STALKER Shadow of Chernobyl: Questy Elektrownia Jądrowa
Aktualizacja:
SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - QUESTY

1. Dotrzyj do elektrowni - część 2
Zleceniodawca: quest uaktywnia się w sektorze Prypeć
Lokalizacja startowa: sektor o nazwie Prypeć
Co należy wykonać:
a) spotkać się z innymi Stalkerami
b) podążać za innymi żołnierzami
c) odszukać ścieżkę prowadzącą do sektora Elektrownia Jądrowa
d) odnaleźć wejście prowadzące do sarkofagu (punkt 1 na mapie)
Dokładny opis questu:
Wszystkie Twoje działania prowadzone na tej mapie będą miały wyłącznie jeden cel - przedostanie się do właściwej części elektrowni. Jak można się łatwo domyślić, nie będzie to proste zadanie. Przede wszystkim, nie będziesz mógł korzystać z mapy. Na planszy znajdują się snajperzy, a także będziesz atakowany przez wojskowe śmigłowce. Ponadto po dotarciu do określonego punktu na mapie załączy się licznik, w wyniku czego w przeciągu zaledwie kilku minut będziesz musiał dotrzeć do wyjścia z tej strefy. Postaram się oczywiście wszystko bardzo dokładnie objaśnić.
Początkową część mapy można badać na kilka różnych sposobów. Jeśli preferujesz dokładną eksplorację, powinieneś stopniowo posuwać się do przodu i likwidować napotykanych snajperów (#1). Pierwszy gostek będzie skrywał się po prawej stronie, kolejni po lewej. Prędzej czy później na mapie pojawiłyby się jednak śmigłowce i musiałbyś je próbować niszczyć (#2). Osobiście radziłbym więc przebiec przez te tereny, co dokładniej opisane zostało poniżej.
![]() | ![]() |
Gdy tylko rozpoczniesz eksplorację, zacznij biec prosto, a następnie skręć w lewo. Powinieneś biec przy niewielkim murze (#1). Znajdujący się po prawej stronie snajperzy najprawdopodobniej nie zaatakują Cię. Będziesz musiał natomiast zabić pojedynczego żołnierza, który powinien znajdować się na wprost lub po prawej stronie (#2).
![]() | ![]() |
Spróbuj podejść kawałek dalej. Powinna tu mieć miejsce niewielka eksplozja. Nie musisz się jej obawiać. Zwróć natomiast uwagę na powstałą w murze dziurę (#1). Warto oczywiście z niej skorzystać. Następnie skieruj się do niewielkiej chatki (#2). Będziesz tu mógł odsapnąć, przeładować broń i oczywiście zapisać stan gry.
![]() | ![]() |
Na początek spróbuj wychylić się i załatwić co najmniej dwóch snajperów. Pierwszy gostek znajduje się na dachu elektrowni (#1), kolejni są przy południowych budynkach. Po wstępnym zabezpieczeniu terenu zacznij biec w stronę elektrowni (#2), gdyż w taki właśnie sposób najbezpieczniej będzie dotrzeć do celu.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach wpadniesz oczywiście na paru wrogów (#1). Zauważ, że przeciwnicy są świetnie opancerzeni. W rezultacie musisz celować w ich głowy. Uważaj na gostka, który może przyczaić się po prawej stronie, tuż przy ścianie elektrowni. Radziłbym nie zatrzymywać się na dłużej w jednym miejscu, gdyż w okolicy mogą się jeszcze znajdować snajperzy. Powinieneś w końcu dotrzeć do miejsca, w którym na ekranie pojawi się licznik (#2). W rezultacie będziesz musiał dotrzeć do wejścia do podziemnego kompleksu w przeciągu sześciu minut.
![]() | ![]() |
Posuwaj się sukcesywnie do przodu. W ukazanym na screenie miejscu będziesz musiał przesunąć się w lewo, tak aby uniknąć znajdującego się tu wiru (#1). Po ominięciu tego miejsca ponownie zbliż się do ściany elektrowni. Zanim skierujesz się dalej, postaraj się oczyścić teren widoczny przed sobą (#2). W okolicy powinno znajdować się co najmniej 2-3 przeciwników.
![]() | ![]() |
Powinieneś zbliżać się do wejścia prowadzącego do elektrowni. Wrogów załatwiaj z dystansu (#1), nie pozostając dłużej w jednym miejscu. Warto byłoby też ustawić się w ukazanym na screenie miejscu (#2), dzięki czemu w miarę bezpiecznie można byłoby pozbyć się kilku wrogów. Często zapisuj stan gry!
![]() | ![]() |
Ruszaj w stronę głównej bramy (#1). Najprawdopodobniej będziesz tu musiał błyskawicznie załatwić pojedynczego przeciwnika. Celuj oczywiście w okolice głowy. Wejdź do dużego magazynu i skieruj się w lewo. Będziesz musiał skierować się do lewej drabinki (#2), dzięki czemu gra zacznie ładować kolejną mapę.
![]() | ![]() |
Komentarze czytelników
Witam, mam ogólnie problem dlaczego u mnie nie ma dźwigni i dlaczego te rury są inaczej ułożone niż na obrazku, co mam zrobić
Jak otworzyć drzwi do tajnego laboratorium bo u mnie wyświetla się napis zamek szyfrowy
pilot pomyliłem sie jak zejdziesz na dół to musisz poszukac drabiny musisz troche poszukac ale zaprowadzi sie do zamnietych drzwi i tam uzyjesz dekodera ze schowka z prypeci zajmie ci to 30 sekund i zaatakuje cie w miedzi czsie 3-4 monolitowców w egzach (polecam szukac u nich st 200m ) bo ja wzialem od 1 ta bron otwierasz drzi i masz lab jest tam bardzo duzo monlitu i dojdziesz do pokoju z chologramem zniszcz kamienie wokół i pokaze sie typek z którym musisz pogadać i wybierasz opcje: a) przylaczasz sie do swiadomości-z lub b) odrzucasz i zabawa z teleportami i zniszczenie zony :-P
pilot jak zejdziesz na dół w elektrowni to bedziesz mijal drzwi do ktorych potrzeba szyfru , szyfr ma jeden z zolniezy monolitu jak bedziesz szedl w prypeci ze stalkerami wtedy kod dostanie masz go w PDA w notatki i PDA i tam masz "PDA zolnieza monolitu" czy jakos tak , wtedy ten kod wpisujesz tak nie wiem czy dziala ale to wydaje sie sensowne bo poco szyfr do drzwi skoro nie mozna nim nic otworzyc prawda?
witam jestem tu nowy mam problem ze stalkerami cien Czarnobyla gdzie jest tajne wejście do labolatorium żeby poznac tajemnice monolitu czy może ktoś mi pomodz proszę bo dostane szalu hehe
pomyliłeś się tylko w 1 a konkretnie o Instytut Agroprom a konkretniej Babich nie tylko daje lokalizacje wejsc do kanałów a też patrole w Bazie wojskowej w Intytucie
Ja tam i tak nie korzystam z poradników, w każdym razie ten motyw z wieloma zakończeniami jest boski.
Nie postarałeś się! Nie opisałeś wszystkich artefaktów, anomalii, zbroji, broni, qestów i innych rzeczy!
Jak robisz taki poradnik to się nie bierz za następne, bo szkoda czasu i pieniędzy graczy i użytkowników!
Ja rozumiem, że tego typu poradniki nie muszą być szczególnie bogate pod względem słownictwa, ale używanie w co drugim zdaniu wyrazów: "oczywiście" "docelowe" itp. czy też opisywanie każdego elementu otoczenia jako "chrakterystyczny" jest już wręcz obrazą języka.
Ej nosal2 sa dwie opcje albo masz demko albo jestes ciemny i gry z gazet są szajskie
Mam wielki problem!!
Wysłałem sms by ściągnąć ten poradnik.Przyszedł kod.Wbiłem go , wybrałem serw i wszedłem w link.Jednak pokazuje się błąd 425 Can't open data connection czy jakoś tak. No i spróbowałem na pozostałych serwerach ale tak samo.Skorzystałem z Systemu Pomocy , i tak jak polecono wyłączyłem tą całą ochronę.Ale nic , dalej tak samo.Więc wysłałem maile do Gry-Online i teraz czekam na odp. Jednak mam nadzieję , że ktoś szybciej tu pomoże.
Z góry wielkie dzięki, Rycerz_czesław
czy trzeba sie przyłączać do wolności albo powinności??? a jak sie nie przyłącze to będe miał inne zakończenie???
Oczywiście ja gram w Polską wersję
Bardzo dobry Poradnik gorąco polecam !! ale błąd że nie zostały opisane wszystkie bronie i artefakty takie jak np. Dusza czy Śluz ale i tak jest oki
To dobrze, że zostały dość dokładnie opracowane poradniki, ale są problemy. Nie ma profesora w katakumbach. Wchodziłem po raz drugi, szukałem dokładnie. Nie ma, tylko lata po korytarzu jakieś wietrzne psaskudztwo. Wszystko się kołysze jak po wódce. Nie można otworzyć drzwi w hotelu w Prypeci. Na dodatek, pod monolitem, jest tylko jedna zakończająca całą grę opcja. Wciśnij "F", deszcz złotych pienidzy i wyjście z gry. Co jest nie tak?
niezły poradnik, ja jednak wolę sam przejść grę.
Solidny poradnik. Brakuje jednak opisu niektórych pancerzy, nie zauważyłem też wzmianki na temat szybszego zdobycia części z tych wymienionych. Przydałby się również bardziej kompletny spis broni (nie wszystkie wymieniono). Ale to są oczywiście rzeczy, które każdy sam może w grze odkryć :)
SEVA Suit można zdobyć bardzo wcześnie za free. No i czemu SEVA to bez dwóch zdań najlepszy pancerz? A co z lepszym SSP-99M (łatwy do zdobycia i niejako "po drodze")?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
















