Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Neverwinter - poradnik do gry

Neverwinter - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Oznaczenia kolorystyczne i skróty | Pierwsze kroki w Neverwinter Neverwinter poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Oznaczenia kolorystyczne i skróty

W poradniku użyte zostały poniższe oznaczenia kolorystyczne:

  1. Niebieski: oznaczenie skrótów powszechnie stosowane w grach MMO i RPG.
  2. Zielony: oznaczenie efektów typu Oszołomienie, Punkty Życia itp. (w grze te efekty również są oznaczone kolorem zielonym).
  3. Pomarańczowy: używany przy opisie licznych w Neverwinterze walut. Szczegółowy opis zastosowania poszczególnych walut, czyli co i gdzie można za nie kupić opisane jest w osobnym dziale.
  4. Brązowy: kolor ten oznacza, że zagadnienie jest szerzej opisane w innym dziale tego poradnika (w dziale o tej samej lub podobnej nazwie, co zaznaczony tekst).

W poradniku użyte zostały skróty, zarówno te charakterystyczne dla wszystkich gier RPG i MMO, oraz odnoszące się konkretnie do świata Neverwinter:

  1. Aggro - "Zaggrowany" (zaczepiony) przeciwnik będzie atakować graczy, określenie również tyczy się poziomu wrogości (Threat)
  2. AH (Auction House) - dom aukcyjny
  3. AoE (Area of Effect) - umiejętności działająca na obszarze a nie na konkretnym celu
  4. AS - podstawowe atrybuty postaci w Newerwinter nazywane są Ability Score: Siła (Str, Strength), Kondycja (Con, Constitution), Zręczność (Dex, Dexterity), Inteligencja (Int, Inteligence), Rozsądek (Wis, Wisdom), Charyzma (Cha, Charisma)
  5. Buff/Debuff - wzmocnienie/osłabienie postaci lub wroga, widoczne jako ikona w zielonej ramce przy pasku życia lub portrecie postaci
  6. CC (Crowd Control) - wyłączanie przeciwników z walki poprzez kontrolowanie lub zablokowanie ich akcji np.: oszołomienie, spowolnienie, powalenie
  7. Cooldown - czas odnowy umiejętności
  8. Crafting - pojęcie określające profesje wytwórcze
  9. DoT (Damage over Time) - obrażenia otrzymywane przez pewien okres czasu, na ogół co sekundę (źródłem może być na przykład trucizna czy krwawienie)
  10. DPS (Damage Per Second) - 1) obrażenia zadawane w ciągu sekundy; 2) postać, której zadaniem w grupie jest zadawanie obrażeń (inna nazwa postaci: Damage Dealer)
  11. Event - wydarzenie w grze na ogół wymagające od graczy ukończenia pewnych zadań, często zakończeniu eventu towarzyszą dodatkowe nagrody
  12. Healer - postać posiadająca rozbudowane zdolności leczenia siebie i innych, w grupie zadaniem takiej postaci jest uzdrawianie
  13. HoT (Healing over Time) - leczenie z jakiegoś źródła otrzymywane przez pewien okres czasu, na ogół co sekundę (źródłem może być na przykład buff)
  14. HP (Health Points) - punkty życia
  15. Melee - postać kontaktowa (atakuje z bliska)
  16. Mob - sterowany przez grę przeciwnik
  17. NPC (Non-Player Character) - postać sterowana przez grę, najczęściej określa się tą nazwą postać przyjazną lub neutralną graczowi
  18. Offtank (OT) - postać nie tak wytrzymała jak tank, ale za to zadająca większe obrażenia, jej zadaniem jest skupienie ataków słabszych wrogów na sobie
  19. Ranged - postać zasięgowa
  20. Skill - umiejętność
  21. Support - postać, której głównym zadaniem jest wzmacnianie graczy i/lub osłabianie wrogów buffami i debuffami
  22. Tank - postać, której głównym zadaniem w grupie jest skupienie ataków wroga na sobie, tank na ogół zadaje obrażenia znacznie słabsze od DPSa (Damage Dealera)
  23. Threat - poziom wrogości wywołanej u przeciwnika, podczas walki grupowej Tank powinien mieć największy Threat (Aggro), aby przeciwnicy atakowali tylko jego