Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

[Opis przejścia] Buck's Row, noc z 1 na 2 września 1888 poradnik Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Buck's Row, noc z 1 na 2 września 1888

1 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
2 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
3 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
4 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
5 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Holmes i Watson mają zamiar przeprowadzić własną wizję lokalną i sprawdzić wszystkie możliwe ślady pozostawione na miejscu zbrodni - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Holmes i Watson mają zamiar przeprowadzić własną wizję lokalną i sprawdzić wszystkie możliwe ślady pozostawione na miejscu zbrodni. Kliknij zatem ikonką lupki na obrysie ciała ofiary, a pojawi się zbliżenie. Teraz kliknij głowę zamordowanej, a wyświetli się kolejne zbliżenie, w którym przy pomocy umieszczonej w dole ekranu lupki musisz zlokalizować na ofierze następujące obrażenia:

siniak na lewym policzku (prawa strona z punktu widzenia gracza);

spuchnięty język;

siniaki na prawej szczęce (lewa strona z punktu widzenia gracza);

nacięcie na szyi;

plama krwi przy rozdarciu rękawa na prawym ramieniu (lewa strona z punktu widzenia gracza).

Po odnalezieniu każdego z owych śladów należy kliknąć na nim LPM, by usłyszeć komentarz Holmesa. W trakcie powyższych operacji pojawi się Tablica Dedukcji, którą na razie zamknij (prawy górny róg ekranu), dopóki nie zbierzesz wszystkich poszlak. Opuść zbliżenie głowy ofiary, klikając stosowną ikonkę w lewym dolnym rogu ekranu (uprzednio przesunąwszy lupkę w dół, by ją odłożyć).

6 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
7 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
8 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Teraz kliknij tułów ofiary, a Holmes opisze położenie ciała - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Teraz kliknij tułów ofiary, a Holmes opisze położenie ciała. Sprawdź też lewą rękę ofiary (prawa strona z punktu widzenia gracza), okaże się, że kobieta trzyma w niej czarny czepek. Na koniec zbadaj ziemię przy obrysie ciała (brak śladów) oraz drzwi, przy których leży ciało (brak śladów). Wyjdź ze zbliżenia (lewy dolny róg ekranu).

9 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry
Przejdź w górę ulicy (w lewo), do stojącej tam latarni i kliknij ją, by Holmes mógł wypowiedzieć się na temat kiepskiego oświetlenia - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Przejdź w górę ulicy (w lewo), do stojącej tam latarni i kliknij ją, by Holmes mógł wypowiedzieć się na temat kiepskiego oświetlenia. Następnie wróć w okolice miejsca zbrodni i udaj się w dół ulicy (w prawo). Przyjrzyj się całującej się parze, co detektyw skomentuje słowami: "prostytutki ćwiczą".

Zebrawszy te wszystkie poszlaki, Holmes zechce odegrać scenę zbrodni. Na siebie weźmie rolę mordercy, Watsonowi każąc wcielić się w ofiarę. Twoim zadaniem w tej inscenizacji jest odgadnięcie prawdopodobnego przebiegu wydarzeń, zaznaczając na szeregu obrazkowych propozycji (w dole ekranu), czy ofiara stała, czy leżała, czy była duszona, czy dźgana nożem, czy morderca użył lewej, czy prawej ręki itp. Ustaliwszy to, kliknij zielony trójkąt (Play). Prawidłowy wybór zostanie potwierdzony stosownym komentarzem Holmesa i pojawieniem się w prawym górnym rogu ekranu ikonki Dedukcji. W przypadku omyłki kliknij czerwony kwadracik (Stop), by powrócić do opcji dokonywania wyboru.

Pierwszy ciąg zdarzeń: ofiara stoi - ręce - prawa ręka - szyja - morderca usytuowany przed ofiarą - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Pierwszy ciąg zdarzeń: ofiara stoi - ręce - prawa ręka - szyja - morderca usytuowany przed ofiarą.

Drugi ciąg zdarzeń: ofiara leży - nóż - lewa ręka - szyja - morderca usytuowany przed ofiarą - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

Drugi ciąg zdarzeń: ofiara leży - nóż - lewa ręka - szyja - morderca usytuowany przed ofiarą.

Po odegraniu przez Holmesa i Watsona sceny morderstwa pojawi się automatycznie Tablica Dedukcji. Oznacza to, że zebrałeś wszystkie poszlaki i teraz należy przenieść je z lewej części tablicy do środkowej. Istotne jest, by poszlaki bez ramek trafiły do pustych pól bez ramek, poszlaki w ramkach pomarańczowych do pól w ramkach pomarańczowych, poszlaki w ramkach granatowych do pól w ramkach granatowych itp. Wybór konkretnie położonego pola (poza dopasowaniem koloru ramki bądź jej braku) nie jest już istotny, poszlaka i tak wyląduje na właściwym miejscu.

Po przeniesieniu wszystkich poszlak na środek planszy pojawią się pola przeznaczone do wyciągnięcia wniosków (w ramkach brązowych i ze strzałką). Po kliknięciu na strzałkę wyświetlą się trzy warianty, spośród których należy wybrać ten prawidłowy (zielona cyfra na zdjęciu). Na koniec pola wniosków pojawią się z prawej strony Tablicy. Jeśli zaznaczona na nich ostateczna konkluzja będzie prawidłowa, ich ramki przybiorą kolor zielony. W przypadku pomyłki - czerwony.

W tej chwili Holmes dysponuje dwiema Tablicami Dedukcji (przełączanie się pomiędzy nimi w prawym dolnym rogu ekranu, zwróć uwagę, że jako jako pierwsza wyskakuje zawsze tablica ostatnia, więc jeśli chcesz zacząć od nr 1, musisz ją przywołać).

TABLICA DEDUKCJI (morderstwo Polly Nichols - Bucks Row) 1/2 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

TABLICA DEDUKCJI (morderstwo Polly Nichols - Buck's Row) 1/2:

Wniosek 1: Ofiara trzymała czepek w ręce w czasie zbrodni (wariant 1).

Wniosek 2: Ofiara nie była przestraszona (wariant 2).

Konkluzja I: P. Nichols miała swój czepek w ręce i była gotowa do "ćwiczeń" (wariant 3).

Wniosek 3: Ofiara nie miała rozciętego gardła, kiedy stała (wariant 3).

Wniosek 4: Krew nie sikała silnym strumieniem (wariant 2).

Wniosek 5: Morderca nie miał kontaktu z ziemią (wariant 1).

Konkluzja II: P. Nichols była martwa, zanim została położona na ziemi i poderżnięto jej gardło (wariant 2).

TABLICA DEDUKCJI (morderstwo Polly Nichols - Bucks Row) 2/2 - [Opis przejścia] Bucks Row, noc z 1 na 2 września 1888 - Sherlock Holmes kontra Kuba Rozpruwacz - poradnik do gry

TABLICA DEDUKCJI (morderstwo Polly Nichols - Buck's Row) 2/2:

Wniosek 1: Ofiara nie była ciągnięta (wariant 3).

Konkluzja I: P. Nichols została zamordowana na posesji (wariant 2).

Konkluzja II: P. Nichols została uduszona (wariant 1).

Wniosek 2: Siniak powstał wskutek silnego nacisku palców (wariant 2).

Wniosek 3: Lewa ręka powstrzymywała ofiarę przed krzykiem (wariant 3).

Wniosek 4: Morderca dusił ofiarę prawą ręką (wariant 1).

Konkluzja III: Czy morderca P. Nichols jest prawo- czy leworęczny (wariant 3).

Konkluzja IV: Morderca P. Nichols jest silnym mężczyzną (wariant 2).