Questy (2) | Jantar w Stalker Cień Czarnobyla poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Do laboratorium będziesz mógł dotrzeć jeżeli będziesz się poruszał w linii prostej (#1). Osobiście radziłbym omijać widoczne w oddali potwory, choć niedaleko wejścia prowadzącego do zaznaczonego na mapie budynku (#2) zaatakowany zostaniesz przez kilka mutantów. Warto tu skorzystać z shotguna.
W celu przedostania się do laboratorium będziesz musiał podejść do klatki schodowej i zacząć schodzić na dół (#1). Po chwili wyświetli się informacja o możliwości przeskoczenia do nowej strefy. Samego budynku nie musisz natomiast dokładniej badać, choć na wyższym piętrze odnajdziesz najprawdopodobniej artefakt (#2). Quest ten zostanie zaliczony niedługo po tym jak rozpoczniesz eksplorację laboratorium X16 (musisz tylko zejść po schodach na dół).
3. Odszukaj Ducha - część 2
Zleceniodawca: Zadanie to aktywuje się automatycznie po zebraniu flash dysku z kryjówki Strieloka
Lokalizacja startowa: sektor o nazwie Instytut Agroprom - Kanały
Co należy wykonać:
a) dowiedzieć co stało się z Duchem (punkt 1 na mapie)
Zadanie to powinno zostać automatycznie zaliczone po tym, jak porozmawiasz z profesorem Sakharovem i otrzymasz od niego drugie zadania, wymagające przedostania się na teren laboratorium X16. Ciało Ducha odnajdziesz natomiast wewnątrz laboratorium. Zostało to opisane w dalszej części tego poradnika.
4. Wydostań się z laboratorium - część 2
Zleceniodawca: quest został automatycznie aktywowany w strefie X16
Lokalizacja startowa: strefa o nazwie X16
Co należy wykonać:
a) uciec z laboratorium, wykorzystując do tego celu sekretny tunel (punkt 5 na mapie - ukazuje on wyjście z tunelu)
b) porozmawiać raz jeszcze z Sakharovem (punkt 1 na mapie)
Dokładny opis questu:
To pełnoprawne dokończenie questu rozpoczętego w laboratorium X16. Do pokonania jest tu bardzo długi tunel. Radziłbym sobie przygotować shotguna, gdyż regularnie będziesz atakowany przez dobrze znane zmutowane stwory (#1). Co jakiś czas wpadniesz też na zombiaki. Pamiętaj o badaniu ciał tych wrogów (amunicja, apteczki itp.). Po dotarciu do pułapki ogniowej (#2) przeskocz nad płomieniami i błyskawicznie skręć w lewo, trzymając się oczywiście prawej ściany.
Zabijaj kolejne napotykane zombiaki. Po dotarciu do rozwidlenia będziesz oczywiście musiał wybrać prawy tunel (#1). Uważaj na kolejne zmutowane stwory (#2), których będzie tu niestety całkiem sporo. Po wyczerpaniu pocisków do shotguna strzelaj dłuższymi seriami z karabinu maszynowego, unikając walk wręcz.
Dojdziesz w końcu do miejsca, w którym będziesz musiał rozprawić się z poznanym w laboratorium X18 potworkiem (#1). Celuj w łeb, zachowując oczywiście odpowiedni dystans. Możesz ruszać dalej. Po drodze będziesz musiał przeskoczyć przez charakterystyczną kratkę (#2). Dojdziesz też do drabiny, z których należy oczywiście skorzystać. Po wydostaniu się na powierzchnię zapisz stan gry.
Zignoruj latający nad sektorem śmigłowiec. Skorzystaj ze schodów (#1), tak aby móc przeskoczyć na drugą stronę ogrodzenia. Ruszaj do bunkra. Będziesz musiał porozmawiać z profesorem Sakharovem, dzięki czemu zaliczysz ten quest. Koniecznie otwórz też ekran handlu, gdyż będziesz mógł zakupić cenny pancerz - SEVA Suit (#2). Powinieneś mieć mnóstwo gotówki. Stary pancerz możesz oczywiście sprzedać. Sakharov zleci ci też poboczne zadanko, którym nie musisz się jednak zajmować.