Artefakty w Stalker Cień Czarnobyla | Przedmioty poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Artefakty
Na artefakty będziesz wpadał bardzo często, przy czym nie wszędzie można je odnaleźć. Generalnie jednak z wyszukiwaniem tych przedmiotów nie powinieneś mieć dużych problemów. Najłatwiej odnaleźć jest te artefakty, które leżą na ziemi. Otacza je bowiem specyficzna poświata, którą można zauważyć zarówno za dnia, jak i w nocy. Wiele artefaktów jest jednak ukrytych. Przykładowe miejsca, w których można się za nimi rozglądać przedstawiałem oczywiście przy okazji opisywania wszystkich sektorów. Oczywiste jest też chyba to, iż do najcenniejszych artefaktów ciężko będzie dotrzeć. Artefakty można także znajdować przy ciałach poległych Stalkerów, szczególnie tych, których trudniej było ukatrupić. Z racji tego, iż każdy artefakt sporo waży, nie możesz mieć ich zbyt dużo. Obiektów tych nie warto się jednak pozbywać, gdyż za każdy artefakt otrzymasz SPORO pieniążków u handlarza. Ponadto wybrane przez siebie obiekty będziesz mógł używać. W inwentarzu znajduje się pięć slotów, które można wypełniać. Musisz jednak o paru ważnych rzeczach wiedzieć. Słabsze artefakty mają niestety wiele skutków ubocznych, które mogą być bardzo dokuczliwe. Nie polecałbym na przykład używać artefaktów, które wydzielają niewielkie promieniowanie, czy obniżają pasek wytrzymałości. Na szczęście w dalszej części zabawy będziesz odnajdywał artefakty bez słabych stron lub z mało znaczącymi efektami ubocznymi. Tradycyjnie już zwrócę uwagę na kilka najciekawszych artefaktów, za którymi nie będziesz się musiał szczególnie rozglądać.
NAJCZĘŚCIEJ ODNAJDYWANE ARTEFAKTY
Jellyfish (1000 RU) Ten najczęściej spotykany artefakt nadaje się właściwie tylko do sprzedaży. | Nakładka kuloodporna +2% | Promieniowanie +5
| |
Stone Blood (1000 RU) To jeden z najlepszych artefaktów początkowej fazy gry. Radziłbym mieć co najmniej 2-3 takie obiekty ulokowane w konkretnych slotach. | Zdrowie +200% | Siła uderzenia -10% Zadrapanie -10% Nakładka kuloodporna -10% | |
Wrenched (1000 RU) Kolejny zupełnie nieprzydatny artefakt, który najlepiej będzie od razu przeznaczyć na sprzedaż. | Zadrapanie +2% | Promieniowanie +5 | |
Droplets (1000 RU) Raczej mało przydatny artefakt, który na dodatek obniża współczynnik wytrzymałości. Lepiej będzie rozejrzeć się za czymś innym. | Promieniowanie -10 | Wytrzymałość -18 | |
Sparkler (1000 RU) Wyśmienity artefakt. Co najmniej jednego takiego obiektu powinieneś używać. Nie przejmuj się natomiast symbolicznymi efektami ubocznymi. | Wytrzymałość +36 | Porażenie prądem -10% | |
Flash (2500 RU) Lepsza odmiana artefaktu Sparkler. Używaj co najmniej jednego takiego obiektu, dzięki czemu będziesz mógł dłużej biegać (bez odpoczynku). | Wytrzymałość +73 | Porażenie prądem -10% | |
Gravi (2500 RU) Odrobinę lepsza odmiana artefaktu Wrenched. Nie używaj go, ale zachowaj w inwentarzu, gdyż można dostać sporo gotówki. | Zadrapanie +3% | Promieniowanie +5 | |
Meat chunk (2500 RU) Bez dwóch zdań jest to NAJBARDZIEJ przydatny artefakt z całej gry. Przyrost energii jest ogromny, tak więc radziłbym mieć więcej takich obiektów. | Zdrowie +400% | Siła uderzenia -10% Zadrapanie -10% Nakładka kuloodporna -10% | |
Fireball (2500 RU) Stosunkowo mało przydatny artefakt. Jego podstawowa wada to obniżanie współczynnika wytrzymałości. Nie polecam! | Promieniowanie -20 | Wytrzymałość -18 | |
Stone flower (2500 RU) Zupełnie nieprzydatny artefakt, który właściwie będziesz mógł zignorować, bądź też od razu przeznaczyć na sprzedaż. | Nakładka kuloodporna +3% | Promieniowanie +5 | |
Crystal Thorn (2500 RU) Słabsza odmiana artefaktu Urchin. Właściwie nie będziesz miał dużego pożytku z tego obiektu, tak więc radziłbym przeznaczyć go na sprzedaż. | Promieniowanie -20 | Krwawienie +100% | |
Urchin (5000 RU) Artefakt ten raczej ci się nie przyda, gdyż terenów skażonych w początkowej fazie gry właściwie się nie odwiedza, a później ma się dobry pancerz... | Promieniowanie -30 | Krwawienie +100% | |
Mama's Beads (5000 RU) Paradoksalnie jest to mało przydatny artefakt, szczególnie jeśli posiadasz Stalker suit lub inny dobry pancerz na wyposażeniu. | Nakładka kuloodporna +5% | - | |
Goldfish (5000 RU) Absolutnie nieprzydatny artefakt. Ze względu jednak na wysoką cenę, będzie można się go pozbyć u jednego z handlarzy. | Zadrapanie +5% | Promieniowanie +5 | |
Night star (5000 RU) Bardzo podobny artefakt do Mama's Beads. Musisz się jednak z liczyć ze skutkami ubocznymi. A więc... do sprzedaży!! :-) | Nakładka kuloodporna +5% | Promieniowanie +5 | |
Spring (5000 RU) Artefakt ten może ci się przydać, ale tylko w sytuacji gdy nie zależy ci na wydłużonych paskach zdrowia czy wytrzymałości. | Siła uderzenia +30% | - |