25 - Last Resort | Główny wątek fabularny Prototype 2 Prototype 2 - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
25 - Last Resort
Wywabienie komandora Cantrella
W celu rozpoczęcia tej misji musisz dotrzeć do lokacji [630, 451], a konkretnie do znajdującego się na ziemi niedaleko wejścia do budynku święcącego się okręgu.
Nowy cel: Go to Cantrell's base to learn more about project Firehawk (Wybierz się do bazy Cantrella żeby dowiedzieć się więcej na temat projektu Firehawk)
Twój nowy cel podróży to lokacja [729, 567]. Musisz mianowicie dotrzeć do kolejnego świecącego się okręgu, który znajduje się na dachu jednego z budynków.
Nowy cel: Destroy the fuel storage tanks to force Cantrell out of the base (Zniszcz zbiorniki z paliwem, by zmusić Cantrella do opuszczenia bazy)
Zbiorniki znajdują się w lokacjach [750, 595] oraz [730, 610] i zwróć uwagę na to, że warunkiem zaliczenia nowo odblokowanego bonusowego celu misji jest ich wysadzenie z użyciem broni strzelającej wybuchającymi pociskami. Przedostań się w rezultacie w przebraniu na teren bazy i rozejrzyj się na dachu głównego budynku za składzikiem wyrzutni rakiet (powyższy screen) lub za składzikiem granatników.
Zacznij używać wyrzutni lub granatnika do niszczenia oznaczonych zbiorników. Radzę się z tym pośpieszyć, bo Twój pierwszy atak zaalarmuje siły wroga, wśród których znajdują się dwaj super żołnierze. Prowadź ostrzał do momentu zniszczenia wszystkich zbiorników.
Nowy cel: Kill all the Blackwatch forces to give Cantrell no option except escaping (Pokonaj oddziały Blackwatch żeby zmusić Cantrella do ucieczki z bazy)
Eksterminację jednostek wroga rozpocznij od pozbycia się dwóch super żołnierzy. Proponuję oczywiście stosować najlepszą taktykę na tych wrogów, czyli blokować ich ciosy tarczą (przycisk RB) i następnie wyprowadzać kontrataki (przycisk B). Z przeciwnikami tymi najlepiej jest walczyć na dachach, dzięki czemu nie będziesz się musiał przejmować pozostałymi żołnierzami.
Zwykłych żołnierzy Blackwatch zostaw sobie na koniec, przy czym jeśli masz zamiar walczyć z nimi na głównym placu bazy, to zadbaj o wcześniejsze zniszczenie okolicznych wieżyczek, używając do tego celu wyrzutni, granatnika lub dużych przedmiotów nadających się do rzucania. Nagrodą za wygranie bitwy jest ciekawa cut-scenka z udziałem uciekającego Cantrella.
Dotarcie do miejsca katastrofy
Nowy cel: Go to the crash site to find Cantrell (Udaj się do miejsca katastrofy z zamiarem odnalezienia Cantrella)
Ruszaj do miejsca rozbicia się śmigłowca, czyli do lokacji [627, 584]. Jako że do zdarzenia tego doszło na środku dużego placu warto polegać bardziej na sprincie niż na szybowaniu. Po dostatecznym zbliżeniu się do wraku śmigłowca otrzymasz nowy cel misji.
Ochranianie wraku śmigłowca
Nowy cel: Defend Cantrell's helicopter or you'll never learn about project Firehawk (Ochraniaj śmigłowiec Cantrella, tak by nie stracić jedynej szansy poznania szczegółów projektu Firehawk)
Jak najszybciej zacznij atakować brawlery rozstawione w pobliżu wraku śmigłowca. W trakcie rozgrywania całej tej bitwy musisz nie tylko odwracać uwagę potworów od zestrzelonej maszyny latającej, ale także je likwidować. Nie licz na to, że bitwa skończy się po upływie wyznaczonego limitu czasu, albowiem jedynym sposobem na odniesienie zwycięstwa jest pozbycie się wszystkich mutantów.
Do walk w dalszej części bitwy dołączy co najmniej jeden juggernaut i to właśnie na poczynaniach tej bestii warto się skupiać, atakując ją za każdym razem gdy straci zainteresowanie Hellerem i przystąpi do niszczenia wraku śmigłowca. Warto w tym miejscu przypomnieć, że skuteczną taktyką na juggernautów jest przeskakiwanie nad nimi i wyczekiwanie okazji do odpalania silnych kontrataków (przyciskiem X, Y lub B).
Możesz oczywiście zwiększać swoje szanse na zwycięstwo samemu stosując specjalne ataki. Dewastator jak zwykle najbardziej przydaje się w przypadku znalezienia się w otoczeniu kilku mutantów, ale musisz używać go z rozwagą, gdyż odpalenie tego ataku w pobliżu śmigłowca może doprowadzić do jego uszkodzenia. Bezpieczniejszym wariantem jest w rezultacie atak Lider stada, szczególnie jeśli masz możliwość wezwania sobie na pomoc więcej niż dwóch brawlerów.
W trakcie staczanych walk nie zapominaj o wchłananiu wszystkich pokonywanych mutantów, zwłaszcza że z racji dużego oddalenia od miejsca katastrofy zwykłych zainfekowanych pasek masy trudno jest ładować w inny sposób. Walcz do momentu rozprawienia się ze wszystkimi oznaczonymi przez grę mutantami, co zostanie nagrodzone nową cut-scenką.
Pokonanie przeciwniczki dysponującej mocami wirusa
Nowy cel: Defend the evolved before she kidnaps Cantrell for Mercer (Pokonaj przeciwniczkę obdarzoną mocami wirusa zanim porwie Cantrella na zlecenie Mercera)
Głównym utrudnieniem nowego pojedynku jest to, że przeciwniczka dysponuje biczem. Musisz się w rezultacie bardzo pilnować, albowiem jest ona w stanie w łatwy sposób zadawać obrażenia także na średnim oraz na długim dystansie i nie zawsze można się przed tym wybronić poprzez stosowanie uników. Warto w rezultacie dążyć do zadawania obrażeń w bezpośrednich starciach.
Nie radzę korzystać w trakcie tego pojedynku z ataku Dewastator, albowiem przeciwniczka jest bardzo ruchliwa i może się bezproblemowo oddalić z zagrożonej strefy. O wiele lepszym rozwiązaniem jest umiejętność Lider stada, gdyż przyzwane brawlery po nasłaniu na przeciwniczkę są w stanie skutecznie odwracać jej uwagę, powstrzymując ją jednocześnie przed regularnym korzystaniem z bicza.
Weź pod uwagę to, że sam również musisz uważać na wrogie brawlery, ale nie powinieneś mieć z nim dużych problemów. Potwory te warto wchłaniać, przy czym z racji tego, że z ekranu zniknął pasek energii śmigłowca możesz częściej niż do tej pory oddalać się od centralnej części placu, tak by wchłaniać zainfekowanych i regenerować paski zdrowia oraz biomasy.
Nowy cel: Consume the evolved to get her whipfist (Wchłoń przeciwniczkę żeby zdobyć jej bicz)
Kontynuuj prowadzenie walk do momentu wyczerpania całego paska zdrowia przeciwniczki, a następnie podbiegnij do niej żeby ją wchłonąć. Nagrodą za wykonanie tej czynności jest odblokowanie możliwości korzystania z bicza (Whipfist), czyli ostatniej z głównych mocy, których może nauczyć się Heller.
Zniszczenie wrogich śmigłowców
Nowy cel: Target the helicopter (Namierz śmigłowiec)
Nowy cel: Destroy the helicopter (Zniszcz śmigłowiec)
Gra pozwoli Ci naturalne na przetestowanie nowo odblokowanej mocy. Na pierwszy rzut pójdzie atak dystansowy biczem. Namierz w tym celu wrogi śmigłowiec (przytrzymanie lewego triggera) i następnie użyj bicza (przytrzymanie przycisku X). Maszyna od razu się rozbije, ale w przyszłości do osiągnięcia podobnego rezultatu wymagane będą 2-3 ataki biczem.
Nowy cel: Destroy the rescue helicopters (Zniszcz śmigłowce ratunkowe)
Zanim zajmiesz się śmigłowcami zainteresuj się nowo odblokowanym bonusowym wyzwaniem, dotyczącym zabicia 20 zwykłych zainfekowanych z pomocą bicza. Wbiegnij w tym celu pomiędzy mutanty i zacznij wciskać (nie przytrzymywać) przycisk X, przekonując się jednocześnie o ogromnej skuteczności bicza. Zaliczenie wyzwania powinno Ci zająć zaledwie kilka sekund.
Dopiero teraz zainteresuj się dwoma nowymi śmigłowcami. Do ich zestrzelenia warto po raz kolejny użyć bicza, aczkolwiek nie jest to wymagane i równie dobrze możesz też je sabotować, odbijać rakiety tarczą czy skorzystać z wyrzutni. Jeśli planujesz kontynuować testowanie bicza, to zawsze zaczynaj od namierzenia danej maszyny (lewy trigger) i następnie odpalaj silny atak (przytrzymanie X). Jak już wcześniej wspomniałem, każdy ze śmigłowców straci cały pasek energii po dwóch lub trzech atakach.
Pojmanie komandora Cantrella
Nowy cel: Target commander Cantrell (Namierz komandora Cantrell)
Nowy cel: Grab commander Cantrell (Złap komandora Cantrell)
Nowy cel otrzymasz tuż po zniszczeniu obu śmigłowców i dotyczy on nie tylko pojmania Cantrella, ale także sprawdzenia działania ostatniej funkcji bicza, czyli przyciągania do siebie innych postaci. Namierz w tym celu Cantrella (przytrzymanie lewego triggera) i wypuść w jego stronę bicz (wciśnięcie przycisku B).
Nowy cel: Consume commander Cantrell to learn more about project Firehawk (Wchłoń komandora Cantrella żeby dowiedzieć się więcej na temat projektu Firehawk)
Po tym jak przyciągniesz do siebie komandora pozostanie Ci już tylko podjąć decyzję o jego wchłonięciu (przycisk Y). Misja ta wkrótce dobiegnie końca (o ile nie jest wymagane zgubienie pościgu), a gra przyzna Ci dostęp do dwóch nowych głównych zadań - Fly in the Ointment oraz Divine Intervention.