QUESTY | Rozdział 4 | Solucja Neverwinter Nights poradnik Neverwinter Nights
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Los Aribeth
- Mapa 21: Przedostań się przez Strefę wojenną do Luskan: Strażnicy w (X), zabij przeciwników w środku w (17) i wyjdź drzwiami w (Y), tam zmierzysz się z Pół-Smoczym Balorem. Po uśmierceniu go wejdź do teleportu w (Z), a przeniesiesz się do Sanktuarium Maugrima.
- Mapa 21: Tam spotkasz Aribeth w (18) - po walce przekonaj ją, aby się poddała, to dostaniesz 500 doświadczenia (nie próbuj tylko jej kłamać). Wykonasz zadanie Los Aribeth .
Oblężenie Neverwinter
- Mapa 21: Wejdź do (D) - do Targowiska Awanturników i porozmawiaj z Trancarem stojącym w (5), a dostaniesz to zadanie. Idź do Strefy wojennej w (G).
- Mapa 21: W (10) i (13) są dwa Golemy Oblężnicze, prawie nieśmiertelne roboty, które masz za zadanie zniszczyć. Rozwal katapulty w (12), zabijając wpierw ludzi, którzy je obsługują.
- Mapa 21: Odwiedź Siedziby Magów w (T) i (U), zabij demony i czarodziei w (14) i (15), którzy obsługują golemy - po ich zabiciu oblężnicze golemy także padną martwe. Aby dostać się do drugiej siedziby, będziesz musiał wejść do Domu Starca w (V), pogadać z Asgardem w (16) i przejść tajnym przejściem w (W).
- Mapa 21: Wróć się do Centrum Miasta. Pogadaj z Trancarem - dostaniesz 1000 doświadczenia.
Ostateczna Bitwa
- Mapa 21: Zadanie to dostajesz tuż na początku od Lorda Nashera i Aarina.
- Mapa 21: Wykonaj zadanie Los Aribeth , aby dostać się do Sanktuarium Maugrima.
- Mapa 21: Weź się za Maugrima w (19), uważaj na jego czary - szczególnie zatrzymywanie czasu. Pomagał on sobie będzie dwoma Sługami z Ciała, rozpraw się z nim raz na zawsze i zabierz ze skrzyni ostatnie Słowo Mocy, a od niego - Dziennik Maugrima.
- Mapa 21: Potem z powrotem udaj się do Haedraline, porozmawiaj z nią, dostaniesz 2000 doświadczenia. Zejdź schodami w (I) do Zamkowych pieczar.
- Mapa 21: Tam porozmawiaj z archeologami w (20), idź do portalu, włóż ostatnie Słowo Mocy na swoje miejsce, i teleportem w (a) przenieś się do Sanktuarium Kamienia Dusz.
- Mapa 21: Walczył tu będziesz ze Starożytnymi Wojownikami i Wywoływaczami. W (21) spotkasz bliźniaczkę Aribeth - Asheerę, która po chwili rozmowy da ci Amulet Asheery. Zabij Wodza Starożytnych w (22) i przenieś się portalem w (b) do Sanktuarium Strażników Kamienia Dusz.
- Mapa 21: W (23) czeka srebrny smok, a w (24) - miedziany smok. Zabij obu, zabierz Klucze Strażników i otwórz podwójne drzwi, dzięki czemu trafisz wejściem w (c) do Wewnętrznego Sanktuarium Kamienia Dusz. Pamiętaj o jednym jednak - w kolejnym pomieszczeniu nie możesz ani spać, ani przenosić się do świątyni, więc lepiej dokonaj przeglądu ekwipunku i czarów przed wyruszeniem. Gdy będziesz gotowy - ruszaj dalej.
- Mapa 21: Na początku zabijesz grupę Wybrańców Morag w (25). Nie będą trudni, lecz lepiej oszczędzaj siły. Finałowa walka czeka cię w (26). Na początku pozbądź się dwóch Starożytnych Wojowników, Umbrowego Kolosa i Szarego Widma, które będą ci przeszkadzać. Sama Morag chroniona jest przez kilku kapłanów - każdy odpowiada za jeden rodzaj odporności - np. ogień, lód, broń sieczna, maczugi itp. Kapłan chroniący Morag przed ogniem sam jest podatny tylko na ogień - i tak jest ze wszystkimi pozostałymi. Zanim do nich dojdziesz, zniszcz statuę przed nimi - miecze z ziemi przestaną wychodzić. Czarami lub bronią zabij tych, którzy ci odpowiadają i zaatakuj Morag. Bez tej ochrony nie sprawi większych problemów, choć wcześniej może cię dobić naprawdę mocnymi czarami (Zawodzenie Banshee, Zatrzymanie Czasu, Wyładowanie Łańcuchowe itp.). Gdy ją zabijesz, wejdź do pierwszego lepszego portalu, przeniesiesz się do Kieszeni Astralnej. Pogadaj z Haedraline w (27) - wykonasz ostatnie zadanie - i uciekaj stąd za pomocą teleportu w (28).
Ratunek dla Leesy
- Mapa 21: Idź do Księżycowej Maski w (E), gdzie Luce w (7) ma dla ciebie zadanie. Udaj się do Strefy wojennej w (G).
- Mapa 21: Odnajdź Leesę w (11) i każ jej stąd uciekać.
- Mapa 21: Porozmawiaj z Luce - dostaniesz 500 doświadczenia i Płaszcz Ochrony +4 (choć możesz odmówić, wtedy 10 punktów w stronę dobrego charakteru).