Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja Neverwinter poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Walka
W świecie Neverwinter walczyć będziesz za pomącą jedynie kilku klawiszy i kilku umiejętności (więcej o rodzajach umiejętności pasku skilli przeczytasz w dziale Rodzaje umiejętności). Podstawowe ataki przypisane są domyślnie do dwóch przycisków myszki, a umiejętności dodatkowe i napoje do klawiszy Q, E, R oraz 1-5, gra wytłumaczy ci jak używać różnych skilli twojej klasy, jednak w walce pojawia się kilka innych elementów, o których w podpowiedziach nie przeczytasz.
Za każdym razem, gdy rozpoczynasz walkę niebieski okrąg pojawi się u twoich stóp.
Najważniejszą rzeczą, jaka dostępna jest już od początku rozgrywki jest taktyka klasowa, czyli system uników lub osłony uruchamiany klawiszem "Shift". Dzięki odpowiedniemu używaniu taktyki będziesz w stanie uchylić się lub zablokować potężne ciosy i dzięki temu lepiej wspomóc drużynę lub po prostu przeżyć.
Umiejętności przeciwników mogą być używane na pewnym obszarze, ten będzie oznaczony kolorem czerwonym.
Obszary używanych umiejętności mogą mieć różne kształty i pojawiać się w różnych miejscach, jeśli nie jesteś pewien czy obszar, który pojawił się właśnie pod twoimi nogami jest bardzo niebezpieczny lepiej go unikaj, może to zmienić przebieg całej rozgrywki.
Pływające obrażenia (Floating damage)
Podczas różnych potyczek zauważysz nawał różnych liczb wokół twojego bohatera, towarzysza i wroga, są to wartości obrażeń/leczenia twoje lub wroga, wraz z różnymi oznaczeniami.
Floating text (damage) pokazuje obrażenia jakie zadałeś, jakie zadano tobie, leczenie ciebie lub kogo i za ile wyleczyłeś ty, takie informacje rozróżnić jest bardzo łatwo po kolorach:
Czerwony: obrażenia zadane tobie
Zielony: wartości leczenia innych lub ciebie
Żółty: obrażenia zadawane przez ciebie
Pomarańczowy: obrażenia krytyczne zadawane przez ciebie
Biały: informacyjne, na przykład "Blocked" informuje że zablokowałeś atak
Poza oznaczeniami kolorystycznymi zobaczysz też kilka ikon towarzyszących powyższym liczbom:
Cios krytyczny (Critical Strike), atak ze znacznie zwiększoną siłą. | |
Odparty atak (Deflect), takie oznaczenie daje znać, że ograniczyłeś znacznie siłę ataku (lub przeciwnik ograniczył obrażenia twojego ataku) | |
Blok (Blocked), informację o całkowicie zablokowanym ataku | |
Przewaga bojowa (Combat advantage), jeśli inny gracz lub twój towarzysz atakuje przeciwnika z przeciwnej strony obaj dostajecie przewagę bojową dzięki której zadawane przez was obrażenia się zwiększają. U stóp przeciwnika pojawia się biały fragment okręgu oznaczający z której strony możesz mieć przewagę bojową (gdy stoisz w odpowiednim miejscu kolor zmienia się na niebieski). | |
Unik (Dodge/Roll), niektóre klasy mogą użyć w odpowiednim czasie umiejętności taktycznych umożliwiających uniknięcie ataku |
Śmierć, urazy i leczenie
W Neverwinter niestety twoja postać nie uleczy się sama po zakończeniu walki. Aby wypełnić pasek HP po wyczerpującej walce bądź upadku musisz użyć napojów leczniczych lub umiejętności. Jeśli nie posiadasz umiejętności leczniczych ani napojów (lub napojów ci szkoda) wystarczy że znajdziesz w okolicy ognisko, stając w jego pobliżu pasek zdrowia dość szybko ci się zregeneruje.
Ogniska można zastąpić użyciem przedmiotu Przenośny Ołtarz (Portable Altar), który tworzy słabszą wersję strefy ogniska.
Gdy twoje życie spada poniżej 50% ekran zaczyna nabierać bardziej czerwonego odcieniu (im mniej życia tym czerwień intensywniejsza) alarmując cię o ryzykownej sytuacji i potrzebie wyleczenia.
Jeśli nie zdołałeś przeżyć przejdziesz do stanu bliskiego śmierci (Near Death), w którym możesz znajdować się 15 sekund, twoja postać będzie klęczeć i otoczy ją zielona poświata. W takim stanie możesz wykonać tylko kilka czynności - zawołać o pomoc (Shift+1), zginąć (Shift+2) oraz gdy posiadasz zwoje życia (Scrolls of life) lub masowego życia (kupowane za Zen) możesz się wyleczyć lub wyleczyć siebie i wszystkich dookoła.
Po śmierci pod obrazkiem twojej postaci w interfejsie głównym pojawi się ikona urazu, im więcej razy zginiesz tym urazy będą poważniejsze, a każdy powoduje inne negatywne efekty, na przykład uraz nogi spowolni bieg, ogólny zmniejszy ilość punków życia, jakie posiadasz.
Stan ten można usunąć używając zestawu pourazowego (Injury Kit), który użyć trzeba tyle razy ile urazów posiadasz. Gdy natomiast masz trochę czasu możesz zostawić postać przy ognisku, aby sama się wyleczyła po kilku minutach.