26 - Fly in the Ointment | Główny wątek fabularny Prototype 2 Prototype 2 - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
26 - Fly in the Ointment
Polowanie na Lincolna
W celu rozpoczęcia tej misji musisz dotrzeć do lokacji [745, 353], a konkretnie do znajdującego się na ziemi niedaleko parkingu święcącego się okręgu.
Nowy cel: Hunt and consume Lincoln to hijack his gunship and escort Ellis (Wytrop i wchłoń Lincolna, by móc zabrać jego śmigłowiec i dołączyć do Ellisa w roli eskorty)
Jak zapewne pamiętasz polowanie najlepiej jest rozpocząć od przedostania się na dach jednego z najwyżej położonych budynków w okolicy. Dopiero wtedy wyślij impuls (wciśnięcie lewej gałki analogowej), dzięki czemu w łatwy sposób ustalisz miejsce pobytu poszukiwanej osoby (powyższy screen).
Lincoln przebywa w bazie wojskowej we wschodniej części czerwonej strefy i jego orientacyjna lokalizacja to [750, 215]. Do bazy najlepiej byłoby się oczywiście przedostać w przebraniu naukowca lub żołnierza, a ponadto bardzo ważne jest unikanie gęsto rozmieszczonych detektorów wirusów.
W zależności od upodobań możesz zaatakować Lincolna, bądź też pozostać w ukryciu i wyczekiwać momentu aż zniknie on z pola widzenia innych osób. W tym drugim przypadku warto jest pomagać sobie sonarem. Pamiętaj też, że nic nie stoi na przeszkodzie żeby wchłonąć innych żołnierzy stacjonujących w bazie. Niezależnie od wybranego sposobu działania doprowadź do złapania i wchłonięcia Lincolna.
Eskortowanie śmigłowca komandora Ellisa
Nowy cel: Enter the gunship to escort commander Ellis (Wsiądź do śmigłowca żeby przystąpić do misji ochraniania komandora Ellisa)
Udaj się teraz do lokacji [752, 189]. Cel Twojej podróży to lądowisko znajdujące się na jednym z dachów bazy wojskowej. Podejdź do oznaczonego przez grę śmigłowca i wciśnij przycisk B żeby zająć miejsce na jego pokładzie.
Nowy cel: Escort commander Ellis to the Project Firehawk meeting location (Eskortuj komandora Ellisa do miejsca spotkania w sprawie projektu Firehawk)
Wznieś się na zbliżoną wysokość do śmigłowca komandora Ellisa (prawy trigger) i leć za nim. W dalszej części tej misji monitoruj przede wszystkim dwa paski energii, czyli pasek energii Twojego śmigłowca oraz pasek energii śmigłowca komandora Ellisa. Nie możesz doprowadzić do wyczerpania żadnego z nich, bo byłoby to równoznaczne z zawaleniem misji.
Zauważ, że gra udostępniła Ci możliwość zaliczenia nowego bonusowego wyzwania, przy czym jest ono na szczęście bardzo proste. Gdy tylko zauważysz w oddali zmutowane ptaki przystąp do ich atakowania, nie pozwalając im w miarę możliwości na to żeby zbliżyły się do Twojego śmigłowca lub do śmigłowca komandora Ellisa. Jeśli zaś chodzi o wspomniany bonusowy cel misji, musisz zabić co najmniej dwa ptaki z użyciem działka (przycisk LB) i co najmniej dwa ptaki z użyciem rakiet (przycisk RB).
Nie zrażaj się jeśli nie zdążysz z wypełnieniem bonusowego wyzwania w trakcie bitwy z pierwszą grupą ptaków, bo w dalszej części przelotu czekają Cię kolejne walki z latającymi kreaturami. Za każdym razem zachowuj się w taki sam sposób, czyli staraj się atakować ptaki z możliwie jak największej odległości.
Obrona bazy przed zainfekowanymi
Nowy cel: Go to the base and help defend it from the infected (Powróć do bazy, by dołączyć do oddziałów walczących z zainfekowanymi)
Po otrzymaniu tego celu misji zignoruj śmigłowiec Ellisa i poleć do bazy wojskowej znajdującej się w lokacji [513, 435]
Nowy cel: Kill the infected to protect the base (Pokonaj zainfekowanych, by uchronić bazę przed zniszczeniem)
Do zlikwidowania są cztery hydry stacjonujące wokół bazy. Radzę zatrzymywać śmigłowiec w takich miejscach, by w danym momencie walczyć nie więcej niż z dwoma hydrami (a najlepiej tylko z jedną). Bardzo ważne jest również to żeby niszczyć rzucane przez hydry przedmioty i jak zapewne pamiętasz wykonuje się to poprzez wciskanie w odpowiednich momentach przycisku Y. Sukcesywnie atakuj hydry aż doprowadzisz do ich unicestwienia.
Ochranianie wraku śmigłowca komandora Ellisa
Nowy cel: Go to Ellis's downed helicopter to defend it until the APC arrives (Powróć do zestrzelonego śmigłowca Ellisa żeby ochraniać go do momentu dotarcia pojazdu opancerzonego)
Wybierz się teraz do lokacji [547, 503]. Musisz zbliżyć się do miejsca awaryjnego lądowania śmigłowca, co doprowadzi do wyświetlenia cut-scenki informującej o pojawieniu się nowych zmutowanych stworów.
Eskortowanie pojazdu opancerzonego komandora Ellisa
Nowy cel: Kill the infected to protect Ellis's downed helicopter (Pozbądź się zainfekowanych stworów żeby uchronić zestrzelony śmigłowiec Ellisa przed zniszczeniem)
Zacznij od obniżenia swojego lotu (lewy trigger). Na początek oczyść obszar wokół wraku śmigłowca, a następnie przystąp do atakowania nowej grupy hydr. Tak jak wcześniej nie zapominaj o niszczeniu rzucanych przez hydry obiektów (przycisk Y) i nie przejmuj się zbytnio paskiem energii wraku śmigłowca Ellisa, bo zostanie on zregenerowany po tym jak komandor przesiądzie się do pojazdu opancerzonego (nowy filmik przerywnikowy).
Nowy cel: Escort commander Ellis to the Project Firehawk meeting location (Eskortuj komandora Ellisa do miejsca spotkania w sprawie projektu Firehawk)
Jako że w dalszej części misji musisz ochraniać pojazd opancerzony warto obniżyć lot śmigłowca, chyba że duże problemy sprawia Ci lawirowanie pomiędzy budynkami. Nie interesuj się w ogóle "standardowymi" zainfekowanymi biegającymi po ulicach miasta, bo zagrożenie stanowią jedynie więksi mutanci. Po pojawieniu się pierwszej grupy potworów zajmij się jak najszybszym zlikwidowaniem hydry i dopiero wtedy pozbądź się pozostałych mutantów.
W drodze do bazy czeka Cię jeszcze kilka bitew, głównie z hydrami. Przywiązuj dużą uwagę do miejsc zatrzymywania śmigłowca, tak by nie być równocześnie atakowanym przez wszystkie potwory. Nie zapominaj też o regularnym korzystaniu z przycisku Y, tak by nie doprowadzać do uszkadzania sterowanej maszyny latającej.
Główna bitwa rozegra się przy drodze prowadzącej do bazy wojskowej (powyższy screen). Zdecydowanie radzę obniżyć tu lot i w pierwszej kolejności zająć się bardziej ruchliwymi mutantami atakującymi wóz opancerzony. Dopiero po ich zlikwidowaniu rozpraw się z hydrami.
Po wygranej bitwie zaczekaj aż pojazd opancerzony z Ellisem na pokładzie wjedzie do bazy wojskowej. Doprowadzi to do wyświetlenia nowego filmiku przerywnikowego.
Wchłonięcie komandorów
Nowy cel: Land at the base to consume the Firehawk commanders (Wyląduj w bazie z zamiarem wchłonięcia komandorów uczestniczących w projekcie Firehawk)
Nowy cel: Exit the gunship (Wysiądź ze śmigłowca)
Lądowisko znajduje się w lokacji [480, 887] i musisz oczywiście obniżyć swój lot żeby zbliżyć się do świecącego się okręgu. Po wylądowaniu przytrzymaj przycisk B.
Nowy cel: Consume the commanders to postpone Project Firehawk (Wchłoń komandorów żeby opóźnić start projektu Firehawk)
Orientacyjna lokalizacja komandorów to [490, 871]. Zignoruj toczące się w bazie walki i od razu się do nich zbliż. Jako że obserwują oni sami siebie, a po okolicy biega wielu innych przeciwników, radziłbym przemienić się w Hellera i błyskawicznie ich wchłonąć. Za rozwiązaniem tym przemawia także to, że zbytnie odwlekanie tego procesu może doprowadzić do śmierci jednego z komandorów w wyniku ataku mutanta i tym samym zawalenia całej misji.
Warto przy okazji dodać, że jeżeli któryś z komandorów rzuci się do ucieczki, to niekoniecznie musisz za nim wyruszyć w pościg, albowiem jak zapewne pamiętasz bicz Hellera dysponuje funkcją przyciągania przeciwników (wciśnięcie przycisku B po namierzeniu oponenta).
Nowy cel: Exit the alert (Zgub pościg)
Tuż po wchłonięciu wszystkich komandorów opuść teren bazy, najlepiej przeskakując nad zbiornikiem wodnym, a nie kierując się w stronę głównego wyjścia. Misja wkrótce dobiegnie końca, a Ty odblokujesz kolejne główne zadanie zatytułowane Operation Firehawk.