Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Misja 17 - Templar's Return / Powrót templariuszy

Miejsce: Aiur - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Miejsce: Aiur

Cele główne:

  1. Zniszcz 3 power structure (budowla zasilająca).
  2. Zgromadź armię o łącznej wartości przynajmniej 60 supply points (punktów zaopatrzenia).
  3. Wszyscy bohaterowie muszą przeżyć.

Cele dodatkowe:

  1. Brak.

Nagroda za cele główne:

  1. Odblokowanie jednostki wrathwalker (wędrowiec otchłani).
  2. Odblokowanie kolejnej misji.

Nagroda za cele dodatkowe:

  1. Brak.

Długa, podzielona na trzy części misja, w której będziesz kierował łącznie sześcioma bohaterami oraz wspierającymi ich jednostkami. Przygotuj się na częste przełączanie między nimi z pomocą klawisza TAB oraz używanie umiejętności z pomocą skrótów klawiaturowych. Bez tego misja stanie się dużo trudniejsza.

Na początku będziesz kierował Alarakiem i Vorazun. Alarak potrafi zranić i odepchnąć przeciwników, doskoczyć do nich zadając duże obrażenia, a każdy zabity regeneruje jego tarczę i wytrzymałość. Vorazun może teleportować się na krótkie dystanse oraz błyskawicznie atakować przeciwników znajdujących się blisko siebie, dokładnie jak dark templar (mroczny templariusz). Poza tym jest permanentnie niewidzialna, a niewykryta szybciej regeneruje tarczę. Rolą Alaraka jest ściągać na siebie przeciwników i ranić ich z pomocą umiejętności, gdy w tym samym czasie niewidoczna Vorazun będzie bezkarnie zabijać wszystkich zergów, którzy znajdą się w pobliżu. Nie zapomnij o koncentrowaniu wysiłków bohaterów na najgroźniejszych celach, takich jak ultraliski i wycofaniu się, jeśli walka stanię się zbyt trudna. Vorazun nie może się leczyć, więc postaraj się nie wchodzić nią w zasięg detektorów.

Na początek czekają cię dwie walki - w miejscu startu oraz kawałek dalej [1] - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Na początek czekają cię dwie walki - w miejscu startu oraz kawałek dalej [1]. Nie będą trudne, gdyż obie postacie są bardzo silne, a ich umiejętności nie wymagają energii. Wśród wrogów znajdować się będą overlords, ale to nie problem, gdyż destruction wave (fala zniszczenia) Alaraka może zranić również cele powietrzne. Pozbądź się obu grup przeciwników i dojdź do drzwi [2].

Przeteportuj Vorazun w przejście po prawej i idź przed siebie - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Przeteportuj Vorazun w przejście po prawej i idź przed siebie. W punkcie [3] przeteleportuj się obok detektora i rusz dalej na północ. Czeka cię jeszcze kilka skoków połączonych z zabijaniem pobliskich zergów [4]. Wrogowie nie są trudni i jedynym, co będzie cię opóźniało, to czas odnawiania się umiejętności Vorazun. Po krótkim marszu dotrzesz do drzwi. Stań we wskazanym miejscu [5], a zostaną otwarte.

Przed tobą kolejne dwie grupy przeciwników [6][7], trochę silniejsze od poprzednich, więc nie zapomnij o używaniu umiejętności - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Przed tobą kolejne dwie grupy przeciwników [6][7], trochę silniejsze od poprzednich, więc nie zapomnij o używaniu umiejętności. Po pozbyciu się wrogów w [7] zajmij się również nydus worms (czerwie nydusowe) w [8] oraz [9], przez które będą nadciągać kolejne jednostki wroga. Ich ochronę stanowią budynki oraz garść jednostek zergów, więc nie powinieneś mieć z nimi większych problemów.

Kolejne nydus worms (czerwie nydusowe) oraz dużą grupę przeciwników, w tym ultraliski i detektory, znajdziesz przed drugimi drzwiami [10] - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Kolejne nydus worms (czerwie nydusowe) oraz dużą grupę przeciwników, w tym ultraliski i detektory, znajdziesz przed drugimi drzwiami [10]. Na lewo od drzwi znajduje się przejście. Przeteleportuj tam Vorazun. Na miejscu znajduje się sporo latających jednostek zergów, z którymi nie będziesz miał jak walczyć, oraz detektory. Detektory poruszają się po ustalonych trasach, poświęć więc chwilkę na ich przestudiowanie. Gdy już będziesz wiedział, jak i kiedy wrogie jednostki będą się poruszać, rusz Vorazun na północ. Korzystaj z przerw między polami wykrywania wrogich jednostek, teleportuj się na klify i przez przeszkody [11]. W razie kłopotów możesz zostać wykryty, ale tylko na kilka sekund, inaczej szybko skończy ci się tarcza, a potem wytrzymałość. Dotrzyj do wskazanego przez grę miejsca i otwórz drugie drzwi [12].

Przed tobą kolejne dwie duże grupy zergów [13][14]. Nie pozwól się otoczyć i pamiętaj o używaniu umiejętności obszarowych. Możesz również wywabić część przeciwników do drugich drzwi, zabić ich, szybko wrócić i wykończyć resztę. Dotrzesz do kolejnych zamkniętych drzwi. Tuż za nimi znajdziesz pierwsze power structure (budowlę zasilającą) [16]. Stań Alarakiem we wskazanym przez grę miejscu [15]. Przez kolejną minutę musisz go bronić.

Tę część misji można ukończyć na dwa sposoby - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Tę część misji można ukończyć na dwa sposoby. Możesz stanąć obok Alaraka i pozwolić Vorazun samodzielnie zabijać zergów, albo wyłączyć jej autoużywanie umiejętności shadow fury (furii cieni) i samemu wskazywać cele ataku. Obie taktyki będą tak samo dobre, gdyż Alaraka będą atakować jednostki lądowe, a każdy zabity zerg będzie odnawiał mu tarczę i wytrzymałość. W obu sytuacjach możesz, ale nie musisz uważać na detectory. Wrogów jest za mało i są zbyt zajęci Alarakiem, by mogli poważnie zagrozić Vorazun. Po minucie walki brama wraz z power structure (budowlą zasilającą) zostanie zniszczona.

Zmiana mapy i postaci. Teraz będziesz kierować Karaxem oraz Fenixem. Fenix potrafi skakać na przeciwników, atakować wszystkie cele wokół niego i błyskawicznie regenerować uszkodzoną tarczę. Wszystkie jego umiejętności mogą być użyte automatycznie, więc możesz je zostawić w spokoju. Karax jest w stanie przejąć dowolną jednostkę mechaniczną przeciwnika, przywołać photon cannon (działo fotonowe) oraz aktywować pobliskie budowle. W takim wypadku działa jak pylon, który dodatkowo przyspiesza budowę jednostek. Z pomocą obu bohaterów będziesz musiał zebrać małą armię, bez której nie uda ci się zabić hybryd broniących drugiej power structure.

Obu bohaterów [17] skieruj na pierwszą grupę wrogów [18] i przejmij wrogą jednostkę immortal (nieśmiertelny) - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Obu bohaterów [17] skieruj na pierwszą grupę wrogów [18] i przejmij wrogą jednostkę immortal (nieśmiertelny). Zealots (zelotów) zabij. Kawałek dalej [19] trafisz na większą grupę przeciwników, w tym archons (archontów). Przeciwko nim przywołaj photon cannon. Fenix dokończy dzieła zniszczenia.

Przed tobą zbieranie armii do walki z hybrydami - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Przed tobą zbieranie armii do walki z hybrydami. Na planszy znajdują się cztery bazy protossów [20-23], w których znajdziesz jednostki i budynki do przejęcia, jak również surowce, za które możesz wyprodukować nowe jednostki. Kolejne surowce znajdziesz również w punktach [S1-S4]. Na ścieżkach prowadzących do baz znajdują się małe grupy przeciwników, w tym immortals (nieśmiertelni) oraz colossus (kolos). Niech twoje jednostki zajmą się zealots (zeloci) i pozostałymi jednostkami piechoty, podczas gdy Karax skupi się na przejmowaniu maszyn oraz tworzeniu photon cannons (działa fotonowe). Ewentualnie przejmowaniu photon cannons przeciwnika, co będziesz mógł zrobić w punkcie [20].

W czasie tworzenia armii za dodatkowe surowce możesz albo od razu wybudować immortals, albo wstrzymać się z zakupami do momentu, gdy będziesz mógł produkować colossus - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

W czasie tworzenia armii za dodatkowe surowce możesz albo od razu wybudować immortals, albo wstrzymać się z zakupami do momentu, gdy będziesz mógł produkować colossus. By to zrobić musisz przejąć robotic support bay (zakład robotyki) z [23]. Obok znajdziesz colossus (kolosa) gotowego do przejęcia przez Karaxa. Z kolei w [22] natrafisz na dwa reavery. By je przejąć wywab pozostałe jednostki wroga i zniszcz je z dala od reavers (rozdzieraczy). Następnie wyślij na nie Karaxa. Możesz przejąć jednego, ale jeśli pozwolisz trochę zranić bohatera uda ci się przejąć oba. Warto, bo reavers (rozdzieraczy) nie będziesz mógł wybudować. Nie atakuj grupą, jeśli nie chcesz poważnie uszkodzić swoich jednostek, a może nawet stracić kilku z nich.

Bo zebraniu armii (skład nie jest istotny, liczy się tylko jej ilość) niech Karax otworzy bramę [24] - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Bo zebraniu armii (skład nie jest istotny, liczy się tylko jej ilość) niech Karax otworzy bramę [24]. Po drugiej stronie znajdziesz łącznie pięć hybryd - trzy na początek i dwie przywołane. Skup się na największej i zniszcz ją, następnie zajmij się pozostałymi. Nie zapomnij przywołać wieżyczki. Po zabiciu wszystkich przeciwników Karax zniszczy power structure.

Po kolejnej scence nastąpi zmiana mapy. Teraz będziesz kierował Artanisem oraz małą grupą jednostek wsparcia. Artanis posiada identyczne umiejętności, co w The Infinite Cycle (Odwieczny Cykl), z czego głównie korzystać będziesz z leczącej. Tym razem musisz się spieszyć, gdyż jesteś goniony przez psioniczną energię, która ranić będzie twoje jednostki, jeśli znajdą się w jej pobliżu. Położenie energii będzie zaznaczone na minimapie.

Idź przed siebie - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Idź przed siebie. Po chwili natrafisz na grupę zergów [27]. Zabij wszystkich przeciwników, wylecz swoje jednostki i ruszaj dalej. Przed tobą trzy bardzo duże grupy zergów [28-30], w walce z którymi na pewno stracisz kilku zealots (zelotów). Regularnie lecz swoje jednostki i nie zapomnij o bojowych umiejętnościach Artanisa. Kawałek dalej znajdziesz zergów atakowaną przez sojusznicze jednostki [31]. Wspólnie zniszczcie wszystkie budynki, a sojusznicze jednostki dołączą do ciebie.

Zbierz armię i ruszaj dalej. Czekają cię kolejne walki z zergami [32][33], ale w porównaniu do poprzednich będą znacznie prostsze. Możesz mieć za to trochę problemów podczas marszu przez tunel [34], który jest pełen wieżyczek zergów. Praktycznie co chwila będziesz zmuszony do walki, przez co twoi zealots nie będą mieli czasu na odnowienie tarcz. Musisz więc uważnie używać umiejętności leczącej Artanisa, tak by nie stracić zbyt wiele jednostek. Jeśli goniąca cię energia psioniczna jest daleko, pozwól swojej armii na chwilę odpoczynku.

Na końcu tunelu, w punkcie [35], natrafisz na kolejną bazę zergów - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Na końcu tunelu, w punkcie [35], natrafisz na kolejną bazę zergów. Tym razem atakowana będzie przez grupę dark templars (mrocznych templariuszy). Podobnie jak wcześniej pomóż w niszczeniu budynków, a jednostki sojusznika przyłączą się do ciebie.

Zbierz armię, wylecz swoje jednostki i ruszaj dalej - Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Zbierz armię, wylecz swoje jednostki i ruszaj dalej. W [36] napotkasz dużą grupę jednostek oraz umocnień zergów. Ściągnij na siebie uwagę jednostek, cofnij się i zabij je poza zasięgiem wieżyczek. W czasie niszczenia umocnień wyślij kilka jednostek w celu zabicia nydus worms. Kolejne nydus worms (czerwie nydusowe) wraz z dużą grupą zergów znajdziesz dalej [37]. Skoncentruj się na zabiciu ultralisków, dopiero później pozbądź się mniejszych jednostek. Nie zapomnij również zasypać wejść do tuneli.

Po dotarciu do ostatniego power structure (budowli zasilającej) [38] czeka cię scenka, po której nastąpi koniec misji.