź poza miejsce startu. Wyprodukuj więcej robotników. Nie buduj jednak kolejnych warp gates (wrota przesyłowe), bo te zaraz zdobędziesz za darmo. Po powiększeniu armii tak do 15 jednostek skieruj się na lewo. W punktach [W1-W3] znajdziesz trzy nieaktywne warp gates (wrota przesyłowe), które wymagają jedynie dobudowania pylonu. Zbuduj go z pomocą robotnika albo umiejętności deploy pylon (przesył pylonu). Dla bezpieczeństwa możesz umieścić w pobliżu dwa photon cannons (działa fotonowe), ale budynki znajdują się na uboczu, w miejscach rzadko odwiedzanych przez przeciwnika. Istnieje bardzo nieduża szansa, że zostaną zaatakowane. Przy okazji znajdziesz również trochę dodatkowych zasobów. Na mapie nie ma ich zbyt dużo, ale wystarczająco, by ułatwić ci zadanie.
Na planszy znajdują się niewielkie grupy przeciwników, protossów i zergów. Będziesz trafiał zarówno na jednostki, jak i umocnienia, w większości przypadków słabe. Ich główne bazy [BP][BZ] znajdują się na uboczu. Atakowanie ich nie jest potrzebne do ukończenia misji. Bądź jednak gotów na wrogie wypady od czasu do czasu. Przez cały czas rozbudowuj wojsko, inwestując zarówno w zealots (zelotów), jak i stalkers (tropicieli). Dzięki warp gates (wrotom przesyłowym) rekrutuj je jak najbliższej głównych sił.
Po aktywowaniu trzeciego power cell (ogniwo zasilające) w pobliżu [P1] oraz [P2] pojawią się cztery nydus worms (czerwie nydusowe) wypuszczające z siebie jednostki zergów. Jednostek tych nie będzie specjalnie wiele, więc nawet słaba obrona powinna sobie z nimi poradzić. Wyeliminuj źródła przeciwników, zanim zdecydujesz się kontynuować główne zadanie.
Przy aktywacji czwartego power cell (ogniwo zasilające) pojawi się kolejna grupa nydus worms (czerwie nydusowe), tym razem sześć. Żeby uniknąć walki z nimi stwórz silną armię, liczącą ponad 50 jednostek, po czym wyślij je do power cell (ogniwa zasilającego). Wybierz [P3] albo [P4], tak by [P5] został na koniec. Oczyść teren, aktywuj power cell (ogniwo zasilające), po czym natychmiat rusz w stronę [P5]. Miejsce to jest solidnie bronione, między innymi znajdziesz tam jedną hybrydę, ale z dostatecznie liczną armią powinieneś sobie poradzić. Oczywiście musisz również posiadać odpowiednio silnie bronioną bazę, tak by przetrwała pojawienie się nydus worm (czerwi nydusowych). Na wszelki wypadek dobuduj kilka photon cannons (dział fotonowych) oraz trzymaj kilka jednostek w pogotowiu.
Po aktywowaniu piątego power cell (ogniwo zasilające) misja zostanie natychmiast uznana za zakończoną, nawet jeśli nie wszystkie nydus worms (czerwie nydusowe) zostały zabite.