Misja 1 - W Otchłań | Epilog - W Otchłań | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 1 - Into the Void / W Otchłań
Miejsce: Void
Cele główne:
- Zniszcz corruption source (spaczenie otchłani).
- Pokonaj Naruda.
- Bazy sojuszników muszą przetrwać.
Cele dodatkowe:
- Zabezpiecz teren pod wysunięte posterunki.
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie kolejnej misji.
Nagroda za cele dodatkowe:
- Wsparcie sojuszniczych jednostek.
Zaczynasz w południowo-zachodniej części mapy. Znajdujesz się na obszarze działania energii pustki, która będzie stopniowo osłabiać twoje jednostki. Na szczęście wszystkie dostępne na początku misji wojska należą do kategorii mechanicznych, więc dzięki aktywnej umiejętności reconstruction beam (promień regenerujący) będą cały czas leczone. Jedyne, czego nie uda ci się odnowić, to ich tarcze. Przynajmniej póki co.
Idź przed siebie. Czeka cię krótka walka z pojedynczymi jednostkami przeciwnika oraz kilka budynków do zniszczenia. Zniszcz wskazaną przez grę konstrukcję [1]. W czasie całej operacji możesz stracić kilka jednostek, ale nie martw się, zaraz je uzupełnisz.
Po zniszczeniu budynku i scence następuje zmiana mapy. Od teraz będziesz kontrolował własną bazę [2]. Na wschód od ciebie znajdują się pozycje terran [3] oraz zergów [4]. Waszym wspólnym zadaniem jest pokonać Naruda [5]. Budowa misji jest bardzo podobna do Brothers in Arms (Braterstwo broni). Wraz z sojusznikami będziesz stopniowo oczyszczał planszę z wrogich sił i budował wysunięte posterunki, póki nie dotrzesz na drugi koniec mapy, gdzie znajduje się twój cel. Na szczęście tym razem twoi sojusznicy nie będą unieruchamiani z pomocą keystone (ogniwo). Zamiast tego co kilka minut na planszy pojawiać się będzie void thrasher (moloch otchłani) [5], który będzie maszerował na bazę twoją, albo jednego z twoich sojuszników. Waszym wspólnym zadaniem będzie zabić go, zanim osiągnię cel. Gra będzie cię informowała kiedy thrasher się pojawi, w czyim kierunku będzie szedł oraz gdzie się aktualnie znajduje, więc zawsze będziesz miał czas na przygotowanie się na jego przybycie.
Plansza podzielona jest na trzy ścieżki. Kerrigan będzie atakowała prawą, a Raynon centralną. Twoim zadaniem będzie zarówno oczyszczenie lewej, jak i wspieranie wojsk sojuszników. Jeśli ich bazy zostaną zniszczone, przegrasz misje.
W trakcie oczyszczania planszy będziesz natrafiał na różnej wielkości oddziały Naruda, składające się z jednostek wszystkich ras. Znacznie jednak ważniejsze będą konstrukcje oznaczone jako void corruption (spaczenie otchłani). Ich zniszczenie oczyści teren z raniącej twoje jednostki i budynki aury. Sama aura nie jest przesadnie niszczycielska, ale podobnie jak na początku misji sama jej obecność uniemożliwi jednostkom regenerację tarcz. Poza tym na mapie znajduje się całkiem sporo pojemników z surowcami, które powinny trochę pomóc ci w zwycięskim ukończeniu misji.
Twoja baza będzie regularnie atakowana, jednak nie musisz poświęcać zbyt dużo środków na jej obronę. Misja jest tak skontruowana, by wraz z jej postępami przeciwnicy znajdowali się coraz dalej od twojej bazy i tracili możliwość jej atakowania. Dlatego nie buduj wieżyczek, tylko od początku nastaw się na tworzenie i ulepszanie jednostek. Pomijając void thrashers (molochy otchłani), które i tak będziesz zabijał z dala od bazy, budynki obronne na wiele ci się nie przydadzą.
W trakcie misji otrzymasz informację o czterech miejscach, w których sojusznicy mogliby wybudować dodatkowe bazy. Terranie mogą je wybudować na zachodzie [6][7], a zergowie na wschodzie mapy [8][9]. We wszystkich tych miejscach natrafisz na trochę więcej wrogich jednostek i budynków, niż zwykle, za to po ich zniszczeniu ich miejsce zajmą budynki i jednostki sojuszników. W przeciwieństwie do posterunków budowanych w oczyszczonych miejscach planszy, te cztery bazy będą tworzyć nowe jednostki, a co za tym idzie ułatwią ukończenie misji.
Na samym początku misji twoi sojusznicy będą mieli spory problem z odpieraniem wrogich ataków. Zwłaszcza thrasher, który pojawi się tuż po rozpoczęciu drugiej części misji. Musisz im pomóc, niszcząc void corruptions (spaczenie otchłani) i pobliskie budowle. Sojusznicy w takich miejscach będą stawiać swoje fortyfikacje. Nie we wszystkich, zazwyczaj w co drugim, ale wystarczająco często, by zabezpieczać kolejne części mapy. Siła fortyfikacji będzie różna, ale na tyle duża, by odpierać większość zwykłych ataków przeciwnika. Poważnie zagrozić im mogą dopiero thrashers.
By pokonać Naruda najlepiej będzie oczyścić całą planszę, łącznie z budynkami w punktach [10] oraz [11]. Dzięki temu sojusznicy będą mogli skupić się wyłącznie na pokonaniu wielkiego przeciwnika. Przed atakiem zgromadź armię tak dużą, jak pozwoli ci zaopatrzenie. W razie problemó z zasobami możesz zbudować do dwóch dodatkowych baz w punktach [12] oraz [13]. Zaczekaj, aż sojusznik zacznie atakować pozycje Naruda, po czym po czym wyślij tam swoje wojsko. Wpierw pozbądź się wrogich jednostek i budowli, na koniec zajmij się dużym przeciwnikiem. Nie zapomnij wpierw pozbyć się void corruption (spaczenie otchłanie), co by twoje jednostki nie otrzymywały obrażeń. Zabicie samego Naruda okaże się przede wszystkim czasochłonne, gdyż posiada on mnóstwo punktów wytrzymałości. Będzie co prawda atakował twoje jednostki, ale jedynie kilka naraz, co można zniwelować dużą armią. Poza tym na miejscu będą przebywać twoi sojusznicy, którzy mogą ściągnąć na siebie uwagę Naruda albo będą zadawać mu obrażenia. Walka okaże się krótka i dość łatwa, o ile uderzysz na wroga całą posiadaną przez siebie armią.
Po zabiciu Naruda misja zostanie uznana za zakończoną. W tym celu nie musisz oczyszczać całej planszy, chociaż każdy zniszczony budynek przeciwnika oraz nowa baza sojusznika znacznie ci to ułatwią. Równie dobrze możesz udzielić sojusznikom pomocy tylko na samym początku misji, a później skupić się jedynie na przebiciu się do Naruda i zabiciu go. Misja stanie się znacznie trudniejsza, ale gra wciąż uzna ją za ukończoną w momencie zabicia głównego celu.