Mapa szczegółowa (1) | Wysypisko w Stalker Cień Czarnobyla poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - NPC & WAŻNE LOKACJE
Najważniejsi NPC na mapie (kolor czerwony):
1 - Bies - Zajmuje się on ochroną tutejszego złomowiska. Będziesz mógł wykonać dla niego pierwsze główne zadanie tej lokacji, pomagając w odparciu ataku bandytów. Jeśli Bies przeżyje, będziesz go tu też mógł w przyszłości spotkać.
2 - Sieryj - Mężczyzna ten wraz z kilkoma innymi osobami skrywa się w centralnym magazynie tej strefy. Będziesz musiał mu pomóc w odparciu ataku, dzięki czemu zakończysz rozpoczęty w poprzedniej lokacji quest. Sieryj nie porozmawia z Tobą dopóki nie odeprzesz pierwszego ataku.
3 - Warrant officer - To przedstawiciel organizacji o nazwie Powinność. Niestety, początkowo nie będziesz mógł przejść do strefy, która jest przez tego konkretnego jegomościa oraz innych żołnierzy pilnowana. Dopiero później stanie się to możliwe, a konkretnie po powrocie z Instytutu Agroprom. Wybierając domyślną opcję rozmowy wpuszczony zostaniesz do północnej strefy mapy (o nazwie Bar).
Najważniejsze lokacje na mapie (kolor zielony):
1 - Jest to miejsce, w którym rozpoczniesz swoje zmagania na tej mapie (po przedostaniu się ze strefy Kordon). Niestety, nie oznacza to, iż będziesz tu bezpieczny. Po wyeliminowaniu większej grupy bandytów (np. na złomowisku) NAGLE pojawią się tu kolejni. W rezultacie nie będziesz miał czasu na przygotowanie. Radziłbym więc przygotowywać się do kolejnych walk w innych miejscach.
2 - Droga na złomowisko. Będziesz tu świadkiem ciekawej sceny. Przyjaźnie nastawiony Stalker atakowany jest przez bandytów. Wypadałoby się z nimi pobawić, tym bardziej, że i tak będziesz sobie musiał oczyścić ścieżkę prowadzącą do Biesa.
3 - Złomowisko. Będziesz tu mógł pomóc Biesowi oraz kilku innym Stalkerom w odparciu ataku bandytów. Nie rozwiąże to niestety problemu, gdyż wkrótce zaczną się tu zjawiać kolejni przeciwnicy. Tym razem będą oni nadciągali od strony miejsca, w którym rozpoczynałeś eksplorację tej mapy.
4 - Anomalie. Wbrew pozorom, miejsca tego nie powinieneś całkowicie ignorować. Będziesz tu bowiem mógł zdobyć kilka cennych artefaktów. Tyczy się to zresztą całej mapy. Będziesz musiał sprytnie postępować, tak aby zabierać kolejne artefakty, nie wpadając jednocześnie w jeden ze znajdujących się tu wirów. Warto pomagać sobie opcją biegu. Zauważ też, że podrzucone do góry artefakty będą spadały po chwili w innych miejscach.
5 - Kupa złomu. Miejsce to jest niestety radioaktywne, tak więc jeśli nie posiadasz odpowiedniego kombinezonu lub dużej ilości środków leczniczych, nie warto tu zaglądać. To samo tyczy się innych większych zbiorowisk śmieci.
6 - Bramy prowadzące do zniszczonego magazynu, stanowiącego najważniejszy budynek tej lokacji. Oprócz tego natrafisz również na dziury w murze, przez które będziesz mógł przeskakiwać.