Mapa szczegółowa (2) | Bar w Stalker Cień Czarnobyla poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
7 - Kolejny checkpoint, tym razem zlokalizowany wokół północnych wyjść z tej mapy. Na szczęście nie wpadniesz tu już na żadne zwierzęta. Uważaj jedynie na rozproszone po całej okolicy anomalie.

8 - Do miejsca tego niełatwo będzie dotrzeć, gdyż będziesz musiał unikać wielu skomplikowanych anomalii. Odnajdziesz tu sejf, który przedstawiony został na poniższym screenie.

9 - Obozowisko organizacji o nazwie Powinność. Początkowo nie będziesz się tu mógł dostać. Dopiero w dalszej części zabawy pojawi się taka opcja. Główna droga prowadzi oczywiście przez bramkę kontrolną. Nie próbuj zeskakiwać tam z dachu jednego z budynków, gdyż zostałbyś natychmiast rozstrzelany.

Po powrocie z laboratorium X16:
W trakcie rozmowy z żołnierzem pilnującym wejścia do bazy będziesz mógł wybrać pierwszą opcję dialogową, dzięki czemu zostaniesz wpuszczony na teren obozowiska Powinności. Możesz porozmawiać ze stojącymi tu postaciami, włącznie z generałem, który będzie ci mógł zlecić zadania tej organizacji. Szerzej piszę o tym w rozdziale opisującym planszę Magazyny wojskowe.
![]() | ![]() |
10 - Arena, na której będziesz mógł toczyć walki. W tym celu będziesz musiał porozmawiać z Arniem. W trakcie rozgrywania walk otrzymasz zupełnie nowe uzbrojenie, zależy od każdego pojedynku. Po wygranej bitwie nie zapomnij wziąć swoich przedmiotów z prawej skrytki! Kalendarz walk przedstawia się następująco:
WALKA 1 - pojedynczy, słaby przeciwnik; będziesz używał pistoletu - nagroda: 1000
WALKA 2 - pojedynczy, słaby przeciwnik; będziesz używał karabinu maszynowego - nagroda: 2000
WALKA 3 - dwóch słabych przeciwników; będziesz używał dwururki - nagroda: 3000
WALKA 4 - walka 3 vs 3, przy czym po swojej stronie masz żółtodziobów; będziesz używał karabinu maszynowego i musisz bardzo oszczędzać amunicję - nagroda: 4000
WALKA 5 - dwóch świetnie uzbrojonych i opancerzonych przeciwników (celuj w ich głowy!); będziesz używał karabinu maszynowego - nagroda: 6000
WALKA 6 - sześciu słabych przeciwników; będziesz używał karabinu maszynowego - nagroda: 8000
WALKA 7 - pojedynczy i świetnie uzbrojony przeciwnik; będziesz używał jedynie noża i granatów, w rezultacie czego będziesz musiał nimi celnie rzucać - nagroda: 10000
WALKA FINAŁOWA - Pojedynek ten będzie stosunkowo prosty, co może Cię nieco dziwić. Jest to pojedynek typu Deathmatch. Najlepiej więc będzie zaczekać aż przeciwnicy wystrzelają się i zająć się tymi, którzy pozostali przy życiu. Będziesz dysponował najlepszym pancerzem i świetnym karabinem, ale nie możesz używać apteczek. Nagroda: 10000
![]() | ![]() |