Moce Hellera | Inne w Prototype 2 Prototype 2 - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Moce Hellera
Główne moce
W trakcie przechodzenia kampanii Heller poznaje pięć głównych mocy. Można je też określić mianem broni białej wytwarzanej dzięki wirusowi, którym został on zarażony. Są to mianowicie:
- Pazury (Claws) - Otrzymuje się je automatycznie po pokonaniu jednego z brawlerów w trakcie zaliczania czwartej głównej misji gry (Operation Flytrap).
- Pnącza (Tendrils) - Otrzymuje się je automatycznie po pokonaniu hydry w trakcie zaliczania szóstej głównej misji gry (Project Long Shadow).
- Ostrza (Blades) - Otrzymuje się je automatycznie po pokonaniu komandora Gallaghera w trakcie zaliczania szesnastej głównej misji gry (The White Light).
- Pięści-młoty (Hammerfist) - Otrzymuje się je automatycznie po pokonaniu juggernauta w trakcie zaliczania siedemnastej głównej misji gry (A Nest of Vipers).
- Bicz (Whipfist) - Otrzymuje się go automatycznie po pokonaniu rozwiniętego przeciwnika w trakcie zaliczania dwudziestej piątej głównej misji gry (Last Resort).
Sugestie odnośnie przydatności poszczególnych głównych mocy znajdują się w opisie przejścia gry. Warto pamiętać, że możesz je do woli zmienić i dokonuje się tego poprzez przytrzymanie przycisku LB (powyższy screen). Na taki krok proponuję decydować się przed każdą trudniejszą bitwą, tym bardziej, że po wywołaniu okna mocy gra jest zatrzymywana.
Mutacje
Do odblokowania są w sumie 33 mutacje, które w większości przypadków pełnią rolę pasywnych premii lub udoskonalają w jakiś sposób główne moce Hellera. Mutacje podzielono na pięć zasadniczych kategorii:
- Ofensywne (Offensive) - Warto się tu zainteresować przede wszystkim mutacjami zwiększającymi zadawane obrażenia (np. Revenge Boost) oraz podnoszącymi skuteczność specjalnych ataków (np. Devastatingly Beautiful dla specjalnego ataku Dewastator).
- Defensywne (Defensive) - Mój faworyt to mutacja Hard Boiled, która znacząco obniża wartość obrażeń zadawanych przez przeciwników. Oprócz tego warto dość wcześnie odblokować mutację Healthy Appetite, wydłużającą pasek zdrowia.
- Przemieszczanie się (Locomotion) - W początkowej fazie rozgrywki warto odblokować mutacje Jumpy i Dashing, albowiem poprawiają one zdolności akrobatyczne Hellera. Cenna jest też mutacja Extra Dashing, dzięki której uzyskuje się dodatkowy dash.
- Łowca (Predator) - Przydatne są przede wszystkim mutacje gwarantujące premie do regeneracji pasków zdrowia (Protein Boost) oraz biomasy (Hungry Boy). W tym drugim przypadku warto się też zainteresować mutacją Mass-terful Strikes.
- Specjalista od mocy (Power Specialist) - W kategorii tej znajduje się tylko pięć mutacji i każda z niej dotyczy innej głównej mocy. Wybieraj w rezultacie te, które są związane z najchętniej wykorzystywanymi przez Ciebie mocami.
Punkty mutacji możesz zdobywać na dwa zasadnicze sposoby. Pierwsza metoda to zaliczanie pobocznych misji Blacknet, przy czym w celu otrzymania punktu daną misję musisz ukończyć w 100%. Druga metoda to odnajdywanie sekretów. W tym przypadku punkty są przyznawane za każdym razem gdy uzbierałeś komplet (np. odnalazłeś wszystkie czarne skrzynki z dzielnicy Times Square w czerwonej strefie). Informacja o rodzaju kategorii, którą możesz rozwinąć, jest zawsze wyświetlana w prawym górnym rogu ekranu (powyższy screen).
Rozwój Hellera
W trakcie zabawy gromadzone są punkty doświadczenia. Za każdym razem gdy zdobędziesz wystarczającą ich liczbę awansujesz na wyższy poziom i otrzymasz jeden punkt rozwoju. Punkty te możesz wydawać w sześciu różnych kategoriach:
- Ruch (Movement) - Kategoria ta dotyczy zwiększania szybkości biegu, długości skoków oraz skuteczności i częstotliwości tzw. dashów. Warto na samym początku gry wydać jeden punkt rozwoju i niedługo później kolejne trzy.
- Zdrowie (Health) - Kategoria ta dotyczy wydłużania paska zdrowia Hellera. Jeżeli grasz na niskim lub normalnym poziomie trudności, to zakup możesz zignorować lub odłożyć na później. W przeciwnym wypadku warto dość wcześnie wydłużyć pasek zdrowia, dzięki czemu nie będziesz często ginął.
- Regeneracja (Regeneration) - Kategoria ta dotyczy zapewnienia możliwości samoczynnej regeneracji paska zdrowia oraz odzyskiwanie większej ilości punktów zdrowia dzięki wchłanianiu wrogów. W tym przypadku radzę dość wcześnie wydać 1-2 punkty, nawet jeśli nie grasz na wysokim poziomie trudności.
- Zmiana kształtów (Shapeshifting) - Kategoria ta dotyczy podniesienia skuteczności działania w przebraniu i możesz ją spokojnie pominąć. O ile tylko będziesz zachowywał odpowiednie środki ostrożności pozostawanie w ukryciu nie sprawi Ci żadnych problemów.
- Biomasa (Mass) - Kategoria ta dotyczy ułatwiania procesów gromadzenia i wydawania masy. W tym drugim przypadku mowa jest oczywiście o atakach specjalnych. Radzę przeznaczyć przynajmniej jeden punkt rozwoju, tak by zapewnić sobie bezproblemowe odpalanie specjalnych akcji.
- Finishery (Finishers) - Kategoria ta dotyczy zapewnienia sobie możliwości łatwego niszczenia śmigłowców, czołgów i pojazdów opancerzonych. Na zakup warto się zdecydować, chyba że zamiast wciskania pojedynczego przycisku po przyczepeniu się do celu wolisz atakować maszyny na inne sposoby czy przejmować nad nimi kontrolę.
Pozostałe moce
Wszystkie pozostałe moce Hellera rozwija się przede wszystkim poprzez pokonywanie i wchłanianie przeciwników, nad głowami których widoczne są ikony ręki (powyższy screen). Po każdej udanej akcji gra przyznaje losową moc i jako że do odblokowania jest kilkadziesiąt pozycji radzę korzystać z każdej okazji do wchłonięcia "specjalnych" przeciwników. Korzystając z okazji radzę też rozglądać się za wrogami z ikonami łańcucha DNA (bonusowe punkty doświadczenia) oraz głowy (możliwość pozyskania wspomnień zamordowanej osoby).