Poniedziałek, wieczór (cz.2) | Rozdział 2 - Rany | Overclocked poradnik Overclocked: Historia o przemocy
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Teraz kieruje się do celi nr 2. Zagaduje do leżącej na łóżku dziewczyny. Odtwarza jej nagranie z sesji w celi nr 1 (popołudnie cz.1). Ponownie mówi do niej. I pojawia się kolejne wspomnienie...
Cela nr 2. Wspomnienie z sobotniej nocy (10.11.2007):
Dziewczyna znajduje się na wieżyczce strażniczej nad wzburzoną wodą. Ma przy sobie nóż. Wchodzi do budki (w prawo) i próbuje otworzyć stojącą po lewej szafkę. Udaje się jej to przy pomocy noża. Wewnątrz jest skrzynia z szalupą ratunkową. Pacjentka wyciąga ją i wypycha na zewnątrz. Podchodzi do barierki i spogląda w dół. Od wody dzieli ją jakieś 15 metrów. Przywiązuje do poręczy linę (wybierz stosowną ikonkę, klikając na poręcz) przymocowaną do skrzyni i spycha ją do wody. Skrzynia automatycznie otwiera się i ponton ląduje na wodzie. Dziewczyna wspina się na balustradę i skacze...
Po powtórnym przeżyciu tej sytuacji pacjentka ma wyraźnie dosyć. Zatem David opuszcza ją i wędruje do celi nr 5. Tu tradycyjnie przemawia do pacjenta, po czym odtwarza mu nagranie z celi nr 3 (popołudnie, cz.2) i raz jeszcze zagaduje go. Pojawia się retrospekcja i Dave dowiaduje się, jak karteczka z kodem wylądowała na ścianie.
Teraz pora na pacjenta z celi nr 3. McNamara tradycyjnie mówi do niego przez chwilę, potem odtwarza zarejestrowane przed momentem nagranie (cela nr 5, popołudnie cz.1) i ponownie nawiązuje z nim kontakt. Pacjent cofa się w czasie do jeszcze wcześniejszego zdarzenia.
Cela nr 3. Wspomnienie z piątkowej nocy (9.11.2007):
Ray ponownie znajduje się w kuchni. Jest tam również Cliff, który siedzi przy stole i raczy się winem. Butelka jest już w połowie pusta. Nagle z zewnątrz dolatuje niepokojący kobiecy krzyk. Ray zagaduje w tej sprawie kolegę, ale ten ignoruje go. Chłopak próbuje zabrać mu butelkę z winem, ale Cliff jest cały czas czujny. Ray opuszcza więc pomieszczenie drzwiami po lewej, a z korytarza udaje się na główny plac (brązowe drzwi). Powtarzające się krzyki słychać od strony więzienia, zatem chłopak kieruje się w lewo (kursor w dole ekranu) i podchodzi do budynku z okratowanymi oknami. Drzwi są zamknięte. Przez trzecie okno od lewej Ray rozmawia z obiema dziewczętami, które są uwięzione wewnątrz. Obiecuje im pomóc. W tym celu musi zdobyć klucz, który według jednej z koleżanek ma Cliff.
Wraca do głównego budynku drzwiami po lewej. Na korytarzu widzi nielubianego kolegę idącego ze swego pokoju do kuchni. Mając zatem pewność, że nie ma go u siebie, zachodzi do jego kwatery. Na białym stoliczku usytuowanym pomiędzy łóżkiem a szafą (na lewo od drzwi) dostrzega pustą butelkę po winie, którą zabiera, przychodzi mu bowiem do głowy pomysł, jak zwabić irytującego typka do pokoju... Teraz maszeruje do kuchni (niemal na wprost pokoju Cliffa, tylko bardziej w stronę drzwi wyjściowych).
Tu postanawia zamienić butelki, musi jednak wyczaić moment, kiedy Cliff odwraca głowę w drugą stronę. Wówczas szybko dokonuje podmianki (użyj pustej butelki na tej znajdującej się na stole). Należy się spodziewać, że amator wina zechce zaraz pofatygować się po następną flaszkę. Ray wraca więc do pokoju Cliffa. Tu ustawia się (stosowna ikonka) w rogu przy szafie (na lewo od drzwi). I czeka...
Na tym reminiscencja się kończy. McNamara opuszcza celę nr 3 i wędruje do celi nr 5. Chce dojść przyczyny konfliktu między dwoma mężczyznami. Odtwarza zatem wciąż skutemu kajdankami pacjentowi nagraną przed momentem sesję (cela nr 3, 9.11.2007, noc, cz.1). I ten przypomina sobie kolejną sytuację...