Misja 1 - Mroczne szepty | Prolog - Szepty o zagładzie | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 1 - Dark Whispers/Mroczne szepty
Cele główne:
- Uwolnij pierwszą grupę uwięzionych protossów.
- Uwolnij drugą grupę uwięzionych protossów.
- Uwolnij trzecią grupę uwięzionych protossów.
- Główny reaktor stacji musi przetrwać.
Cele dodatkowe:
- Zniszcz 2 pylon containment units (struktura ograniczająca pylon)
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie kolejnej misji.
Nagroda za cele dodatkowe:
- Dodatkowe jednostki.
Zaczynasz z niewielką bazą oraz niedużą armią, za to sporym zapasem surowców pozwalających na szybką rozbudowę. Po trzydziestu sekundach na mapie pojawi się również baza Kerrigan [1]. Jest znacznie większa i silnie broniona, więc nie warto się do niej zbliżać. Na początek skup się więc na rozbudowie bazy oraz armii. Dysponujesz pięcioma jednostkami, ale potrzebujesz jeszcze przynajmniej dziesięciu, najlepiej po pięć zealots (zelotów) oraz stalkers (tropicieli).
Zergowie będą atakowali w regularnych odstępach czasu i poruszali się po trasie widocznej na minimapie. Ich celem jest reaktor [2], a niszczyć będą wszystko, co napotkają. Nie wchodź im w drogę, gdyż ich siły są znacznie większe od twoich. W trakcie ich przemarszu możesz zarówno zostać w bazie, jak i kontynuować wykonywanie głównego zadania. Istotne jest tylko to, by z nimi nie walczyć. Atakowanie w tym momencie bazy zergów również nie ma sensu, tym bardziej, że nie przybliży cię do ukończenia misji.
Atak na armię zergów warto przeprowadzić tylko w sytuacji, gdy zechcesz zyskać trochę czasu na ukończenie misji. Atakując zergów ułatwiasz terranom obronę, a im dłużęj terranie się bronią, tym więcej masz czasu na ukończenie misji. W takiej jednak sytuacji atakuj tylko tylne jednostki. Zaatakowanie całej armii zergów, zwłaszcza od frontu, narazi cię na wysokie straty i na dłuższą metę okaże się nieopłacalne.
Tworząc armię zaczekaj, aż Kerrigan zacznie przygotowywać się do drugiego ataku. Dzięki temu odeprzesz atak terran, którzy uderzą na twoją bazę od północy. Atak będzie słaby, ale jeśli wcześniej wysłałeś wszystkie wojska poza bazę nie będziesz miał jak się przed nim obronić. Gdy już pozbędziesz się terran zbuduj w tamtym miejscu dwa photon cannons (działo fotonowe). Ustaw je tak, by wspierały się ogniem. Ataki będą się od czasu do czasu powtarzać i stawać coraz silniejsze, warto więc dobudować później kolejne wieżyczki.
Zbierz armię i ruszaj na północny zachód. Trafisz na słabe umocnienia oraz małe grupy terran. Dysponując liczną armią bez problemu się przez nie przebijesz. W drodze do pierwszej grupy uwięzionych protossów trafisz na pojemniki z zasobami [3] bronione przez małą grupkę terrańskiej piechoty.
Pierwszej grupy uwięzionych protossów [4] pilnuje kilka jednostek terran. Pozbądź się ich i zaatakuj budynek. Po krótkiej rozmowie uwolnieni zealoci dołączą do twojej armii.
Nieopodal pierwszej grupy uwięzionych [4] znajdziesz pierwszy pylon containment unit (struktura ograniczająca pylon) [5], z pomocą którego wróg ściągnie niewielkie posiłki. Zabij wszystkie wrogie jednostki i zniszcz budynek. Przy przejętym pylonie pojawi się grupa jednostek, które natychmiast się do ciebie przyłaczą. Możesz wykorzystać budynek do ściągnięcia kolejnych posiłków z pomocą warp gates (wrota przesyłowe). Zbierz również pobliskie pojemniki z zasobami.
Przez ten czas rozbudowuj bazę i szkol dodatkowe jednostki. Możesz sięgnąć po bardziej zaawansowane, jak dark templarzy (mroczni templariusze) albo colossusy (kolosy), ale możesz też skupić się na tańszych, jak zealos (zeloci) oraz stalkers (tropiciele). Misja jest tak skonstruowana, że jesteś w stanie ją ukończyć bez drogich i zaawansowanych jednostek, więc wybór należy do ciebie. Przeznacz też część zasobów na ulepszenia broni i pancerzy, które znacznie ułatwią ukończenie misji.
Zwróć uwagę na to, gdzie znajdują się siły zergów. Jeśli między tobą oraz punktem [6] znajdują się budowle terran, zaczekaj, aż zergowie je zniszczą, w tym czasie skupiając się na rozbudowie bazy i armii. Jeśli terran już nie ma, przedostań się do punktu [6]. Na miejscu znajdziesz bridge control (generator). Po jego zniszczeniu odblokujesz skrót, dzięki któremu będziesz mógł znacznie ograniczyć ryzyko spotkania z zergami.
Zbierz armię i ruszaj na wschód. Drugiej grupy uwięzionych protossów [7] strzeże baza terran oraz trochę jednostek. Skup się na obrońcach, następnie zniszcz budowle i uwolnij protossów. Zyskasz też miejsce na postawienie drugiej bazy, na wypadek gdyby surowce w pierwszej zostały wyczerpane.
Ruszaj na północ. Zbierz kolejne pojemniki z zasobami [8][9] bronione przez małe grupki terran. Będą silniejsze od poprzednich, głównie ze względu na nowe, silniejsze jednostki, ale wciąż zbyt słabe, by poradzić sobie z dużą armią protossów. Kawałek dalej [10] trafisz na umocnienia wroga. Odbij stamtąd na północ, a dojdziesz do drugiego pylon containment unit (struktura ograniczająca pylon) [11], przy którym znajdziesz sporą grupę przeciwników. Ledwo się pojawisz, terranie ściągną posiłki. Zabij wszystkich i zniszcz budynek, by uzyskać wsparcie.
Sprawdź, gdzie znajdują się zergowie. Jeśli oczyścili przejście na północ, ściągnij posiłki z bazy i ruszaj dalej. Jeśli nie, zaczekaj, aż to zrobią. Ostatniej grupy uwięzionych protossów [12] pilnują bunkry oraz silne jednostki terran ze wsparciem hybryd, bądź więc przygotowany na dość trudną walkę. Skup swoje wysiłki na hybrydach, a po ich zniszczeniu zajmij się resztą przeciwników. Na koniec uwolnij protossów. W ten sposób zakończysz misję.