Zadania (Questy) w Neverwinter Neverwinter poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Najważniejszą i najczęstszą rzeczą, jaką będziesz robił w Neverwinter będzie wykonywanie różnego rodzaju zadań (Questów), możesz je dostać od NPC lub z niedawno znalezionego przedmiotu, czy też z okna dialogowego dostępnego po osiągnięciu kolejnego poziomu.
Oznaczeń questów w Neverwinter jest dość sporo, zadania zwykłe odróżnione są od zadań powtarzalnych, ważne miejsca związane z zadaniami są oznaczane ikoną, lub dokładnym obszarem.
Nowe zadania przedstawiane są jako wykrzykniki w rombie:
Ikona oznaczająca miejsce gdzie można wziąć nowe zadanie. Ikona ta może być też widoczna w rogu ikony przedmiotu, użycie go da ci nowe zadanie. | |
Oznaczenie miejsca nowego zadania dziennego lub powtarzającego się. |
Questy możesz otrzymać nie tylko od NPC, ale także z przedmiotów, jeśli niedawno znaleziony przedmiot ma znaną ci już ikonę wykrzyknika w rogu oznacza to, że po aktywacji dostępny będzie nowy quest.
Znak zapytania pojawi się nad głową NPC, któremu masz oddać zadanie i otrzymać nagrodę.
Oznaczenie miejsca, gdzie można "oddać" ukończone zadanie i otrzymać nagrody/następny etap. | |
Oznacza miejsce, gdzie można oddać zadanie dziennie (daily quest) lub powtarzające się. | |
Nieaktywna ikona oddania questów, informuje ona, że tu będzie można quest oddać po jego zakończeniu. |
Innymi ważnymi oznaczeniami zadań są romb, niebieskie pole na mapie oraz żółty dymek rozmowy..
Etap w aktywnym Quescie (zadaniu), po dojściu do tego miejsca będziesz musiał wykonać jakąś czynność, lub etap przejdzie w następny. | |
Obszar Questa, w tak oznaczonym na mapie miejscu masz do wykonania pewne czynności takie jak zabicie określonej ilości wrogów, odnalezienie przedmiotów i tym podobne. | |
Informacje w oknie dialogowym mogą mieć wpływ na rozwój fabuły zadania lub prowadzą do następnych etapów zadania (czasami wymagana będzie odpowiednio poprowadzona rozmowa, aby zadanie można było kontynuować). |
Zaraz na początku rozgrywki poznasz sierżanta Linkiettera, który od razu da ci możliwość oddania zadania "Znaki życia" (Signs of Life). Po rozpoczęciu rozmowy ekran zmieni się w bardziej "kinowy" i będziesz mógł zapoznać się z oknem rozmowy, a przede wszystkim z systemem questowym.
Punkty w oknie dialogowym oznaczone są różnymi kolorami. Biały tekst na ogół nie ma wpływu na rozmowę (najczęściej ostatnia opcja, biała właśnie, zamyka okno dialogu). Drugą możliwością jest tekst żółty, oznacza ważny element w fabule danego zadania (czasami będziesz musiał porozmawiać z kilkoma NPC wybierając odpowiednie żółte opcje dialogowe, zanim przejdziesz do następnego zadania), jeśli natomiast obok takiego tekstu jest ikona żółtego znaku wykrzyknika, oznacza to możliwość rozpoczęcia nowego zadania.
Czasami tekst może być szary, co oznacza nieaktywny wybór opcji rozmowy na daną chwilę (lub w przypadku jasnoszarego koloru - rozmowa już odbyta).
Ostatnią możliwością jest tekst czerwony, w przypadku niedawno prowadzonych dialogów ważnych dla fabuły (tekst żółty) na ogół wybór jednej z opcji rozmowy oznaczonej na czerwono po prostu zakończy dialog i zamknie okno. Jeśli obok takiej opcji jest ikona znaku zapytania, oznacza to, że możesz oddać zadanie i odebrać nagrody.
Po odebraniu nagród możesz szukać nowych zadań, większość z nich widać na mapie od razu. nie musisz jej odkrywać w całości, są jednak od tego wyjątki, czasem też musisz zdobyć gdzieś na końcu mapy odpowiedni przedmiot rozpoczynający zadanie.