Artylerzysta i maszynista | Podnoszenie kwalifikacji załogi | Silent Hunter 5 poradnik Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Artylerzysta
Kolejny marynarz, od którego kwalifikacji zależy nasza efektywność w walce z wrogiem to artylerzysta (Max Bauer). Posiada on tylko dwie zdolności pasywne, które możemy rozwinąć do 5-go poziomu (każdy będzie nas kosztował po punkcie awansu). Pierwsza ("Trening celności"), zwiększająca skuteczność, zasięg i celność głównie 88mm działa pokładowego wydaje się być dużo ważniejsza i ją powinniśmy się starać rozwinąć w pierwszej kolejności. |
Nawet jeśli zwykliśmy osobiście prowadzić ogień z 88-ki, bo nawet wówczas - przy standardowej, najmniejszej celności - zdarza się, iż pociski, co do których mieliśmy pewność, że powinny trafić, wlatują Bogu w okno. Druga zdolność artylerzysty ("Trening przeładowywania") powoduje, jak sama nazwa podpowiada, skrócenie czasu przeładowywania broni artyleryjskiej będącej w uzbrojeniu U-Boota (nawet o połowę na poziomie piątym, ostatnim!). Nie ma to jednak większego znaczenia w przypadku 88mm działa pokładowego - poprawi jego szybkostrzelność praktyczną o najwyżej kilka pocisków więcej na minutę.
Zdolności specjalne - Artylerzysta | Rodzaj zdolności | Liczba poziomów rozwoju zdolności | Skrót klawiszowy | Koszt użycia [w punktach morale] | Czas trwania | Czas do ponownego użycia | Działanie zdolności |
"Trening celności" | Pasywna | 5 | - | - | - | - | Zwiększenie celności i zasięgu działa pokładowego, zadawanych przez nie uszkodzeń oraz prędkości wystrzeliwanych zeń pocisków o 6% na poziom; + 6% (p1), + 12% (p2), + 18% (p3), + 24% (p4), + 30% (p5) |
"Trening przeładowywania" | Pasywna | 5 | - | - | - | - | Skrócenie czasu ładowania działa pokładowego o 10% na każdy poziom; - 10% (p1), - 20% (p2), - 30% (p3), - 40% (p4), - 50% (p5) |
To byli najważniejsi oficerowie i podoficerowie, którzy mają bezpośredni i największy wpływ na skuteczność walki prowadzonej przez nas z aliancką flotą. A co za tym idzie - największy wpływ na to, jak szybko i dużo punktów awansu, potrzebnych do rozwijania zdolności wszystkich marynarzy, zdobywamy.
Maszynista
Jednak pozostałych członków załogi zamustrowano na naszym U-Boocie nie od parady. Oni również dysponują kilkoma dosyć przydatnymi umiejętnościami specjalnymi, każdy z nich. Jedną z wyróżniających się tutaj figur jest maszynista (Willi Pelz). W jego przypadku wskazane jest stopniowo rozwijać wszystkie zdolności pasywne, ze wskazaniem na "Szybsze ładowanie akumulatorów" w wynurzeniu. |
Z umiejętności aktywnych ważniejsza wydaje się być zdolność "Przeciążenia silników dieslowskich", umożliwiająca czasowe zwiększenie prędkości nawodnej kosztem znacznie zwiększonego zużycia paliwa. Czasami będziemy robić użytek z tej opcji próbując dogonić jakiś konwój, albo przegonić go w celu zajęcia dogodnej pozycji do ataku przed jego czołem. Z podobnych względów warto szybko rozwijać "Regulację silników" (z umiejętności pasywnych), która również zwiększa prędkość maksymalną U-Boota, tak w wynurzeniu jak i w zanurzeniu.
Zdolności specjalne - Maszynista | Rodzaj zdolności | Liczba poziomów rozwoju zdolności | Skrót klawiszowy | Koszt użycia [w punktach morale] | Czas trwania | Czas do ponownego użycia | Działanie zdolności |
"Regulacja silników" | Pasywna | 5 | - | - | - | - | Prędkość maks. OP rośnie o 5% z każdym poziomem; + 5% (p1), + 10% (p2), +15% (p3), +20% (p4), +25% (p5) |
"Smarowanie" | Pasywna | 5 | - | - | - | - | Wyciszenie silników o 5% na poziom; - 5% (p1), - 10% (p2), - 15% (p3), - 20% (p4), - 25% (p5) |
"Szybsze ładowanie akumulatorów" | Pasywna | 5 | - | - | - | - | - 10% (p1), - 20% (p2), - 30% (p3), - 40% (p4) i - 50% (p5) od czasu ładowania akumulatorów silników elektrycznych w pozycji nawodnej |
"Przeciążenie silników dieslowskich" | Aktywna | 3 | F9 | 1 (poziom 1), 2 (p2), 3 (p3) | 10 minut (poziom 1), 15 min (p2), 24 min (p3) | 72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3) | Poziom 1: + 10% do prędkości w wynurzeniu i + 20% do konsumpcji paliwa; p2 = odpowiednio + 20% i + 30%, p3 = + 30% i + 50% |
"Przeciążenie silników elektrycznych" | Aktywna | 3 | F10 | 1 (poziom 1), 2 (p2), 3 (p3) | 10 minut (poziom 1), 15 min (p2), 24 min (p3) | 72 minuty (poziom 1), 48 min (p2), 24 min (p3) | Podobnie jak wyżej tylko rośnie prędkość w zanurzeniu i zużycie baterii |