Misja 2 - Duch we mgle | Prolog - Szepty o zagładzie | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Misja 2 - Ghosts in the Fog / Duch we mgle
Cele główne:
- Zniszcz wejście do świątyni.
Cele dodatkowe:
- Zniszcz 3 rock formations (skały).
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie kolejnej misji.
Nagroda za cele dodatkowe:
- Dodatkowy przychód gazu.
Zaczynasz z małą bazą, skromną armią i całkowitym brakiem źródeł gazu. Ten będzie się pojawiał w określonych odstępach czasu we wskazanych przez grę miejscach [X] w ilości od jednej do kilku setek sztuk. Czasem gaz będzie się pojawiał w jednym miejscu, innym razem kilku naraz, jednak większość z nich będzie strzeżona przez wrogów. Jeśli jednostki wroga nie znajdują się od razu na miejscu, to prędzej czy później się tam pojawią. Przeciwnik nie może zbierać gazu, więc nie musisz spieszyć się z jego zdobyciem. Raz wyrzucone przez erupcję surowce będą czekać na twoje przybycie. Co istotne - gaz mogą zbierać tylko jednostki lądowe. Możesz łączyć je z powietrznymi, ale te drugie będą służyć tylko jako wsparcie.
Ograniczenia w dostawach gazu mogą wydawać się kłopotliwe, ale z racji braku limitu czasu na ukończenie misji nie musisz się nimi za bardzo przejmować. Skup się na rozbudowie bazy i wydobyciu minerałów, przy okazji tworząc niewielką armię. Gdy dojdzie do erupcji, wyślij wojsko po gaz, po drodze niszcząc wszystkich napotkanych przeciwników. Zbierz gaz, wróć do bazy, wykorzystaj zdobyte zasoby na rozbudowę. Powtarzaj, póki nie zbierzesz dostatecznie silnej armii, by dokonać szturmu na świątynię [1]. Wrogie ataki będą rzadkie i słabe, więc twoja armia będzie pełniła podwójną rolę grupy atakującej oraz mobilnej obrony bazy, oszczędzając ci kłopotów ze stawianiem wieżyczek. Możesz co prawda postawić kilka photon cannons (działa fotonowe) przy obu wejściach do bazy, ale przez większość czasu nie będą miały z kim walczyć. Jeśli jednak boisz się o bezpieczeństwo bazy, zostaw na miejscu kilka jednostek, na przykład 10 stalkers (tropicieli) i zealots (zelotów). Powinni poradzić sobie z większością zagrożeń.
Im dalej od bazy, tym siły przeciwnika będą większe. Jeśli jednak skupiłeś się na rozbudowie bazy oraz zbieraniu gazu przy każdej pojawiającej się okazji, będziesz w stanie rozbić każdą wrogą grupę, niezależnie od jej wielkości. Pamiętaj tylko, by twoja armia składała się z przynajmniej kilku jednostek zdolnych atakować cele powietrzne, gdyż będziesz na nie natrafiał od czasu do czasu.
Około szóstej minuty otrzymasz informację o 3 rock formation (skały) [2-4] rozrzuconych po terenie misji. Są bronione przez małe grupy przeciwników, w tym kilka sentries (wartownik), a po ich zniszczeniu będziesz otrzymywał dostawy gazu. Będą one małe i niezbyt częste, ale regularne. Warto w pierwszej kolejności zabrać się za ten znajdujący się najbliżej bazy, a pozostałe zniszczyć przy okazji oczyszczania mapy z wrogich baz i jednostek. Formacja na wschodzie [3] znajduje się za przepaścią i wymagać będzie wykorzystania stalkers (tropicieli) albo jednostek powietrznych.
Na mapie znajdziesz liczne posterunki Tal'Darimów składajace się z wieżyczek oraz małych grup jednostek, pojedyncze bazy o różnej sile [5-9] oraz główną, broniącą wejścia do świątyni [1]. W niektórych bazach ([5][6]) wróg wydobywa minerały, na inne ([7-9]) składają się tylko budynki produkcyjne. Im dalej od twojej bazy głównej, tym ich ochrona będzie silniejsza, ale nie na tyle, by stanowić problem dla twoich wojsk. Jeśli będziesz zbierał każdy dostępny na mapie gaz i wydobywał tyle minerałów, ile to możliwe, będziesz w każdym momencie dysponował armią silniejszą od wszystkiego, co wróg może przeciwko tobie wysłać.
Główna baza przeciwnika [10] powita cię solidnymi fortyfikacjami oraz dużą liczbą rozproszonych jednostek. Wieżyczki znajdziesz zarówno przy wejściu, jak i w głębi. Możesz się z nimi rozprawić, ale misja wymaga tylko zniszczenia wejścia do świątyni. Możesz więc zniszczyć fortyfikacje u wejścia, zignorować budynki produkcyjne, przebić się do świątyni i zniszczyć jej wejście.
W tej misji dysponujesz prawie wszystkimi jednostkami protossów, dobrą taktyką jest więc wymieszać tanich zealots (zelotów) oraz stalkers (tropiciele) z dark templars (mroczni templariusze), colossus (kolosy) oraz carriers (lotniskowce). Dzięki temu stworzysz armię zdolną poradzić sobie z każdym zagrożeniem. Nie zapomnij również o regularnym ulepszaniu broni i pancerzy swoich wojsk. Misję można ukończyć dysponując tylko jedną bazą, ale na wypadek wyczerpania się złóż w bazie głównej możesz wydobywać minerały w punktach [5] oraz [9]. Nie martw się o gaz, jego źródła na tej mapie są nieskończone.