Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Informacje ogólne | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 poradnik Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk

Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019

Informacje ogólne

Aby marynarz wchodzący w skład załogi naszego U-Boota mógł zdobyć nowe zdolności (bądź podnieść poziom tych, które już posiada) będzie potrzebować punktów umiejętności (awansu). Zyskuje się je wypełniając zadania w poszczególnych kampaniach morskich i zatapiając jednostki wroga.

Morale radiooperatora nie stoi dzisiaj na najwyższym poziomie - Informacje ogólne | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Morale radiooperatora nie stoi dzisiaj na najwyższym poziomie. Trzeba będzie nad chłopakiem trochę "popracować", popytać o rodzinę...

Dodatkowo gra oferuje system morale - morale załogi spada podczas długich, morskich patroli, zaś wzrasta po każdym zatopieniu wrogiej jednostki lub wypełnieniu jednego z celów kampanii. Morale przedstawione jest w grze przy pomocy kropek widocznych nad frazami komend i kwestiami dialogowymi kierowanymi do marynarzy, kiedy z nimi rozmawiamy. Oficerowie i podoficerowie OP mogą używać swoich specjalnych zdolności, jednak głównym źródłem dostępności tych ostatnich jest tzw. "pula morale", a więc rzeczone kropki, mówiąc obrazowo. Jeżeli wszystkie kropki są ciemniejszego koloru to nie będziemy mogli zrobić użytku z umiejętności specjalnych (aktywnych) danego marynarza. Jeśli są jaśniejszej barwy - możemy delikwentowi wydać stosowny rozkaz w oparciu o jego unikalne zdolności.

Na wielkość "puli morale" każdego z członków załogi ma też wpływ wartość przywództwa kapitana, czyli gracza. Morale można również odnawiać za pomocą pewnych specjalnych zdolności oraz odznaczeń przyznawanych członkom załogi, a także od czasu do czasu rozmawiając z marynarzami i pytając "jak się mają?", "co słychać u rodziny?", itp. Czyli podnosząc ich na duchu poprzez okazywanie im zainteresowania (bez podtekstów proszę).

Ekran załogi U-Boota. To tylko oficerowie i podoficerowie, w rzeczywistości w ciasnych przedziałach U-Boota gnieździło się ponad 40 chłopa. - Informacje ogólne | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry
Ekran załogi U-Boota. To tylko oficerowie i podoficerowie, w rzeczywistości w ciasnych przedziałach U-Boota gnieździło się ponad 40 chłopa.

Zdolności (umiejętności specjalne) marynarzy są odblokowywane na podstawie poziomu doświadczenia danego członka załogi, co oznacza, iż nie wszystkie będą dostępne od razu na początku gry. Umiejętności specjalne posiadają kilka poziomów (do 5 maks.), co przekłada się na ich efektywność i sposób ich użycia. Niektóre z tych zdolności są także aktywne (trzeba ja włączać, co kosztuje punkty morale z "puli morale"), inne pasywne (są automatycznie włączane po ich wyszkoleniu). Pasywne zdolności nie mają kosztu aktywacji w punktach morale i nie powodują spadku morale po aktywacji. Wyszkolenie zdolności pasywnej kosztuje 1 punkt awansu z puli zdobytych punktów awansu, aktywnej - 2 punkty.

Reasumując: punkty awansu konieczne do podnoszenia kwalifikacji załogi i morale załogi potrzebne do korzystania z aktywnych zdolności oficerów i podoficerów U-Boota zdobywamy/podnosimy poprzez zatapianie jednostek wroga (głównie) oraz wykonywanie zadań w poszczególnych kampaniach wojennych. Innymi słowy: im częściej i więcej alianckich łajb posyłamy na dno morskie, tym szybciej wyszkolimy swoją załogę i tym częściej będziemy mogli robić użytek z umiejętności specjalnych marynarzy. Przedstawiając sprawy "łopatologicznie": proces "wykreślenia" wrażego "żelazka" z alianckiej floty składa się z dwóch faz. Pierwszą jest wykrycie alianckiej łajby (za co odpowiada najczęściej nasza wachta, w szczególności oficer wachtowy znajdujący się na kiosku OP, albo hydroakustyk obsługujący hydrofon, czy też radiooperator odpowiadający za pracę radaru), zaś drugą jest samo zatopienie (którego dokonamy zwykle osobiście, jednak z wydatną pomocą bądź to artylerzysty obsługującego pokładowe działo, bądź torpedysty majstrującego przy odpalanych przez nas torpedach). By więc być skutecznym w walce w pierwszej kolejności potrzebujemy podnieść kwalifikacje tych wszystkich marynarzy.