Rescue for the Iron Fields - The Needle (1) | Threatened Homelands poradnik Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Act: Threatened Homelands
Chapter: Rescue for the Iron Fields
The Needle
W krainie Orków będziesz dowodził siłami aż trzech ras: Ludzi, Elfów i Krasnoludów. Stoczysz tutaj jedną z największych i najtrudniejszych bitew w całej grze. Podstawowe znaczenie ma szybkość podejmowania decyzji i działania, armie Orków są niesłychanie liczne i atakują bez przerwy. Konieczne jest stawianie wieżyczek obronnych w bazie głównej i przy brodzie rzecznym. Nie musisz maksymalnie rozbudowywać bazy, wystarczą dwie podstawowe jednostki krasnoludzkie oraz elfi łucznicy i Druidzi. Armia Ludzi niech składa się z jednostek konnych - Crossbowman i Paladins. W późniejszej fazie bitwy konieczne będzie powołanie Magów na Gryfach (nie przesadzaj z ich ilością), i krasnoludzkich katapult. Dobrym pomysłem jest powołanie Tytana. Wykorzystuj także bez wahania sojuszników z niedalekich baz. Pod żadnym pozorem nie atakuj frontalnie bazy Orków. Bullwark jest potężnie ufortyfikowane i taki atak skazany jest na porażkę. Cierpliwie likwiduj kolejne punkty oporu a do niszczenia fortecy wykorzystaj katapulty i wojsko sojuszników.
1. Portal 2. Bród 3, 4. Północna i południowa baza Orków 5. Uwięzione gryfy 6. Ruiny Nieumarłych 7. Baza Orków przed Bullwark | 8. Bullwark 9, 10. Spiritist Patriarch 11. Kara 12, 13, 14, 15. Bazy Orków 16. Portal do Iron Fields 17, 18, 19. Journey Stones |
Przechodzisz na drugą stronę gdzie zostajesz zaznajomiony z sytuacją. Otrzymujesz także nowe zadania: nie pozwól by Matricus zginął w bitwie, porozmawiaj z Matricusem by objąć dowództwo nad kwaterą główną. Matricus stoi niedaleko portalu (1). Porozmawiaj z nim. Dostaniesz od niego zadania: przebij się przez fortecę Bullwark by dostać się do portalu, powstrzymaj pierwszą falę nacierających Orków. |
Rozkaż robotnikom zbierać surowce i powołaj kilku żołnierzy. Wybuduj wieżyczki obronne w bazie i przy brodzie (2) i wysyłaj tam elfich łuczników. Pamiętaj o tym żeby w bazie zostawić silny oddział - Orkowie będą atakować Matricusa. Jeśli będziesz szybki to łatwo powstrzymasz pierwszy atak.
Zadanie wykonane: przejmij dowództwo nad kwaterą główną
Zadanie wykonane: powstrzymają pierwszy atak Orków
Po pierwszym sukcesie otrzymasz kolejne zadania: uwolnij gryfy uwięzione na wschód od rzeki, przedyskutuj taktykę walki z generałami Einarem i Karanem. Obaj Generałowie stoją w centrum obozu. Najlepiej będzie jak rozkażesz im atakować północny i południowy obóz Orków (każdy niech atakuje jeden) (3,4) - rywale nie będą wtedy tak często napadać na Twój obóz. W tym czasie zajmij się rozbudową i rekrutacją. Postaw oddział na brodzie i grupę łuczników w centrum kwatery. Zbierz także oddział i bohaterów i rusz odbić gryfy. |
Zadanie wykonane: ustal taktykę walki z Orkami
Korzystając z tego, że sojusznicy atakują najbliższe obozy Orków wybierz się odbić gryfy. Nie angażuj się w drobne potyczki, biegnij wprost na wzgórze (5). Weź ze sobą kilku żołnierzy. Po chwili gryfy są wolne. Możesz je rekrutować i wysyłać do walki. Otrzymujesz zadanie: zaatakuj wielką fortecę na wschodzie. |
Zanim to zrobisz zbadaj tereny wokół własnego obozu. Pamiętaj żeby jeszcze raz sprawdzić teren już po tym jak wojska generałów zniszczą obozy Orków. W obu bazach znajdziesz skrzynie ze skarbami. Tuż za bazą na południowym wschodzie znajdziesz wejście do kopalni. Zajrzyj tam koniecznie, znajdziesz Lumps of Limestone (potrzebne do wybudowania pomnika w Westguard) oraz kolejną płytkę do gry w Drakkar.
Zadanie wykonane: uwolnij gryfy