Neverwinter: Walka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Walka

W świecie Neverwinter walczyć będziesz za pomącą jedynie kilku klawiszy i kilku umiejętności (więcej o rodzajach umiejętności pasku skilli przeczytasz w dziale Rodzaje umiejętności). Podstawowe ataki przypisane są domyślnie do dwóch przycisków myszki, a umiejętności dodatkowe i napoje do klawiszy Q, E, R oraz 1-5, gra wytłumaczy ci jak używać różnych skilli twojej klasy, jednak w walce pojawia się kilka innych elementów, o których w podpowiedziach nie przeczytasz.

Za każdym razem, gdy rozpoczynasz walkę niebieski okrąg pojawi się u twoich stóp.

Najważniejszą rzeczą, jaka dostępna jest już od początku rozgrywki jest taktyka klasowa, czyli system uników lub osłony uruchamiany klawiszem "Shift". Dzięki odpowiedniemu używaniu taktyki będziesz w stanie uchylić się lub zablokować potężne ciosy i dzięki temu lepiej wspomóc drużynę lub po prostu przeżyć.

Umiejętności przeciwników mogą być używane na pewnym obszarze, ten będzie oznaczony kolorem czerwonym.

Obszary używanych umiejętności mogą mieć różne kształty i pojawiać się w różnych miejscach, jeśli nie jesteś pewien czy obszar, który pojawił się właśnie pod twoimi nogami jest bardzo niebezpieczny lepiej go unikaj, może to zmienić przebieg całej rozgrywki - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Obszary używanych umiejętności mogą mieć różne kształty i pojawiać się w różnych miejscach, jeśli nie jesteś pewien czy obszar, który pojawił się właśnie pod twoimi nogami jest bardzo niebezpieczny lepiej go unikaj, może to zmienić przebieg całej rozgrywki.

Podczas różnych potyczek zauważysz nawał różnych liczb wokół twojego bohatera, towarzysza i wroga, są to wartości obrażeń/leczenia twoje lub wroga, wraz z różnymi oznaczeniami - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Pływające obrażenia (Floating damage)

Podczas różnych potyczek zauważysz nawał różnych liczb wokół twojego bohatera, towarzysza i wroga, są to wartości obrażeń/leczenia twoje lub wroga, wraz z różnymi oznaczeniami.

Floating text (damage) pokazuje obrażenia jakie zadałeś, jakie zadano tobie, leczenie ciebie lub kogo i za ile wyleczyłeś ty, takie informacje rozróżnić jest bardzo łatwo po kolorach - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Floating text (damage) pokazuje obrażenia jakie zadałeś, jakie zadano tobie, leczenie ciebie lub kogo i za ile wyleczyłeś ty, takie informacje rozróżnić jest bardzo łatwo po kolorach:

Czerwony: obrażenia zadane tobie

Zielony: wartości leczenia innych lub ciebie

Żółty: obrażenia zadawane przez ciebie

Pomarańczowy: obrażenia krytyczne zadawane przez ciebie

Biały: informacyjne, na przykład "Blocked" informuje że zablokowałeś atak

Poza oznaczeniami kolorystycznymi zobaczysz też kilka ikon towarzyszących powyższym liczbom:

Cios krytyczny (Critical Strike), atak ze znacznie zwiększoną siłą - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Cios krytyczny (Critical Strike), atak ze znacznie zwiększoną siłą.

Odparty atak (Deflect), takie oznaczenie daje znać, że ograniczyłeś znacznie siłę ataku (lub przeciwnik ograniczył obrażenia twojego ataku) - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Odparty atak (Deflect), takie oznaczenie daje znać, że ograniczyłeś znacznie siłę ataku (lub przeciwnik ograniczył obrażenia twojego ataku)

Blok (Blocked), informację o całkowicie zablokowanym ataku - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Blok (Blocked), informację o całkowicie zablokowanym ataku

Przewaga bojowa (Combat advantage), jeśli inny gracz lub twój towarzysz atakuje przeciwnika z przeciwnej strony obaj dostajecie przewagę bojową dzięki której zadawane przez was obrażenia się zwiększają - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Przewaga bojowa (Combat advantage), jeśli inny gracz lub twój towarzysz atakuje przeciwnika z przeciwnej strony obaj dostajecie przewagę bojową dzięki której zadawane przez was obrażenia się zwiększają. U stóp przeciwnika pojawia się biały fragment okręgu oznaczający z której strony możesz mieć przewagę bojową (gdy stoisz w odpowiednim miejscu kolor zmienia się na niebieski).

1 - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry
Unik (Dodge/Roll), niektóre klasy mogą użyć w odpowiednim czasie umiejętności taktycznych umożliwiających uniknięcie ataku - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Unik (Dodge/Roll), niektóre klasy mogą użyć w odpowiednim czasie umiejętności taktycznych umożliwiających uniknięcie ataku

Śmierć, urazy i leczenie

W Neverwinter niestety twoja postać nie uleczy się sama po zakończeniu walki. Aby wypełnić pasek HP po wyczerpującej walce bądź upadku musisz użyć napojów leczniczych lub umiejętności. Jeśli nie posiadasz umiejętności leczniczych ani napojów (lub napojów ci szkoda) wystarczy że znajdziesz w okolicy ognisko, stając w jego pobliżu pasek zdrowia dość szybko ci się zregeneruje.

Ogniska można zastąpić użyciem przedmiotu Przenośny Ołtarz (Portable Altar), który tworzy słabszą wersję strefy ogniska - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Ogniska można zastąpić użyciem przedmiotu Przenośny Ołtarz (Portable Altar), który tworzy słabszą wersję strefy ogniska.

Gdy twoje życie spada poniżej 50% ekran zaczyna nabierać bardziej czerwonego odcieniu (im mniej życia tym czerwień intensywniejsza) alarmując cię o ryzykownej sytuacji i potrzebie wyleczenia.

Jeśli nie zdołałeś przeżyć przejdziesz do stanu bliskiego śmierci (Near Death), w którym możesz znajdować się 15 sekund, twoja postać będzie klęczeć i otoczy ją zielona poświata. W takim stanie możesz wykonać tylko kilka czynności - zawołać o pomoc (Shift+1), zginąć (Shift+2) oraz gdy posiadasz zwoje życia (Scrolls of life) lub masowego życia (kupowane za Zen) możesz się wyleczyć lub wyleczyć siebie i wszystkich dookoła.

Po śmierci pod obrazkiem twojej postaci w interfejsie głównym pojawi się ikona urazu, im więcej razy zginiesz tym urazy będą poważniejsze, a każdy powoduje inne negatywne efekty, na przykład uraz nogi spowolni bieg, ogólny zmniejszy ilość punków życia, jakie posiadasz - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Po śmierci pod obrazkiem twojej postaci w interfejsie głównym pojawi się ikona urazu, im więcej razy zginiesz tym urazy będą poważniejsze, a każdy powoduje inne negatywne efekty, na przykład uraz nogi spowolni bieg, ogólny zmniejszy ilość punków życia, jakie posiadasz.

Stan ten można usunąć używając zestawu pourazowego (Injury Kit), który użyć trzeba tyle razy ile urazów posiadasz. Gdy natomiast masz trochę czasu możesz zostawić postać przy ognisku, aby sama się wyleczyła po kilku minutach.

2 - Walka w Neverwinter | Podstawy rozgrywki i eksploracja - Neverwinter - poradnik do gry

Neverwinter

20 czerwca 2013

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2016-12-14
17:06

seba1605 Legionista

Siemka Panowie poszukuje Gildi w neverwinter na konsole Ps 4,moj awatar curtsebastian,poziom 69.prosze o propozycje

Komentarz: seba1605
2016-12-13
20:25

seba1605 Legionista

witam wszystkich gram w neverwinter na ps 4,poziom 69 i poszukuje Gildi dobrej,mój awatar w ps 4 to curtsebastian,czekam na propozycjie

Komentarz: seba1605
2014-12-29
23:36

zanonimizowany1058573 Junior

Jest tak Promocja świąteczna, za którą można co 2 logowania dostać nagrody, odbiera się nagrodę od 19 do 19 przez dwa dni. Ale tu właśnie pojawił się problem bo ja loguje się codziennie i żadnej nagrody odebrać nie mogę i o co chodzi???

Komentarz: zanonimizowany1058573
2013-10-21
22:06

nevtron Junior

Rozglądając się za nowymi MMO RPG zwracam uwagę obecnie na grafikę, wpływ gracza na sterowanie postacią, fabułę i trudność gry (im trudniejsza, tym lepiej).
Mój kolega w to grał kiedy go odwiedziłem. Spytałem się o to czy tankiem się blokuje automatycznie, czy manualnie, zaznaczając przy tym, że jeśli to drugie to może ściągnę i zobaczę co to warte.
Neverwintera od tej pory będę mierzył pod kątem Vindictusa, a zwycięzcy doładuję troszkę kieszonki w IS. A z przedmówcami być może się zgodzę - przynajmniej nie stworzono jeszcze MMO RPG pode mnie. Ma być ciężkie, zaskakujące, rozwinięte, popularne, długie i wymagające refleksu i myślenia w walkach PvP. Inaczej odpada.

Komentarz: nevtron
2013-08-19
19:14

zanonimizowany938920 Junior

hej, robiłam wszystkie zadania po kolei , mam 23 poziom i wszystkie nagle się skończyły, powinnam mieć je w ruinach blackdaggera, a nic nie ma... z każdym bohaterem który powinien mi je dać mogę tylko porozmawiać, co zrobić?

Komentarz: zanonimizowany938920
2013-07-09
15:35

zanonimizowany664522 Junior

😊

pomóżcie chłopaki prosze. mam juz towarzysza. u kogo mogę kupić sobie następnego? mam juz żołnieża, sam jestem tym dziwnym "magikiem". kogo powinienem wybrać nastepnego?

Komentarz: zanonimizowany664522
2013-07-01
12:53

vlasko18 Legionista

W jaki sposób mam wejść do gry czyli rozpocząc jej start? Dziękuję!

Komentarz: vlasko18
2013-06-29
04:49

valgyar Junior

😁

W Neverwinter Nighst zagrywałem się bez opanowania, więc sięgnąłem po wersję online niejako z sentymentu. Szok i trwoga - to jedyne co mi przychodzi na myśl czytając niektóre posty :D Dwie postacie dobiłem do maksymalnego poziomu, ubrałem należycie i nawet zacząłem rozdawać niektóre itemki t2<very rare> nie wydając ani złotówki. Samą linię fabularną można skończyć na wydropionych it na pvp ubierzemy się na dungeonach I tak główną walutą są AD, których w dobrym dniu można kosić 40k głównie z daily i aukcji itemów. Problemy z Zen mają głównie smarki, bo jeden z drugim "MUSI" mieć upatrzony przedmiot, żeby zgrywać kozaka na dungeonach i pvp :) Mama nie da i jest ból .upy, bo trzeba się postarać inaczej. Podoba mi się, że gra nie jest tak 'cukierkowa' i kolorowa, nie ma różowych jednorożców i 11nastolatków na czacie ogólnym. Było dobrze na becie na open też ale obawiam się, że teraz po premierze pl i z każdą kolejną łatką dodającą nowy dubbing będzie napływ wielkich fighterów (co za perfidia, teraz premiera akurat gdy gim mają wakacje :D ). Jak ktoś chce pograć na poziomie zapraszam do gildii, gdzie jednym z warunków jest wiek 25+ i ts, po głosiku rozpoznać można z kim mamy do czynienia. I można na prawdę fajnie pograć, bez pisków, wrzasków i przekleństw. Pozdrawiam normalnych

Komentarz: valgyar
2013-06-27
12:03

TobiAlex Legend

Voltron 40 man raids? Życzę powodzenia w poszukiwaniu takiej liczby graczy, po powiedzmy 3 miesiącach od premiery gry.

Komentarz: TobiAlex
2013-06-27
09:28

berial6 Legend

berial6

Grałeś 7 miesięcy, więc pewnie ponad 400h w grę o której nikt nie będzie pamietać za pół roku? Tyle czasu poświęciłeś grze, która jest crapem?
Aion i tera to klony. Nie rozśmieszaj mnie.
Jakoś Aion daje dużo możliwości, głównie latanie i jest typowym koreańskim MMO. A TERA? Tera to swego rodzaju novum w MMOrpgach. Gdzie indziej masz tak zręcznościowy system walki?
Guild wars 2 umiera, ale to nie wina gry, co?
I jeśli GW2 to dwusezonowy crap, to czemu w niego grałeś 7 miesięcy?
I czego się spodziewasz po grach F2P? Że twórcy będą dostawać kasę za bóg zapłać albo za ładny uśmiech?
Nie ośmieszaj się już. Jak ci sie nie podobają obecne MMO, zawsze jest WoW i Everquesty.

Komentarz: berial6
2013-06-27
01:30

Voltron Konsul

Grałem w GW2 od pierwszego Beta weekendu przez 7 miesięcy od premiery- i tak, nazywam to crapem sezonowym i moim największym rozczarowaniem MMO w życiu. Zresztą gra umiera, pusto w grze, bieda. Gra roku 2012? Cool! Szkoda, że w 2014 nikt o niej nie będzie pamiętał. Nowy Final mnie nie interesuje, nie lubię Finali po prostu nie moje klimaty. A Aion i Tera to były po prostu żałosne próby sklonowania klasyków i cóż, miernie to wyszło. A Wildstar przynajmniej zapowiada się (nie powtórzę błędu z hypem na GW2 więc WS też może być crapem) na MMO które czerpie najlepsze rzeczy z klasyki- open world PvP, 40 man raids, areny, role i reward=dedication itd. Po prostu obecnie MMO wychodzi w ostatnich latach jak gruszek na wierzbie i każdy to tak naprawdę jedno, dwu sezonowy crap. Ja mam nadzieję, że Wildstar będzie z abonamentem, bo kolejnemu MMO zcash shopem, RNG i pierdu kryształkami z wymianą na golda mówię NIE- to jeden wielki syf.

Komentarz: Voltron
2013-06-26
18:16

TobiAlex Legend

Voltron co Ty za pierdoły piszesz. Aion? Tera? Te gry były z abonamentem. Za czasów EverQuest 2? A dziś EverQUest 2 to co? To też gra F2P. A odnośnie WildStar - prawdopodobnie będzie to gra F2P. I tak naprawdę zastanów się czego oczekujesz, bo po Twoim poście można dojść do wniosku, że sam nie wiesz, czego chcesz. A grę z abonamentem masz, i to świetną - wychodzi 27 sierpnia. Jaka? Poszukaj. Nie dość, że maks level będzie robiło się długo (mówię o normalnym graniu) to jeszcze tych ...* jest tyle, że wymaksowanie wszystkiego potrwa miesiące.

*Specjalnie nie napisałem Ci czego, aby nie ułatwić Ci szukania :) W każdym bądź razie czekam z niecierpliwością a w beta weekendach bawię się wyśmienicie.

Komentarz: TobiAlex
2013-06-26
14:34

berial6 Legend

berial6

Nazwałeś Guild wars 2 crapem sezonowym?
Zdaniem wielu, gra roku 2012 jest twoim zdaniem crapem sezonowym?
A grałes ty w to chociaż?

Komentarz: berial6
2013-06-25
23:45

Voltron Konsul

Ech...Czytając te komentarze, powiem wam, że standardy MMO upadły baaardzo nisko. Te wszystkie F2P z cash shopami, wymianą kryształków na golda i crapowate gry sezonowe jak GW2, Neverwinter, jakieś Dragons Prophet, Allods, tanie klony jak Aion czy Tera... Po prostu ręce opadają. Jakby takie crapy wychodziły za czasów EverQuesta 2, L2, WoWa czy EvE to by nawet serwerów nie zapełnili. Neverwinter to jak każdy obecny crap MMO gra dla casuali i bogatych dzieci co nic nie chcą w grze robić a mieć najlepsze itemy i postacie, max level w 5 dni i...koniec gry. Ja czekam osobiście na WildStar. Przebrnąłem przez wszystkie popularniejsze MMO ostatnich lat (od Aion po GW2) i po prostu syf. A Neverwinter to tylko dla fabułki, pobawić się do maks lvl, a potem tylko grind jak Koreax100 albo kasa. Kolejny syf. Oby Wildstar wrócił do MMO z abonamentem, bo się rzygać chce już....

Komentarz: Voltron
2013-06-25
21:52

berial6 Legend

berial6

Nie, nie ma. Gra to jedna mapka poza światem, a zamiast linii fabularnej masz pierdzenie z Fable...
Zastanów się, drawed, czego ty w ogóle oczekujesz po TAKIM pytaniu.
W poradniku jest sekcja MAPY.

Komentarz: berial6
2013-06-25
17:07

zanonimizowany737571 Pretorianin

Witam, jest gdzies dostepna mapa swiata z gry? i czy kazda postac zaczyna gre w tym samym miejscu? jest jakas linia fabularna jak w guild wars?

Komentarz: zanonimizowany737571
2013-06-25
17:03

TobiAlex Legend

zgred1295 a od kiedy to itemy w grach mmo się kupuje??????????

Komentarz: TobiAlex
2013-06-11
18:58

Loerd Junior

jeszcze jedna rada, dla tych którzy i tak w to nie chcą grać lub nie grali w grę a mają jakieś życiowe mądrości - zachowajcie je dla siebie, abym nie musiał czytać tak bezpłciowych i wiejących impotencją intelektualną tekstów.

Komentarz: Loerd
2013-06-11
18:55

Loerd Junior

witam wszystkich.
Czytam Wasze wpisy i przecieram oczy, cóż za elokwencja i przekazywanie rzeczowych informacji. Mam prośbę - wiem że w gimnazjach nie uczą myśleć, ale proszę jeżeli coś argumentujecie rozwińcie to.

Jeżeli chodzi o grę Neverwinter jestem fanem serii i miłośnikiem RPG w świecie D&D, zacząłem przygodę od drugiej edycji książkowej, zatrzymałem się na wersji 3,5, z tego powodu mechaniki z wersji 4.0 na której jest oparta gra nie znam jakieś lata temu miałem okazje tylko pobieżnie przejrzeć zasady. Jedno jest pewne są bardzo uproszczone i nastawione na typowy dungeoning. Gra Neverwinter online przez twórców została stworzona dla miłośników gatunku i jak zapowiadają (mam nadzieje żę szczerze) będą trzymali się zasad z podręczników 4 edycji. Jako miłośnik wiadomo oczekuje na project eternity, następce baldurs gate opartego na tym samym świecie.
Wracając do gry Neverwinter historię i fabułę po części znamy z poprzednich części gry.

Beta - słowo klucz - bardzo się cieszę że gra została udostępniona w tej formię i mogę raportować wszystko co mi się nie podoba i co najważniejsze poprawiają błędy nawet w przeciągu 48 godzin od raportu - sam także opisuje błędy i twórcy nie mają cię gdzieś tylko reagują.
Jeżeli chodzi o płatności to znam wiele gier gdzie w wersji beta można płacić - nie mówiąc już o grach przeglądarki lub crowdfunding gdzie płacisz za to aby dana gra powstała - sam na taki sponsoring przeznaczyłem kilka set złotych.

Grałem w różne tytuły oparte na F2P chociaż by WoT na którego zainwestowałem dużo - nie dla tego że potrzebowałem a chciałem. ( SWOTR, RUNES OF MAGIC, CONAN ECT, LoL, tLotR, Path of exile, guild wars...) oraz gry z abonamentem WoW, Warhammer, Conan.

Rozumiem, że ci którzy najbardziej skarżą się na możliwości płatności to osoby niepracujące najpewniej uczące się. Powiem tak - jako pracownik chciałbym aby moje miejsce pracy było i chciałbym otrzymywać za to wynagrodzenie, abym miał za co żyć, tak samo jak pewnie wielu z Was nie musi płacić za szkołę czy studia bo ja jako podatki i wasi rodzice je opłacają w formie abonamentu.

Największym atutem tej gry jest właśnie to, że nie trzeba wydawać ani grosza. Zeny bardzo szybko się zdobywa za darmo i kupuje się nimi wszystko - przedmówcy już wymienili jak to się robi, ale przede wszystkim nie wymaga to dużego wysiłku i jest proste. Osoby które nie potrafiły tego zdobyć widocznie włączyły grę i ją wyłączyły.

Nie rozumiem tej całej waszej dyskusji o płatności w grze.
Kiedy pojawił się WoW w 2005 roku grę miałem w dniu premiery i ci którzy grali 8 lat temu pamiętają ile było bugów w grze za która trzeba było płacić co doprowadzało do szewskiej pasji i bugi są do dziś a wydawca i tak graczy ma gdzieś - dlatego jest taki odpływ graczy, dla przykładu z 900 osób z mojej gildii które przez lata płaciły abonament w dziś sporadycznie gra możne z 30 osób. Więc proszę nie mówicie mi o przewadze WoWa nad Neverwinterem bo tam trzeba płacić i nie ma bugów i ma się wszystko od tak. Nie znam gry która od samego początku były by wolna od błędów.

Neverwinter ma coś co przyciągnęło moją uwagę - nie tylko dla tego że jestem fanatykiem świata i mechaniki D&D i nadal gram w papierowe rpg - jest to klimat który przyciąga.

Osobiście gram na serwerze PvE.

gra nastawiona jest na fabułe i to jest super.

Bardzo ważnym elementem jest odpowiednie kombinowanie postaci.
mamy klika rożnych wartości które uzyskujemy z przedmiotów, które rozważnie musimy dobierać pod skille.
Dla osób które nie znają angielskiego - odpuście sobie tą grę.

świetnie rozwiązana jest grania za darmo - gracze którzy kupili Zeny muszą je sprzedać na wolnym rynku czyli sprzedać za diamenty innym graczom.
Dzięki temu w przeciwieństwie do innych gier nie można się skoksować za pieniądze i być lepszym od tych co grają za free, zeny przyśpieszają tylko możliwość zakupu pewnych rzeczy a i tak prawie wszystko opiera się na walucie diamentowej.

The fundry - robienie własnych przygód, niesamowite i doskonałe. Za poświęcenie czasu na przygotowanie przygody zarabiasz także zeny. Przygody można tworzyć w rożnych stylach począwszy od klasycznego rpg.

co daje fundry ? Gra jest cały czas rozwijana przez społeczność, będą wchodziły nowe dodatki. Jest to gra którą tworzy tak naprawdę społeczność która narzuca pewne rzeczy.

Gra ma dostawać regularnie nowe dodatki tak ja w dniu premiery, będą dodawane nowe rasy, klasy i klasy prestiżowe dla danej klasy postaci.

Ci którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem przygody, gorąco polecam gra robi wrażenie, jest niezwykle przejrzysta, przemyślana nie jest zbugowana.

Dla osób które wcześniej się wypowiadały w szczególności stug.
To że zmarnowałeś dwa lata swojego życia na grę, na pewno nie czyni cię autorytetem w żadnej dziedzinie, z twoich wypowiedzi wynika że w życiu nie osiągnąłeś absolutnie nic, marnując czas przed komputerem.

Znam osoby które po tygodniu rozpracowały mechanikę gry, czasami lepiej niż ci którzy grali kilka lat a w wowa zakończyłem grać rok temu po 7 latach.

Komentarz: Loerd
2013-06-11
13:22

zanonimizowany924861 Junior

Jeśli może mi ktoś powiedzieć na jakie parametry mam zwracać uwagę. W statystykach i doborze sprzętu które parametry są najważniejsze dla maga. Gram kilka dni i zwróciłem uwagę, że ceny w tej grze są porażające. TobiAlex bardzo mi się podobała Twoja wypowiedź. Może zechciałbyś podzielić swoim doświadczeniem.

Komentarz: zanonimizowany924861

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl