Tunisia | Napoleon w Rise of Nations poradnik Rise of Nations
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Tunisia
Z Maltańczykami masz na pieńku od początku gry, więc czas skończyć ten konflikt.
Tej bitwie poświęcę mało uwagi, bo to kolejny standardowy motyw - musisz zdobyć stolicę wroga. Zaczynasz w 1 a twój cel to 2 . Nie ma tu żadnego haczyka ani tipsa na szybkie wygranie bitwy - znacznym ułatwieniem jest sam fakt, że atakujesz z lądu (atak morzem jest o wiele trudniejszy, niemal niemożliwy do wygrania).
Stosuj tu sprawdzone reguły: rozbudowuj się po swojej stronie mapy, wyjdź z fortyfikacjami daleko od swojego miasta i spokojnie zbieraj armię. Armią startową możesz od początku wyjść wysoko a być może uda Ci się przeszkadzać wrogowi w budowaniu nowych miast i nie narazić się przy tym na kontratak. Atak na stolicę według takich samych zasad jak zwykle.
Na tym etapie powinieneś już mieć flotę (zapytany o ilość punktów Tribute poświęconych na budowę daj maksymalną). Być może też zdarzy się konieczność opłacenia się Austriakom za zaniechanie ataku - zrób to (policzysz się z nimi później). Następny krok to atak na Wielką Brytanię (zaatakuj z prowincji Paris, powinieneś mieć też wsparcie z Portugalii). Bardzo przydadzą się też karty bonusowe, szczególnie te zapewniające wzrost surowców (zużyjesz mnóstwo żelaza i drewna).