Tworzenie Postaci w Neverwinter | Pierwsze kroki Neverwinter poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
Tworzenie Postaci
Twoje postaci nie mają ze sobą nic wspólnego, nie mają wspólnego banku. Osiągnięcia, jakie odblokujesz dotyczą bohatera i nie będą odblokowane dla innych postaci (poza kilkoma wyjątkami), do gildii również dołączasz postacią a nie kontem.
Wybór rasy
Gdy już zdecydowałeś, na jakim serwerze chcesz grać, rozpocznie się proces tworzenia postaci. Poniższy screen prezentuje pierwszy etap: wybór rasy.
Zaznaczone elementy na zrzucie ekranu to:
1: Wybór płci twojej postaci, oraz oczywiście jej podgląd, wybór jest czysto kosmetyczny, nie ma wpływu na statystyki i późniejszą rozgrywkę.
2: Opis wybranej rasy i jej właściwości - każda rasa ma dwie charakterystyczne umiejętności pasywne (cechy rasowe) oraz jedną o nazwie Wartości Atrybutów (Ability Scores), która określa do jakich głównych atrybutów (siła, kondycja, zręczność, inteligencja, rozsądek, charyzma) dodany zostanie bonus.
3: Możliwe rasy do wyboru.
4: Przyciski cofnięcia się - Wstecz (Previous) i potwierdzenia wyboru - Kontynuuj (Continue) danego etapu.
Bonus rasowy to +2 punkty do jednej z góry określonego atrybutu i +2 punkty do jednego z dwóch do wyboru, jedynie ludzie mają możliwość dodania tylko 2 punktów do dowolnej statystyki.
Rasa | +2 gwarantowane | +2 do wyboru | |
Półelf (Half-Elf) | Con | Cha | Wis |
Elf | Dex | Int | Wis |
Drow | Dex | Cha | Wis |
Krasnolud (Dwarf) | Con | Str | Wis |
Niziołek (Halfling) | Dex | Cha | Con |
Półork (Half-Orc) | Dex | Con | Str |
Diabelę (Tiefling) | Cha | Con | Int |
Wysoki Elf (High Elf) | Int | Dex | Cha |
Wybór klasy
Następnym etapem tworzenia postaci będzie wybór klasy. Do wyboru masz (w nawiasach podane role klas):
- Manipulujący Czarodziej (Control Wizard) (CC, DPS, Ranged)
- Oddany Kleryk (Devoted Cleric) (Healer, Support, Ranged)
- Specjalista w broni dwuręcznej (Great Weapon Fighter) (DPS, Offtank, Melee)
- Zbrojny Strażnik (Guardian Fighter) (Tank, Melee)
- Łotrzyk Oszust (Trickster Rogue) (DPS, Melee)
- Strzelec (Hunter Ranger) (DPS, Melee, Ranged)
Więcej informacji, które ułatwią ci decyzję znajduje się w dziale klasy. Gdy wybierasz klasę gra pokazuje jej skrótową charakterystykę oraz część umiejętności, jakie posiada. Możesz tu podejrzeć, czym będzie charakteryzował się twój nowy bohater.
Losowanie atrybutów
Kolejną ważną rzeczą jest losowanie atrybutów (Ability Score) dla nowej postaci.
W Neverwinter każda klasa posiada jeden atrybut podstawowy i dwa poboczne, a pozostałe trzy wpływają w minimalnym stopniu na rozgrywkę.
Ten etap tworzenia postaci polega na wylosowaniu za pomocą przycisku Rzuć ponownie (Reroll Scores) odpowiedniego zestawu atrybutów i wybraniu premii rasowej (Racial Ability Bonus).
Klasa | Podstawowa | Poboczne | |
Manipulujący Czarodziej (Control Wizard) | Int | Wis | Cha |
Oddany Kleryk (Devoted Cleric) | Wis | Str | Cha |
Zbrojny Strażnik (Guardian Fighter) | Con | Str | Dex |
Specjalista w broni dwuręcznej (Great Weapon Fighter) | Str | Con | Dex |
Łotrzyk Oszust (Trickster Rogue) | Dex | Str | Cha |
Strzelec (Hunter Ranger) | Dex | Str | Wis |
Tabela prezentująca główne i poboczne statystyki klas
Statystyki nie są losowane pojedynczo, a są to z góry określone zestawy rozdzielenia punktów, poniższa tabela prezentuje wszystkie zestawy rozłożenia punktów (bez uwzględnienia bonusowych punktów rasowych):
Podstawowa | Poboczne | ||||
18 | 13 | 13 | 10 | 10 | 8 |
18 | 13 | 13 | 10 | 8 | 10 |
18 | 13 | 13 | 8 | 10 | 10 |
17 | 14 | 13 | 10 | 10 | 10 |
17 | 13 | 13 | 11 | 11 | 10 |
17 | 13 | 13 | 11 | 10 | 11 |
16 | 16 | 12 | 10 | 10 | 10 |
16 | 15 | 13 | 11 | 11 | 9 |
16 | 14 | 14 | 11 | 10 | 10 |
15 | 15 | 13 | 12 | 11 | 10 |
15 | 15 | 13 | 11 | 10 | 12 |
15 | 14 | 13 | 12 | 12 | 11 |
Wygląd, biografia i nazwa postaci
Jeśli doszedłeś do tego etapu masz z głowy elementy tworzenia postaci, które mają wpływ na rozgrywkę, wszystko co teraz zrobisz będzie miało charakter czysto kosmetyczny.
Zacznij od spersonalizowania wyglądu postaci, możesz wybrać jedeno z dostępnych ustawień, lub klikając Customize dostosować je by stworzyć swój własny, unikalny wygląd.
Mimo że wygląd nie wpływa na zadania czy postrzeganie twojej postaci przez NPC to warto pamiętać, że grając w trybie PvP lepiej wybrać mniejszą postać, na przykład Niziołka małej postury (będzie cięższy do zaznaczenia w tłumie niż gruby i wysoki Półork). Jeśli zależy ci na rozgrywce grupowej takiej jak lochy pamiętaj z kolei o tym, ze healerzy mogą mieć problem z wycelowaniem i wyleczeniem twojej postaci, jeśli stworzysz ją zbyt małą, więc jeśli planujesz granie tankiem postaraj się wybrać postać największą.
Wygląd zmienić można później w Tower of Alteration za odpowiednią opłatą w Zen.
Po wybraniu wyglądu czas na historię i bóstwo. Po lewej w Pochodzenie Postaci (Character Origins) możesz wybrać pochodzenie swojego bohatera oraz jedną z dostępnych historii (dla każdego miejsca pochodzenia zestaw historii jest różny).
Po prawej stronie tego samego ekranu masz możliwość wyboru bóstwa, to także nie ma żadnego wpływu na późniejszą grę.
Ostatni ekran tworzenia postaci to podsumowanie wszystkich wcześniejszych wyborów oraz dwa pola do wypełnienia: Biografia (Biography) i Imię postaci (Character Name). Nazwij swojego bohatera, lub jeśli nie masz pomysłu użyj przycisku Random (wylosowanie nazwy). Gra akceptuje nazwy postaci ze spacjami.
W panelu Biografii możesz napisać własną historię swojej postaci (pamiętaj, że możesz w każdej chwili zmienić to pole), historię tę będzie widoczna dla wszystkich zainteresowanych nią graczy.