Fort Ilkard | Rozdział 3 | Solucja Neverwinter Nights poradnik Neverwinter Nights
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wyjścia do lokacji:
A - Wieś / Studnia Berounny
B - Fort Ilkard / Wieś
C - Fort Ilkard / Siedlisko Orków
D - Fort Ilkard / Koszary
E - Fort Ilkard / Baraki Osadników
F - Fort Ilkard / Chata Damasa
G - Fort Ilkard / Domostwa
H - Fort Ilkard / Ruiny
I - Domostwa / Zrujnowane Gospodarstwo
J - Domostwa / Gospodarstwo Eckela
K - Domostwa / Twierdza Plemienia Łosia
L - Ruiny / Ruiny Rasy Stwórców
M - Ruiny Kreatorów / Ogród w Ruinach Rasy Stwórców
M - Ruiny Rasy Stwórców (Dawne) / Ogród w Ruinach Rasy Stwórców
N - Ruiny Rasy Stwórców / Ruiny Rasy Stwórców (Dawne)
O - Ruiny Rasy Stwórców / Ruiny Rasy Stwórców (Dawne)
Startujesz na Wsi. Musisz przebyć długą drogę na południe, pokonują członków Plemienia Łosia (wojowników, łuczników, wodzów i snajperów), a w (1) grupę zwierząt. Dostań się do (B) i wejdź do Fortu Ilkard. W (2) stoi Rucon Vond nad zmarłym towarzyszem, idź na wschód do (C) - pokonując grupy orków i ogrów wejdź do Siedliska Orków. Spenetruj kompleks i dojdź do Guzuda w (12), zabij go i weź Głowę Guzuda, uwolnij też Uncasa, kapłana Plemienia Łosia w (13). Wyjdź z jaskini i wejdź do fortu. Zacznij przeszukiwać domy.
W (D) są Koszary, nie ma tam nic ciekawego, w (E) są Baraki Osadników - spotkasz tam Eckela w (14), który da ci zadanie - Dostarczenie Notki Eckela , dostaniesz od niego List Eckela. W (F) jest Chata Damasa, dowódca w (15) także czeka z zadaniem - Oblężenie Fortu Ilkard . Pomóż żołnierzom w (3) w walce i zacznij demolować katapulty. Są one w (5), (6), (7), (8), (9) i (10). Trzeba najpierw wybić Dowódców Katapult, bez nich urządzenia zostaną zniszczone z łatwością. Idź także do (11), gdzie jest przywódca ataku - Arnesc. Zabij go i weź Głowę Arnesca. Idź do Damasa, najpierw zakomunikuj o zniszczeniu katapult. Dostaniesz 1250 doświadczenia i 500 złota (nie da się wytargować więcej). Daj też Głowę Arnesca - wpadnie ci tyle samo doświadczenia i 1000 złota, być może dostaniesz też Tarczę Serca? Tak czy inaczej Damas ma następną propozycję. Przyjmij ją i skieruj kroki do Domostw w (G).
Tu atakować cię będą grupy wojowników Plemienia Łosia. W (16) spotkasz kilku przestraszonych kupców, którzy po chwili zostaną zaatakowani. Idź do Zniszczonego Gospodarstwa w (I), tam znajdziesz Dziennik Gospodarczy i Księgę o Szatach. Potem szybko biegnij do (J), do Gospodarstwa Eckela i pomóż Galii w (18) w walce z przeciwnikiem. Nie pozwól jej zginąć - wręcz jej List Eckela, a dostaniesz 375 doświadczenia i 300 złota, targować się możesz o Pergamin Większej Kamiennej Skóry. Wykonasz zadanie Dostarczenie Notki Eckela , wyjdź i idź do (17), zabij wojownika i weź Klucz do bramy, dzięki czemu będziesz mógł wejść do Twierdzy Plemienia Łosia w (K). Na początku będziesz atakowany, ale wystarczy, że pogadasz z kobietą w (19) i zaoferujesz pomoc, aby ataki się skończyły. Porozmawiaj z wodzem plemienia - Zokanem w (20). Najwięcej doświadczenia dostaniesz kierując się moją instrukcją.
Zaoferuj pomoc, dostaniesz Skażone zarazą koce. Zanim wyjdziesz znajdź trzy książki (jedna jest w pokoju Zokana, druga w małym pokoju w północno - wschodniej części kompleksu, a ostatnia w sali - tam, gdzie gadałeś z kobietą) i wstaw wszystkie do bibliotek południowo wschodniej części kompleksu, dzięki czemu kraty się otworzą i będziesz mógł dostać się do skrzynek. Nie zapomnij też uwolnić więźniów (wschodnia część), za każdego dostaniesz po 100 doświadczenia. Oprócz tego w (21) są Prochy Biegnącego Wilka, potrzebne Tomiemu. Gdy mu je dasz, otrzymasz 300 doświadczenia i Pierścień Łotrzyka +4 (jednak musiałeś dostać dwa poprzednie przedmioty), wykonasz zadanie Opowieść Tomiego . Leć do Damasa, kup od niego Lek na zarazę (od 3000 do 500 złota) i wręcz go Zokanowi. Dostaniesz 1250 doświadczenia, Uthgardzką Włócznię Ceremonialną i Łowcę Snów. Włócznia jest potrzebna Daelanowi - gdy mu ją dasz, skończysz zadanie Opowieść Daelana , dostaniesz 300 doświadczenia oraz Amulet Uthgardu +4 (ale musiałeś od niego dostać dwa poprzednie przedmioty). Przenieś się do Świątyni Tyra i leć do druida, wykonasz zadanko Zbadać Sprawę Plemienia Łosia , otrzymasz 750 doświadczenia, Pierścień Yusama, a nawet 300 złota jeśli jesteś wyjątkowo wredny. Teraz przenieś się do Zokana i go zabij, weź Głowę Zokana i drugą Uthgardzką Włócznię Ceremonialną, głowę zanieś do Damasa, a dostaniesz 1250 doświadczenia, 1500 złota, możesz także otrzymać Topór Martwego Illusk. Potem zabij Damasa - w ten oto sposób zebrałeś najwięcej, ile się dało z zadania Oblężenie Fortu Ilkard .
Czas zająć się słowami mocy. Idź do (H), czyli do Ruin. Tam pokonasz Szarawca w (22), grupę kultystów w (23) (weź Dziennik kultysty) i zniszczysz portal w (24), przez który przechodzą Hakostwory. Pokonasz jeszcze grupę różnych przeciwników (Umbrowe Kolosy, Szkieletowe Pożeracze). Na północ od ołtarza są kamienie, które można przeszukać - są w nich ukryte Nasiona Wulkanicznego Dębu, potrzebne Linu - gdy je jej dasz, dostaniesz 300 doświadczenia i Wisiorek Elfa +4, skończysz zadanie Opowieść Linu (ale tylko, gdy miałeś poprzednie przez nią dane przedmioty). Potem wejdź do Ruin Rasy Stwórców w (L). Tam zabierz Notkę Podróżnika i Amulet Tłumaczenia, pokonaj przeciwników w kolejnej sali i od razu idź do Ogrodu w Ruinach Rasy Stwórców w (M). W (25) stoi Szafira, która da ci zadanie - Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg . Dostaniesz od niej Kryształ Czasu, Zasady podróży w czasie i Nasiona Ultargu. Wróć się do Ruin Rasy Stwórców i najlepiej teleportem w (N) - używając kryształu na cokole - przenieś się do Ruin Rasy Stwórców (Dawnych).
Przeszukaj kompleks, zabijając grupy starożytnych (wojowników, magów i wywoływaczy), przeszukując skrzynki - znajdź pergamin Obrona Pradawnych lub Fortyfikacje Świątynne, mają je magowie w salach, gdzie później będziesz odprawiał rytuał - jest na tych pergaminach jego instrukcja. Musisz przekonać trzech niewolników budujących golemy - w (26), w (27) i w (28) - aby sprawili, by ich dzieła nie były odporne na wszystko. Wybrać możesz lód, ogień lub dwa rodzaje broni. Jeśli będziesz miał z tym trudności, to pogadaj z przywódcą niewolników - Lokarem w (29) (musisz użyć Amuletu Tłumaczenia) - niech da ci Pierścień Lokara. Potem przejdź się do Ogrodu w Ruinach Rasy Stwórców, niech Morag ucieknie, a ty zasadź nasiona... i wracaj z powrotem do przyszłości.
Pogadaj z Szafirą, dostaniesz 350 doświadczenia, Ognisty Opal, a targować się możesz o pergamin z czarem Upiorny Zabójca, zadanie Zasiej Nasiona Drzewa Ultarg wykonane. Wróć się do Ruin Rasy Stwórców, teraz będziesz mógł pokonać Golemy Starożytnych. Walczył też będziesz z Wampirzymi Zabójcami, Ghoulami i Szkieletami Wojownikami. Musisz odprawić trzy rytuały. Pierwszy w (30) - wyciągnij różnokolorowe kamyczki z środkowej studni, główne ustaw na dwa oddzielne kolory, a do fontann włóż po jednym kamyczku tego samego koloru - tego, który by powstał z dwóch wcześniej ustawionych (np. jeśli wybrałeś żółty i niebieski - to włóż zielone). Dostaniesz zadanie - Otwarcie Wrót Trójcy . Potem idź do (31), zabij Bodaka, weź Ząb Bodaka i Butelkę z duszkiem i uwolnij go. Będzie on po kolei wciskać gongi, a ty rób to samo - w odpowiedniej kolejności. Na końcu skieruj się do (32), tam zabierz ze stolika sześć różnokolorowych prochów i wsyp je do kotła w odpowiedniej kolejności: czerwony z żółtym, niebieski z czerwonym i niebieski z żółtym.
Nie zapomnij wziąć Księgi o Amuletach z północno - wschodniej części podziemi oraz Pieśni Tamorlnyn z sarkofagu w (34). Jest ona potrzebna Sharwyn, gdy masz poprzednie od niej przedmioty i dasz jej pieśń, dostaniesz 300 doświadczenia, Pas Aktora +5 i wykonasz zadanie Opowieść Sharwyn . Drzwi otworzone, zadanie Otwarcie Wrót Trójcy wykonane, idziemy po słówko mocy. Jest ono w (33), zabij tam Balora Lorda (jest łatwiejszy niż smok, nie zwracaj uwagi na przywoływanego Sukuba). Zabierz Słowo Mocy, pogadaj z Haedraline, i przenieś się do ŚwiątyniTyra. Daj przedmiot Aarinowi, dostaniesz 1500 doświadczenia i 3500 złota. Nie zapomnij też wręczyć Głowę Guzuda Rolkidowi, za to jest 500 - 600 złota i 400 doświadczenia. Czas na ostatnie słówko - idź do Księżycowej Kniei na zachód - czyli do (H).