Misja 4 - Wpływy Amona | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 4 - Amon's Reach/Wpływy Amona
Miejsce: Shakuras
Cele główne:
- Oczyść 4 launch bays (platformy startowe).
- Warp conduit (tunel przesyłowy) musi przetrwać.
Cele dodatkowe:
- Odzyskać 3 rezerwy solarite (solaryt).
Nagroda za cele główne:
- 10 solarite.
- Odblokowanie jednostek dark templar (mroczny templariusz), avenger (mściciel).
- Odblokowanie umiejętności orbital strike (atak z orbity), temporal field (pole czasowe), solar lance (lanca solarna).
Nagroda za cele dodatkowe:
- 15 solarite (solaryt).
Zaczynasz z nieźle rozbudowaną bazą, małą grupą robotników oraz czterema dark templars (mroczni templariusze). Powyżej bazy znajduje się warp conduit (tunel przesyłowy) [W]. Kilka sekund po rozpoczęciu misji zostanie zaatakowany przez void thrasher (moloch otchłani) [1]. Po ostrzale z orbity zaatakuj go dark templars (mrocznymi templariuszami). Void thrasher (moloch otchłani) to silna jednostka, ale będzie wyraźnie wskazywała miejsce, które za chwile zaatakuje. Zwracaj uwagę, gdzie znajdują się twoje jednostki, natychmiast usuwaj je z obszaru zagrożenia i nie przestawaj atakować thrashera (molocha). Po krótkiej walce powinien paść martwy.
Jeśli obawiasz się, że sami dark templars (mroczni templariusze) mogą okazać się niewystarczający, zaraz po rozpoczęciu misji zrekrutuj kilka jednostek. Powinny być gotowe w momencie pojawienia się thrashera (molocha).
Po pozbyciu się zagrożenia skup się na rozbudowie bazy. Stwórz więcej robotników, powiększ również armię. Postaraj się mieć zróżnicowane siły, składające się z dark templars (mroczni templariusze), stalkers (tropicieli) oraz zealots (zeloci). Chwilowo trzymaj je wszystkie u wejścia do bazy, tak by odpierały rzadkie ataki przeciwnika. Po zebraniu około 20 jednostek rusz na północ. W międzyczasie powinieneś dostać informację o znajdujących się na mapie zasobach solarite (solaryt) [S1-S3]. Najbliższe znajdziesz nieopodal bazy [S1]. W pobliżu znajdują się również dodatkowe zasoby.
Następny [2] oraz wszystkie pozostałe void thrashers (molochy otchłani) pojawiać się będą niezależnie od tego, czy będziesz oczyszczał launch bays (platformy startowe), czy zostawisz je w spokoju. Może więc dojść do sytuacji, że będziesz walczył z ostatnim, lecz główne zadanie nie posunie się nawet o milimetr. Nie przejmuj się jednak, gdyż misja nie narzuca limitu czasowego. O ile warp conduit (wrota przesyłowe) przetrwa, możesz je wykonywać, jak długo ci się podoba.
Kolejność oczyszczania launch bays (platformy startowe) [3-6] zależy wyłącznie od ciebie, jednak warto robić to według kolejności pojawiania się void thrashers (molochów otchłani). Dzięki temu nie będziesz musiał wędrować przez całą mapą, by się ich pozbyć. Przy okazji ruszając w stronę [4] będziesz mógł pozbyć się bazy zergów w [Z1]. Baza nie jest zbyt duża i jej obrona również pozostawia sporo do życzenia, więc nie musisz wysyłać przeciwko niej dużych sił. 15 jednostek różnego rodzaju powinno wystarczyć. Baza zergów [Z1] nie jest jedyną na planszy. Druga, znacznie większa i lepiej broniona, znajduje się we wschodniej części mapy [Z2], ale nie będziesz musiał jej niszczyć. Poza tym na mapie znajdziesz również pojedyncze grupy jednostek oraz umocnień, z którymi duża armia nie powinna mieć żadnych problemów.
Po zniszczeniu mniejszej bazy zergów będziesz miał łatwy dostęp do drugiego zapasu solarite (solarytu) [S2] oraz drugiego launch bay (platforma startowa) [4]. Jeśli thrasher (moloch) [7] się jeszcze nie pojawił, zostaw na miejscu większość sił, a resztą wróć bronić bazy. Niech pozostawione siły pozbędą się budowli obronnych oraz detektorów, których obecność może utrudnić walkę z potworem.
Przez cały czas rozbudowuj bazę i twórz kolejne jednostki. Ataki wroga wciąż będą sporadyczne, a twoje możliwości budowlane ograniczone, więc po prostu twórz pół na pół jednoki do walki wręcz oraz zasięgowe. Idąc na thrashers (molochy) pamiętaj jednak o podzieleniu ich na mniejsze grupy. Potwory atakują obszarowo, a duże grupy jednostek trudniej będzie ewakuować z miejsca ataku. Łatwo w ten sposób stracić sporą część armii.
Siła thrashers (molochów) oraz ich obstawy będzie znacznie wyższa we wschodniej części mapy [8][9]. Ostatniemu [9] towarzyszyć będzie duża grupa zergów oraz budowle obronne. Możesz uniknąć spotkania z nim, jeśli będziesz się spieszył z wykonaniem zadania. Po prostu nie zdążą się pojawić. Możesz również wcześniej wysłać na miejsce dużą grupę jednostek, która pozbędzie się zergów i zaczeka na thrasher (molocha). W takim jednak wypadku praktyczniej będzie oczyścić launch bay (platformę startowa) i wycofać się. Misja kończy się w momencie, gdy wszystkie cztery launch bays (platformy startowe) będą działały. Nie jest istotne, czy zabijesz wszystkich thrashers (molochów) czy nie. Możesz więc ostatnie dwa potwory zignorować albo uprzedzić, czyszcząc launch bay (platformę startową), zanim zdążą się pojawić.