Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Artylerzysta i maszynista | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 poradnik Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Artylerzysta

Kolejny marynarz, od którego kwalifikacji zależy nasza efektywność w walce z wrogiem to artylerzysta (Max Bauer) - Artylerzysta i maszynista | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Kolejny marynarz, od którego kwalifikacji zależy nasza efektywność w walce z wrogiem to artylerzysta (Max Bauer). Posiada on tylko dwie zdolności pasywne, które możemy rozwinąć do 5-go poziomu (każdy będzie nas kosztował po punkcie awansu). Pierwsza ("Trening celności"), zwiększająca skuteczność, zasięg i celność głównie 88mm działa pokładowego wydaje się być dużo ważniejsza i ją powinniśmy się starać rozwinąć w pierwszej kolejności.

Nawet jeśli zwykliśmy osobiście prowadzić ogień z 88-ki, bo nawet wówczas - przy standardowej, najmniejszej celności - zdarza się, iż pociski, co do których mieliśmy pewność, że powinny trafić, wlatują Bogu w okno. Druga zdolność artylerzysty ("Trening przeładowywania") powoduje, jak sama nazwa podpowiada, skrócenie czasu przeładowywania broni artyleryjskiej będącej w uzbrojeniu U-Boota (nawet o połowę na poziomie piątym, ostatnim!). Nie ma to jednak większego znaczenia w przypadku 88mm działa pokładowego - poprawi jego szybkostrzelność praktyczną o najwyżej kilka pocisków więcej na minutę.

Zdolności specjalne - Artylerzysta

Rodzaj zdolności

Liczba poziomów rozwoju zdolności

Skrót klawiszowy

Koszt użycia [w punktach morale]

Czas trwania

Czas do ponownego użycia

Działanie zdolności

"Trening celności"

Pasywna

5

-

-

-

-

Zwiększenie celności i zasięgu działa pokładowego, zadawanych przez nie uszkodzeń oraz prędkości wystrzeliwanych zeń pocisków o 6% na poziom; + 6% (p1), + 12% (p2), + 18% (p3), + 24% (p4), + 30% (p5)

"Trening przeładowywania"

Pasywna

5

-

-

-

-

Skrócenie czasu ładowania działa pokładowego o 10% na każdy poziom; - 10% (p1), - 20% (p2), - 30% (p3), - 40% (p4), - 50% (p5)

To byli najważniejsi oficerowie i podoficerowie, którzy mają bezpośredni i największy wpływ na skuteczność walki prowadzonej przez nas z aliancką flotą. A co za tym idzie - największy wpływ na to, jak szybko i dużo punktów awansu, potrzebnych do rozwijania zdolności wszystkich marynarzy, zdobywamy.

Maszynista

Jednak pozostałych członków załogi zamustrowano na naszym U-Boocie nie od parady. Oni również dysponują kilkoma dosyć przydatnymi umiejętnościami specjalnymi, każdy z nich. Jedną z wyróżniających się tutaj figur jest maszynista (Willi Pelz). W jego przypadku wskazane jest stopniowo rozwijać wszystkie zdolności pasywne, ze wskazaniem na "Szybsze ładowanie akumulatorów" w wynurzeniu.

Z umiejętności aktywnych ważniejsza wydaje się być zdolność Przeciążenia silników dieslowskich, umożliwiająca czasowe zwiększenie prędkości nawodnej kosztem znacznie zwiększonego zużycia paliwa - Artylerzysta i maszynista | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 - Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Z umiejętności aktywnych ważniejsza wydaje się być zdolność "Przeciążenia silników dieslowskich", umożliwiająca czasowe zwiększenie prędkości nawodnej kosztem znacznie zwiększonego zużycia paliwa. Czasami będziemy robić użytek z tej opcji próbując dogonić jakiś konwój, albo przegonić go w celu zajęcia dogodnej pozycji do ataku przed jego czołem. Z podobnych względów warto szybko rozwijać "Regulację silników" (z umiejętności pasywnych), która również zwiększa prędkość maksymalną U-Boota, tak w wynurzeniu jak i w zanurzeniu.

Zdolności specjalne - Maszynista

Rodzaj zdolności

Liczba poziomów rozwoju zdolności

Skrót klawiszowy

Koszt użycia [w punktach morale]

Czas trwania

Czas do ponownego użycia

Działanie zdolności

"Regulacja silników"

Pasywna

5

-

-

-

-

Prędkość maks. OP rośnie o 5% z każdym poziomem; + 5% (p1), + 10% (p2), +15% (p3), +20% (p4), +25% (p5)

"Smarowanie"

Pasywna

5

-

-

-

-

Wyciszenie silników o 5% na poziom; - 5% (p1), - 10% (p2), - 15% (p3), - 20% (p4), - 25% (p5)

"Szybsze ładowanie akumulatorów"

Pasywna

5

-

-

-

-

- 10% (p1), - 20% (p2), - 30% (p3), - 40% (p4) i - 50% (p5) od czasu ładowania akumulatorów silników elektrycznych w pozycji nawodnej

"Przeciążenie silników dieslowskich"

Aktywna

3

F9

1 (poziom 1), 2 (p2), 3 (p3)

10 minut (poziom 1), 15 min (p2), 24 min (p3)

72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3)

Poziom 1: + 10% do prędkości w wynurzeniu i + 20% do konsumpcji paliwa; p2 = odpowiednio + 20% i + 30%, p3 = + 30% i + 50%

"Przeciążenie silników elektrycznych"

Aktywna

3

F10

1 (poziom 1), 2 (p2), 3 (p3)

10 minut (poziom 1), 15 min (p2), 24 min (p3)

72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3)

Podobnie jak wyżej tylko rośnie prędkość w zanurzeniu i zużycie baterii