Statystyki i karta postaci w Neverwinter | Bohater Neverwinter poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Statystyki i karta postaci
Domyślnym klawiszem przywołania karty postaci jest "C", możesz tu podejrzeć wszystkie informacje o twoim bohaterze, jego statystyki, ubranie, umiejętności, talenty, towarzyszy.
W zakładce Postać (Character) zobaczysz podgląd postaci (zaraz pod nią dwa przyciski przełączające pomiędzy ubraniem bojowym a miejskim), niżej przyciski do obracania, przybliżania i oddalania postaci i przycisk chowający szczegóły przedmiotów.
Dookoła twojego bohatera jest założony ekwipunek, klikając na nazwę rodzaju założonego przedmiotu wywołasz listę czynności możliwych do wykonania (podobną do wywoływanej kliknięciem prawym przyciskiem myszki).
Nad postacią znajduje się jej nazwa, tytuł oraz gildia, do której należy a na samym dole okna poziom, klasa oraz wybrana ścieżka rozwoju (Paragon Path).
Po prawej stronie okna postaci znajduje się skrót wszystkich najważniejszych informacji o twoim bohaterze:
Klasa zbroi: określa podstawowe ograniczenie otrzymywanych obrażeń
Punkty życia: określa ile posiadasz maksymalnych punktów życia
Atrybuty: sześć statystyk głównych
Wynik Sprzętu: suma wyniku sprzętu, który masz na sobie, określa to jak dobrze jesteś ubrany i jest wyznacznikiem jakości twojej postaci
Statystyki ekwipunku (Ratings): na liście zaraz pod wartością sprzętu znajdziesz listę dodatkowych wartości określających twoją postać, są nimi Moc (Power), Trafienie Krytyczne (Critical Strike), Przebicie Pancerza (Armor Penetration), Ozdrowienie (Recovery), Obrona (Defense), Odbicie (Deflect), Regeneracja (Regeneration), Kradzież życia (Life Steal), Ruch (Movement), Przewaga w walce (Combat Advantage Bonus), Bonus do kontroli (Control Bonus), przedmioty znajdowane w grze dodają dodatkowe punkty to tych statystyk, opis każdej statystyki znajdziesz w dziale Wyposażenie > Statystyki Ekwipunku.
Poniżej Ratings na liście zobaczysz już właściwe statystyki postaci, przeliczone na podstawie Ability Scores i Ratings.
Ofensywne i lecznicze:
- Atak/Uzdrowienie (Attack/Healing): przybliżona wartość ataku/leczenia z ekwipunku
- Szansa na trafienie Krytyczne (Critical Chance): szansa na zadanie ciosu krytycznego
- Siła krytyczna (Critical Severity): siła ataku krytycznego
- Wzrost szybkości odnawiania (Recharge Speed Increase): określa jak szybko odnawiać będą się umiejętności Spotkaniowych (Encounter)
- Przyrost Punktów Akcji (Action Points Gain): procentowe zwiększenie ilości otrzymywanych punktów akcji
Defensywne:
- Ochrona (Protection): suma wartości defensywnych ekwipunku
- Odporność na obrażenia (Damage Resistance): procentowe określenie jak bardzo ograniczane będą ataki na twoją postać
- Szansa na odbicie (Deflection Chance): szansa na znaczne ograniczenie obrażeń z ciosu
- Siła odbicia (Deflection Severity): jak bardzo obrażenia zostaną zmniejszone po udanym ograniczeniu ciosu
- Regeneracja życia (Health Regeneration): określa ile procent maksymalnego HP odnawiać będzie ci się co trzy sekundy (im więcej procent życia posiadasz, tym wolniejsze będzie odnawianie)
- Obrażenia zmienione na PW (Damage Gained as Health Points): czyli tak zwany Life Steal (kradzież życia), określa ile procent zadawanych obrażeń zwróci ci się jako życie
Utility, czyli inne użyteczne bonusy do statystyk:
- Dodatkowe PD (XP bonus): procentowe zwiększenie otrzymywanych punktów doświadczenia
- Dodatkowe złoto (Gold bonus): procentowe zwiększenie ilości otrzymywanych pieniędzy
- Dodatkowa chwała (Glory bonus): procentowe zwiększenie ilości otrzymywanej chwały (Glory) za PvP
- Przemia do prędkości biegu (Run Speed bonus): procentowe zwiększenie szybkości biegania twojej postaci (nie ma wpływu na szybkość poruszania się na wierzchowcu)
Atrybuty (Ability Score)
W przeciwieństwie do większości gier, w Neverwinter statystyki główne nie są zwiększane ekwipunkiem ani talentami, po wylosowaniu ich pierwotnych wartości podczas tworzenia postaci będziesz mógł dodać jedynie kilka punktów do Ability Scores.
Statystyk jest sześć i mają one inny wpływ na każdą klasę:
- Siła (Str, Strength)
- Kondycja (Con, Constitution)
- Zręczność (Dex, Dexterity)
- Inteligencja (Int, Inteligence)
- Rozsądek (Wis, Wisdom)
- Charyzma (Cha, Charisma)
Każda klasa posiada jedną statystykę główną, dwie poboczne oraz trzy pozostałe.
Statystyka główna ma najwięcej punktów podczas losowania AS przy tworzeniu postaci, poboczne trochę mniej, a na pozostałe przypada najmniej punktów. Jeśli głównym AS woja jest Siła to będzie on zyskiwał więcej z niej niż na przykład mag, którego główną statystyką jest Inteligencja.
Na poziomach 10, 20, 40 oraz 50 dostaniesz możliwość rozdania dwóch punktów AS po jednym do dwóch różnych statystyk. Na poziomach 30 i 60 dostajesz po jednym punkcie do każdej statystyki.
Moce (Power points)
Każda klasa posiada unikalne umiejętności różnych rodzajów, rozwijając postać będziesz dostawać co poziom punkt na kupienie nowej mocy lub rozwój już wykupionych.
Poza mechaniką klasową każdy skill posiada trzy poziomy, nowo kupiony ma poziom pierwszy, za kolejny punkt umiejętności można odblokować poziom drugi a od poziomu 20 będziesz mógł ulepszać umiejętności do poziomu trzeciego.
Wzmacnianie skilli zwiększa ich obrażenia, czas działania, ilość leczenia, ilość przeciwników na które działają i tym podobne. Warto jest inwestować w umiejętności, których często używasz. Nowe poziomy umiejętności dostępne są co pięć wydanych punków.
Na poziomie trzydziestym staniesz przed wyborem archetypu dla swojego bohatera, czyli wyboru ścieżki rozwoju (Paragon Path). Każda klasa ma swoje ścieżki a każda ścieżka da możliwość wykupienia w przyszłości innych umiejętności.
Osiągnięcia/Talenty (Feats)
Od poziomu 10 będziesz mógł wykupić sobie swoje pierwsze talenty wzmacniające postać.
Możesz wydać maksymalnie 5 punktów na każdy talent, do 30 poziomu dostawać będziesz punkty do wydania w osiągnięciach podstawowych (punkty Heroic), po czym zaczniesz trzymywać punkty archetypów (paragon), które wydać możesz w drzewkach rozwoju po prawej stronie.
Każda ścieżka po wydaniu w niej 20 punktów archetypów odblokuje możliwość wykupienia (jednym punktem) umiejętności specjalnej, wieńczącej rozwój w danym kierunku.