Syria | Napoleon w Rise of Nations poradnik Rise of Nations
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Syria
To jest następna z serii nietypowych bitew. Tym razem celem jest zdobycie stolicy wroga, bez możliwości stawiania własnych budynków i koszar.
Zaczynasz w 1, dysponując armią startową i koszarami. Nie masz jednak surowców do rekrutacji wojska, a i do końca misji nie zdobędziesz ich wiele. Musisz zdobyć stolicę prowincji w 6 , niszcząc po drodze pozostałe miasta. Zauważ, że od początku masz do dyspozycji oddział szpiegów. Dbaj o nich jak o największy skarb, bo to właśnie szpiedzy są kluczem do sukcesu w tej bitwie.
Podziel wojsko na dwa oddziały - jeden składający się z żołnierzy wszelkiego rodzaju, a drugi złożony ze szpiegów. Grupę bojową od razu skieruj do ataku na 2 . w tym samym czasie działaj szpiegami. Wykorzystaj ich unikalną zdolność do przekupienia jednostek wroga (Bribe) by przeciągnąć żołnierzy rywala na swoją stronę. To jest właśnie warunek powodzenia w tej misji - musisz przekupić jak największą ilość jednostek. Czyniąc to rozważnie wybieraj cele, uważaj na to, by nie przekupywać jednostek, które są akurat atakowane przez Twoich żołnierzy - najprawdopodobniej zginą zanim szpieg odniesie sukces. Po zniszczeniu pierwszego miasta dostaniesz nieco surowców, które możesz przeznaczyć na rekrutację - nie będzie jednak tego zbyt wiele. Tą samą taktykę powtórz z miastami 3 i 4 . Z każdym następnym celem coraz sprawniej musisz działać szpiegami. Twoja armia staje się coraz mniejsza więc to od szpiegów zależy sukces. Walcząc w czwórce postaraj się skaptować jakieś działa (jeśli masz mało własnych), bo za chwilę będziesz szturmował stolicę. Zdobywając ostatnie miasto całe siły skieruj do niszczenia głównego budynku, a szpiegami przekupuj pojawiających się żołnierzy wroga. Tym sposobem zajmiesz stolicę prowincji.
Tym samym dochodzisz aż do samej stolicy Imperium Ottomańskiego. W dalszym ciągu nie możesz atakować Austrii więc rozpraw się ostatecznie z Turkami.