[Opis przejścia] Whitechapel, noc z 7 na 8 października 1888 (cz.1) poradnik Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Whitechapel, noc z 7 na 8 października 1888
Na prośbę nie mogącego usiedzieć na miejscu Watsona Holmes zleca mu zadanie odnalezienia rzeźnika i zabezpieczenia do pewnego eksperymentu 12 niedużych świeżo ściętych świńskich łbów. Watson swoje poszukiwania rozpoczyna od wizyty w burdelu (mapka).
I rzeczywiście spotkana przed drzwiami (tymi drugimi) do budynku Lucy poleca mu Fletchera (nowa lokacja na mapie - Fletcher's Butcher Shop). Jednakże pod wejściem do lokalu okazuje się, że jest on zamknięty, zgodnie z tym, co podejrzewała Lucy - właściciel jest bowiem chory. Przejdź zatem w dół ulicy (w lewo), dotrzesz do kliniki, może doktor Gibbons będzie wiedział o Fletcherze coś więcej. Rozmowa z lekarzem potwierdzi informację o chorobie rzeźnika, w związku z którą mężczyzna wyjechał na wieś. Drugą osobą, która posiada klucz do rzeźni, jest Hardiman, uliczny sprzedawca kebabów itp. Po wyjściu z kliniki Watson zaczepia (automatycznie) w sprawie Hardimana Wielką Danny. Dowiaduje się, że mieszka on na Hanbury Street (tam, gdzie dokonano drugiego morderstwa, lokacja pomiędzy Whitechapel a Baker Street).
Hardiman daje się natychmiast usłyszeć, swoim charakterystycznym nawoływaniem. Porozmawiaj z nim, okaże się, że jest pewien problem z dostaniem się do rzeźni, ponieważ mężczyzna złamał i zgubił klucz. Trzeba go odnaleźć i naprawić. Wędruj więc w dół ulicy, aż po lewej stronie zlokalizujesz sklep, na podwórku którego została zamordowana Annie Chapman.
Tym razem wejdź po schodach na piętro. Idź do końca korytarza, ułamany klucz (Key) znajdziesz pod drzwiami po lewej. Zejdź na parter i wejdź na znane Ci podwórko. Skieruj się pod drzwi wygódki (po skosie w lewo). Znajdziesz w nich klucz zasadniczy (Basic Key). Ten ostatni wręcz Hardimanowi (po wyjściu z kamienicy w lewo). Załatw z nim także sprawę świńskich głów.
W efekcie Holmes i Watson znajdą się kolejny raz pod drzwiami rzeźni, do której tym razem dostaną się bez problemu (kliknij drzwi). Wewnątrz czekają obiecane świńskie łby (przyjrzyj im się). By móc wykonać zamierzony eksperyment, Holmes musi mieć dostęp do drugiego pomieszczenia, którego przesuwane drzwi nie chcą się przesunąć.
Przy pomocy noża zdejmij z nich lewe górne małe kółko (Small Wheel). Teraz przysuń do drzwi wiszący po lewej hak i zaczep na nim pozostały po zdjęciu kółka zawias. Następnie, ponownie posłużywszy się scyzorykiem, usuń uszkodzone dolne kółko i wstaw w tym miejscu kółko uprzednio zdjęte z góry.
Po otwarciu drzwi Holmes poprosi Watsona o przyniesienie mu dwu noży. Jednego małego, niewiele większego od scyzoryka z ostrym ostrzem i drugiego z długim ostrzem na co najmniej 13 cali. Jako Watson wejdź do drugiego pomieszczenia, przejdź w głąb (w dół ekranu) i wysuń szufladę ze stołu po lewej.