Czarnystaw | Rozdział 1 | Solucja Neverwinter Nights poradnik Neverwinter Nights
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wyjścia do lokacji:
A - Ziemia Niczyja / Centrum Miasta
B - Ziemia Niczyja / Dom
C - Ziemia Niczyja / Dom
D - Ziemia Niczyja / Dom
E - Ziemia Niczyja / Dom
F - Ziemia Niczyja / Dom
G - Ziemia Niczyja / Dom
H - Ziemia Niczyja / Barykady
I - Czarnystaw / Barykady
J - Czarnystaw / Karczma pod Pustą Ławą
K - Czarnystaw / Dom
L - Czarnystaw / Rezydencja Szlachecka
M - Czarnystaw / Rezydencja Szlachecka
N - Czarnystaw / Laboratorium Sztuk Mistycznych
O - Czarnystaw / Posiadłość Hodge'a
P - Czarnystaw / Posiadłość Rumbottoma
Q - Czarnystaw / Zoo
R - Czarnystaw / Dom Milly
S - Czarnystaw / Posiadłość Meldanena
T - Czarnystaw / Magazyn Meldanena
U - Karczma pod Pustą Ławą / Klub Pojedynków
V - Dom / Przejście
W - Przejście / Grobowiec Nevera
X - Zoo / Gaj
Y - Posiadłość Meldanena / Sanktuarium Meldanena
Zanim dotrzesz do Czarnystawu, będziesz musiał trochę "pobiegać" w innym miejscu, czyli Ziemi Niczyjej. Na dobry początek porozmawiaj z Cendranem w (1) i zaoferuj pomoc, to dostaniesz zadanie - Kłopoty na Ziemi Niczyjej . Idź dalej ulicą i przeszukuj domy, zabijając grupy wrogów - wściekłe psy i zarażonych zbirów. Szczególnie uważaj na tych ostatnich, gdyż mogą zarazić cię chorobą, jednak pomimo tego nie będzie z nimi problemów. Dotrzesz do Domu w (E) - wejdź tam, znajdziesz w (3) półorka Loxara i jego wiernego psa. Jest to dobry wojownik, wojownicy muszą liczyć na swą zbroję, a magowie i złodzieje na towarzyszy - najemników lub przyzwane potworki. Gdy go zabijesz, weź jego głowę (Głowa Loxara) i Adamant. Z głową pędź do Cendrana, to dostaniesz 100 pedeków, a quest Kłopoty na Ziemi Niczyjej będzie wykonany. Idź dalej, do (2) - tam napadnie cię grupa bandytów, jeden z nich ma kolejny Anonimowy List, który po wzięciu da zadanie - Pogłoski o działalności kultu . Wejdź do domu w (G), znajdziesz Srebrny Pierścień w (4) (potrzebny jest Grimgnawowi, dostaniesz za niego 100 doświadczenia, Amulet Długiej Śmierci +1, wykonasz Opowieść Grimgnawa) i idź do Barykad (H), tam porozmawiaj z kapitanem Hernem w (5) i nareszcie wejdź do Czarnystawu bramą w (I).
Na początku idź do Karczmy pod Pustą Ławą w (J), gdzie porozmawiaj z Thorinem w (10), dostaniesz zadanie - Czarnystaw: Ratunek Samuela , targuj się o zaliczkę - 100 złota. Potem pogadaj z barmanem w (11) - daj mu Przepustkę do Klubu Pojedynków, to dostaniesz Klucz do Klubu Pojedynków. Potem zejdź na dół do Klubu Pojedynków w (U), pogadaj z Kellisai w (12), zaczniesz walczyć na arenie w (13) i dostaniesz kolejne zadanie - Czarnystaw: Arena Pojedynków . Musisz pokonać czterech przeciwników z ich zwierzątkami. Pierwszy gladiator to Trusk i jego pies, dostaniesz Nagrodę za Pojedynek: Runda Pierwsza. Drugi to Fashi z wilkiem (za wygraną Nagrodę za Pojedynek: Runda Druga), a trzeci - Agar i kotek (Nagrodę za Pojedynek: Runda Trzecia). Ostatnim gladiatorem jest właściciel Klaudiusz i jego dwie pantery. Przed walką przekonaj Kellisei, że walka powinna być uczciwa, to rzuci Rozproszenie Magii i na ciebie, i na twojego przeciwnika. A z przeciwnikiem nie powinno być problemów, szczególnie gdy dobrze walczysz wręcz lub robią to twoi kompani (najemnicy czy zwierzątka). Po wygranej dostaniesz Nagrodę za Wygranie Zawodów, zadanie Czarnystaw: Arena Pojedynków będzie wykonane, 200 doświadczenia, a ty otrzymasz karczmę na własność. Możesz co tydzień odbierać pieniądze, choć dużo ich nie będzie.
Teraz skieruj kroki do (K), do Domu - wcześniej porozmawiaj ze stojącą przed nim dziewczynką w (6), Punkin, to powie ci tajemnicę o swoim domu. Wejdź tam, możesz pogadać z Telmą w (14), wystarczy powiedzieć słowo "Halueth" do półki na książki po lewej, aby otworzyło się Przejście w (V) dół. Tam musisz rozwalić parę cieni i zombie, otwórz skrzynkę, potem drugą obok żelaznych drzwi - musisz włożyć do niej Strzałę ceremonialną, aby drzwi się otworzyły. Dostaniesz się do Grobowca Nevera w (W). Tam musisz pokonać cztery miecze Nevera, są dość niebezpieczne - szczególnie dla słabych postaci. Potem otwórz grobowiec w (15) i weź Zardzewiałą Zbroję Hauletha. Wyjdź stąd i przeszukaj Rezydencje Szlacheckie w (L) i (M), uważaj na pułapki. Możesz wyłudzić od szlachciców kasę. Porozmawiaj z Formosą w (7), zaoferuj pomoc, dostaniesz quest - Czarnystaw: Niepokoje . Potem pogadaj z Milly w (8), postaraj się, to dostaniesz Klucz Milly i zadanie: Czarnystaw: Wejście do Posiadłości Meldanena . Wstąp do Laboratorium Sztuk Mistycznych w (N), zabij Mefita Powietrza i weź Kłębek Mgły z (16).
Idź do posiadłości w (O) - Posiadłości Hodge'a. Tu jest mniej wrogów, za to bardzo dużo pułapek, w (17) jest kucharz - jedyna postać, która cię nie zaatakuje - w (18) jest pokój, a w nim Pozłacana Urna - wraz z wzięciem dostaniesz zadanie Księżycowa Maska: Urna dla Ofali . Odwiedź Posiadłość Rumbottoma w (R). Przedzierając się przez strażników i psy, dostaniesz się do pokoju Thomasa Rumbottoma w (2). Porozmawiaj z nim ostro, to pozwoli ci zabrać obraz - Portret sir Reginalda Rumbottoma III, dostaniesz zadanie - Księżycowa Maska: Portret dla Ofali . Teraz tylko Zoo w (S). Zapłać sztukę złota i wejdź. Pokonuj strażników, łowców, świetnego strzelca Montgomery "Sokole Oko" Weathersona w (20) i Nadzorcę Zagród (21). W tym pokoju znajduje się dźwignia otwierająca klatki zwierzaków. Idź do Gaju w (X), podejdź drzewa w (22), użyj na nim pergaminu, to zamieni się w portal. Idź do zwierząt - wilka, lwa, pantery i niedźwiedzia - każ im iść do portalu. Poczekaj aż wszystkie przybiegną do portalu i każ im w niego wejść.
Do Posiadłości Meldanena w (S) można się dostać na dwa sposoby. Albo ostro pogadaj ze strażnikiem Orreanem w (9), który pozwoli ci przejść przez bramę, albo wejdź do Domu Milly w (R) i użyj teleportu w (23), który cię przeniesie do (24). Tak czy inaczej - zadanie Czarnystaw: Wejście do Posiadłości Meldanena będzie wykonane. Przeszukaj najpierw północne skrzydło budynku, uważając na pułapki i zabijając przeróżnych przeciwników - żuki, mefity, impy. Nie zapomnij wziąć także kluczy - w pokoju, do którego się przeniesiesz, jest Klucz do zachodniego skrzydła posiadłości Meldanena. Idź do (25), porozmawiaj z głupim lokajem, potem do więzienia w (26). Zabierz ze skrzynki Klucz więzienny Meldanena, otwórz cele w - w jednej są gobliny, w drugiej porwany Samuel (uwolnij go), a w trzeciej - borsuk.
Zejdź na dół, do Sanktuarium Meldanena w (Y) (uważaj na pułapki w korytarzu). Tam przeszukaj cztery pomieszczenia wypełnione skrzynkami i przeciwnikami. Meldanen znajduje się (28) (pojawi się, jak zaczniesz gadać z driadą w (27)), walka z nim nie będzie trudna, uważaj na czary - najważniejsze to szybko go zaatakować, aby nie zdążył rzucić na siebie czarów ochronnych. Gdy będzie bliski śmierci, zacznie błagać o litość. Rozmową z Meldanenem możesz pokierować na naprawdę wiele różnych sposobów, dlatego lepiej przed nią zapisz grę. Możesz wziąć od niego tylko Klucz Meldanena (dostaniesz zadanie Czarnystaw: Napięta Sytuacja ), możesz także wyłudzić 500 złota i jego Srebrny Ząb Meldanena, który potrzebny jest dla Formosy (dostaniesz za niego 500 złota). Możesz też dostać od niego zadanie - Czarnystaw: Zabicie Formosy , które polega na zabiciu Formosy, za co dostaniesz 500 złota. Najlepiej dać klucz Formosie, za co otrzymasz Amulet Mądrości +1 (targuj się o 250 złota), potem ją zabić i odebrać 500 złota od Meldanena. Potem zabij go i zabierz mu przedmioty. Weź też Srebrny Kielich Sehanine (potrzebny jest Linu - gdy jej go wręczysz, dostaniesz 100 doświadczenia, Wisiorek Elfa +1, i wykonasz zadanie Opowieść Linu ).
Tak czy inaczej uwolnij driadę, dostaniesz 200 doświadczenia, zadanie Czarnystaw: Napięta Sytuacja będzie wykonane, otrzymasz także Lok Włosów Driady. Idź do Karczmy pod Pustą Ławą, porozmawiaj z Thorinem, skończysz zadanie Czarnystaw: Ratunek Samuela , dostaniesz 125 doświadczenia i 300 - 375 złota. Przenieś się do Domu Sprawiedliwości i daj kosmyk Aribeth - dostaniesz 150 doświadczenia i 500 złota lub 10 punktów w stronę dobrego. Notkę daj Fenthickowi, a dostaniesz 50 doświadczenia i 300 - 350 złota, wykonasz quest Pogłoski o działalności kultu . Idź jeszcze do Nyatara - za wykonanie zadania Wielkie Drzewo: Na ratunek zwierzętom dostaniesz 400 złota i 200 doświadczenia, targować się możesz o Żelazne drzewo. To wszystko tutaj - teraz idziemy do doków.