31 - FINAŁ - Murder Your Maker | Główny wątek fabularny Prototype 2 Prototype 2 - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
31 - FINAŁ - Murder Your Maker
Dotarcie do miejsca pobytu Alexa Mercera
Uwaga! Pomimo tego, że jest to ostatnia misja gry, nie musisz się do niej jakoś szczególnie przygotowywać, albowiem po jej zaliczeniu możliwe będzie kontynuowanie zabawy w trybie swobodnej eksploracji miasta (Free Roam)!
W celu rozpoczęcia tej misji musisz dotrzeć do lokacji [534, 94]. Celem podróży jest mianowicie dach jednego z drapaczy chmur i po dostatecznym zbliżeniu się do punktu docelowego gra wyświetli cut-scenkę ze spotkania z Mercerem.
Na początek kilka ważnych informacji na temat finałowego pojedynku z Alexem Mercerem:
- Pojedynek składa się z trzech części i na koniec pierwszej i drugiej części regenerowane są paski zdrowia Mercera i Hellera.
- W każdej części pojedynku Mercer korzysta z innej mocy. W pierwszej części są ostrza (Blades), w drugiej części jest to bicz (Whipfist), a w trzeciej części są to pięści-młoty (Hammerfist). Nie możesz korzystać w danej fazie bitwy z tej samej mocy co boss, bo Mercer będzie niewrażliwy na tego typu ataki. Polecam dokonywać wyboru mocy na początku każdej fazy finałowej bitwy, tym bardziej, że przytrzymanie przycisku LB zatrzymuje czas.
- Nie możesz opuścić dachu wieżowca, na którym toczy się pojedynek, tak więc energii życiowej musi Ci wystarczyć na każdą z części walki.
- W trakcie pojedynku z Mercerem nie możesz korzystać ze specjalnych ataków, czyli Dewastatora oraz Lidera stada. Musisz w rezultacie polegać na standardowych mocach Hellera.
Pojedynek z Alexem Mercerem - część 1
Na początek kilka ogólnych wskazówek na temat tej oraz kolejnych dwóch części pojedynku z Mercerem. Musisz przede wszystkim wiedzieć, że Twój przeciwnik jest bardzo zwinny, w rezultacie czego musisz do perfekcji opanować wykonywanie uników. Nie radzę przeskakiwać nad Mercerem, tylko wykonywać uskoki na bok.
Mercer ma kilka stałych rodzajów ataków i najbardziej rozpoznawalnym z nich jest zawiśnięcie w powietrzu w połączeniu z doprowadzaniem do wysuwania się z ziemi kolców. Gdy tylko zauważysz, iż boss planuje tego typu atak przystąp do wykonywania długich skoków, dzięki czemu nie odniesiesz żadnych obrażeń.
Możemy już przejść do konkretów. Tak jak wcześniej wspomniałem, Mercer w pierwszej części bitwy korzysta z ostrzy (Blades), tak więc sam nie możesz wybrać tej mocy, tylko musisz zdać się na inne moce. Ja polecam korzystać przede wszystkim z pięści-młotów i najbardziej skuteczny jest ładowany atak z powietrza (powyższy screen). Za atakiem tym przemawiają trzy zasadnicze czynniki - Mercer bardzo rzadko go blokuje, Heller automatycznie namierza Mercera (nie musisz więc przytrzymywać dodatkowo lewego triggera) i zadaje on duże obrażenia na sporym dystansie (nie musisz więc dokładnie uderzyć w Mercera).
Nie musisz się oczywiście ograniczać do pięści-młotów. Równie dobrze możesz wyprowadzać ataki między innymi pazurami (Claws) i pnączami (Tendrils), jak również podnosić obiekty z otoczenia i rzucać nimi w Mercera. Tego typu ataki cechują się jednak większym stopniem ryzyka.
Mercer co pewien czas powinien również próbować wykonywać specjalne szarże. Za każdym razem gdy odpalił on taki atak wykonuj unik i następnie podbiegaj do bossa, wciskając przycisk widoczny nad jego głową (powyższy screen).
Kontynuuj wyprowadzanie ataków do momentu wyczerpania niemal całego paska zdrowia Mercera. Powinien on wtedy ponownie wykonać opisaną powyżej szarżę. Uniknij tego ataku, podbiegnij do bossa i go dobij. Gra załączy krótką cut-scenkę, po zakończeniu której automatycznie awansujesz do drugiej części pojedynku. Zauważ jednocześnie, że regeneracji uległy paski zdrowia Mercera oraz Hellera.
Pojedynek z Alexem Mercerem - część 2
W drugiej części pojedynku Mercer będzie korzystał z bicza (Whipfist) i to w moim przekonaniu sprawia, iż jest ona najtrudniejsza. Nie zapomnij o tym żeby nie korzystać samemu z bicza i staraj się jak najczęściej blokować jego ataki dystansowe, wciskając zgodnie z wyświetlaną na ekranie instrukcją przycisk bloku, czyli RB (powyższy screen).
W celu zadawania Mercerowi obrażeń w dalszym ciągu warto jest korzystać z pięści-młotów, przy czym niekoniecznie musisz polegać wyłącznie na ładowanym ataku z powietrza, gdyż równie dobrze możesz wyprowadzać zwykłe ataki z użyciem tej mocy.
Oprócz pięści-młotów warto zainteresować się między innymi ostrzami (Blades), które były niedostępne w poprzedniej części pojedynku. Są one doskonałym wyborem w sytuacji gdy znajdziesz się nagle w pobliżu Mercera i niekoniecznie planujesz od razu wykonać unik czy blok.
W opisywanej drugiej części bitwy Mercer będzie korzystał z niektórych z opisanych wcześniej ataków, przy czym dochodzą także dwa nowe. Pierwszy tego typu atak to szarża z użyciem bicza, którą należy zablokować (przycisk RB) i już po nieudanej akcji Mercera wykonać na nim kontratak (ikona przycisku widoczna nad jego głową). Drugi z nowych ataków to próby rzucania w Hellera łapanymi biczem śmigłowcami i na szczęście nie musisz się zbytnio stresować, bo wystarczy wciskać w odpowiednich momentach przycisk uniku.
Podobnie jak w przypadku pierwszej fazy opisywanej bitwy, kontynuuj prowadzenie walk do momentu wyczerpania całego paska zdrowia Mercera i przygotuj się do ponownego odparcia opisanej wcześniej szarży. Pokonanie bossa pozwoli Ci awansować do ostatniej trzeciej części pojedynku.
Pojedynek z Alexem Mercerem - część 3
W trzeciej części pojedynku Mercer przestawi się na pięści-młoty (Hammerfist), w rezultacie czego najważniejszą sprawą będzie to żeby trzymać go na dystans, ograniczając bezpośrednie starcia z nim do absolutnego minimum. Zacznij od skorzystania z ataku Dewastator żeby pozbyć się atakującego ptactwa (powyższy screen).
Nie przejmuj się tym, że sam nie możesz korzystać z pięści-młotów, bo bez żadnego problemu znajdziesz zastępstwo. Polecam mianowicie wybrać bicz (Whipfist). Odbijaj się i wykonuj ataki biczem z odległości (powyższy screen), które dla przypomnienia są odpalane poprzez przytrzymanie przycisku związanego z omawianą mocą. Mercer na tego typu ataki jest praktycznie bezbronny.
Podobnie jak w poprzednich częściach bitwy nie musisz się ograniczać do jednego rodzaju mocy. Nie radzę jednak korzystać ani z pazurów ani z ostrzy, tylko w razie potrzeby rozważyć korzystanie z pnączy (Tendrils). To również dobra kategoria mocy w sytuacji gdy zależy Ci na utrzymywaniu bezpiecznego dystansu od przeciwnika.
Mercer powróci w tej części bitwy do wykonywania skoków i mechanizm działania jest identyczny jak w pierwszej części pojedynku, a więc za każdym razem musisz wykonać standardowy unik. Po tym jak boss spudłuje nie zapomnij oczywiście do niego podbiec i wcisnąć przycisk widoczny nad jego głową.
Doprowadź do niemal całkowitego wyczerpania paska zdrowia Mercera i przygotuj się do uniknięcia jego ostatniej szarży oraz do wciśnięcia wyznaczonego przycisku (powyższy screen). Pozwoli Ci to awansować do ścisłego finału, a mianowicie do ostatecznego pokonania bossa.
Zabicie Mercera
Zaczekaj aż Mercer wykona większy skok w Twoją stronę i zablokuj go przytrzymując przycisk RB (screen 1). Po udanej akcji zacznij rytmicznie wciskać przycisk X w celu oderwania pierwszej kończyny bossa (screen 2).
Przygotuj się do powtórzenia opisanych wyżej czynności, czyli zablokuj atak bossa (przycisk RB) i oderwij drugą kończynę Mercera (rytmiczne wciskanie X).
Ostatnia sekwencja akcji minimalnie się różni, bo oprócz przytrzymania przycisku RB (screen 1) musisz zacząć rytmicznie wciskać przycisk Y (screen 2).
Na sam koniec zacznij zgodnie z wyświetloną instrukcją rytmicznie wciskać przycisk X.
I to już wszystko. Delektuj się ostatnim filmikiem przerywnikowym i nie zapomnij, że po wyświetleniu napisów końcowych możesz kontynuować eksplorację świata gry (lub rozpocząć nową kampanię w trybie Nowa Gra Plus).