QUESTY | Rozdział 2 Finał | Solucja Neverwinter Nights poradnik Neverwinter Nights
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Luskan: Cudowny Eliksirogenny Ekstraktor
- Mapa 15: Idź do (K), do Sklepu Colmarra. Porozmawiaj ze stojącym w (13) Colmarrem, a dostaniesz to zadanie.
- Mapa 15: Wejdź do Psot i Pieszczot w (A), po czym wejdź do pokoju w (4) - jest tam Dźwignia Kamienia.
- Mapa 15: Idź do Kanałów zejściem w (P). Wykonaj zadanie Luskan: Władcy ghuli , aby zdobyć Dźwignię Wody i Dźwignię Wiatru, a także Klucz do pomieszczenia kontrolnego kanałów.
- Mapa 15: Idź do (30), tam wsadź dźwignie w otwory, po czym zrób sobie kilka eliksirów. Możesz je później sprzedać lub użyć.
- Mapa 15: Wyjdź na powierzchnię i idź do Colmarra - dostaniesz 250 doświadczenia.
Luskan: Delikatny problem Erba
- Mapa 15: Wejdź do Psot i Pieszczot w (A) i wejdź na górę. Tam pogadaj z Erbem w (6), a dostaniesz to zadanie.
- Mapa 15: Idź do (J) znajduje się Posiadłość Jadale, która stoi w (12) i ma Pierścień Erba. Postaraj się go wyciągnąć - siłą lub urokiem.
- Mapa 15: Pierścień zanieś Erbowi. Dostaniesz od 650 do 750 złota, no i także doświadczenie - 150 punktów.
Luskan: Dziewięć Istnień
- Mapa 15: Idź do (B), do karczmy Pod Kordelasem. Tam porozmawiaj z Londą w (10), a otrzymasz to zadanie.
- Mapa 15: Postępując zgodnie z zadaniem Luskan: Wielcy kapitanowie (zabicie Barama) , dostań się do Siedziby Barama. Tam, w (24) jest w kokonie niańka, która da ci Dziecięcego misia.
- Mapa 15: Wróć się do Londy. Za wręczenie jej misia dostaniesz 150 doświadczenia i Klucz do Schowka.
Luskan: Mąż nierządnicy
- Mapa 15: Wejdź do Psot i Pieszczot w (A) i wejdź na górę. Tam pogadaj z Ywette w (5) znajduje się Ywette, zleci ci ona to zadanie.
- Mapa 15: Udaj się do Slumsów w (F) - w (11) jest Dziecko Ywette, które chroni jego ojciec, Garlone (jest chyba tylko jeden sposób na zdobycie dziecka).
- Mapa 15: Teraz, gdy masz dziecko, wróć się do Ywette i jej je oddaj - dostaniesz 150 doświadczenia, a także jakieś złoto (choć możesz równie dobrze sam jakieś ofiarować).
Luskan: Na ratunek Evaine
- Mapa 15: Idź do (B), do karczmy Pod Kordelasem. Tam porozmawiaj z Londą w (9), a otrzymasz to zadanie.
- Mapa 15: Postępując zgodnie z zadaniem Luskan: Wielcy kapitanowie (zabicie Kurtha) , dostań się do Siedziby Kurtha. Musisz zabić Kurtha, który stoi w (36) i wziąć Klucz więzienny. Dzięki temu uwolnisz Evaine z celi w (37).
- Mapa 15: Wróć się do Elynwyda. Potem z Elynwydem - 250 doświadczenia i 300 - 375 złota.
Luskan: Niebezpieczne związki
- Mapa 19: Wejdź do Psot i Pieszczot w (A), w środku pogadaj z Belą stojącą w (3), dostaniesz od niej tozadanie.
- Mapa 19: Udaj się do (7), tam pogadasz z Rhaine, dzięki czemu zakończysz zadanie Luskan: Niebezpieczne związki , otrzymasz Klucz do bazy Barama i Klucz do bazy Kurtha (możesz w tym celu pogadać także z Oerthem). Za wzięcie każdego z kluczy dostaniesz 150 doświadczenia.
Luskan: Ruiny Illusk
- Mapa 15: Przeczytaj przed Zrujnowanym Domem w (X) tabliczkę, a otrzymasz to zadanie - wejdź potem do środka.
- Mapa 15: Pokonaj tam zwykłe szkielety i Czaszkowego Wojownika, weź Czaszkę Wojownika Czaszki i umieść na cokole przed drzwiami w (38). Weź także Rozkazy, zejdź do Ruin Illusk - Poziomu I schodami w (Z).
- Mapa 15: Tam, pokonując wszelkiego rodzaju szkielety i zombie, dostaniesz się do Upadłego Bohatera w (39). Po zabiciu go weź Serce Bohatera i znów umieść na cokole - zejście do Ruin Illusk - Poziomu II stoi otworem (schody w (a)).
- Mapa 15: Tam z kolei będzie dużo walki z większymi cieniami. W (40) znajduje się Strażniczy Żywiołak Wody, pokonaj go i zabierz Święconą Wodę, którą umieść w fontannie.
- Mapa 15: Na ostatnim poziomie, do którym dostaniesz się schodami w (b) jest Voleron, którego musisz uśmiercić, znajduje się w (41), wraz z dużą ilością szkieletowych wojowników i jakimiś mumiami. Gdy go uśmiercisz, dostaniesz dodatkowe 250 doświadczenia. W (42) jest natomiast portal, który przeniesie cię na powierzchnię.
Luskan: Wielcy Kapitanowie (zabicie Barama)
- Mapa 15: Na początku musisz pogadać z tym, którego zabijesz - wejście do Ścieków Barama znajduje się w (O). Porozmawiaj z jego iluzją w (20), a otrzymasz polecenie zabicia Kurtha.
- Mapa 15: Teraz idź do Kurtha - do Doków przejściem w (T). W (31) stoi Kurth, możesz z nim porozmawiać. Powiedz, by dał lepszą ofertę.
- Mapa 15: Wróć się do Ścieków Barama i zaatakuj jego iluzję. W środku walczył będziesz z jego szczurołakami, a także Ghulami i Morghami. W (21) znajduje się Yuan-Ti Nekromanta. Ma przy sobie Pergamin, co da ci nowe informacje. Wejdź do Siedziby Barama w (V).
- Mapa 15: Tutaj wpierw musisz zamknąć dwa portale zabijając szkieletowych kapłanów i akolitów, a także magów odprawiających rytuał - w (22) i w (23). Dzięki zamknięciu dwóch portali, będziesz mógł zabić Yuan-Ti, które przyzywają przez portal z (25) szkieletowych wojowników i śmierdzące szkielety. Jedna z nich - ta w (26) - ma Klucz do krypty.
- Mapa 15: Idź do Barama, który znajduje się w (27). Na początek zabij kapłankę z daleka, aby go nie leczyła. Tam zdobędziesz Głowę Barama. W skrzyni jest także Pieczęć Wielkiego Kapitana.
- Mapa 15: Odbierz nagrodę od Kurtha - dostaniesz do 3000 złota i Amulet Silnej Woli +4 i do 750 doświadczenia.
Luskan: Wielcy Kapitanowie (zabicie Kurtha)
- Mapa 15: Na początku musisz pogadać z tym, którego zabijesz - wejście do Doków znajduje się w (T). Porozmawiaj z iluzją Kurtha w (31), a otrzymasz polecenie zabicia Barama.
- Mapa 15: Teraz idź do Barama - do Ścieków Barama przejściem w (O). Stoi on w (20), możesz z nim porozmawiać. Powiedz, by dał lepszą ofertę.
- Mapa 15: Wróć się do Doków i zaatakuj iluzję Kurtha. Będziesz musiał pokonać jego najemników - ludzi, ogrów i orklinów (łucznicy).
- Mapa 15: Skieruj się do jego Siedziby Kurtha w (Y), zabij ogra - strażnika w (32) i wejdź do środka. Tu walczył będziesz z tym samym, co zwykle, lecz przez portal w (33) przechodzą różne stwory (Vroki, Impy itp.). Aby go zamknąć, musisz zebrać Gładki Żeton z (34) i Błyszczącą Kulę z (35), i oba przedmioty włożyć do portalu - dostaniesz za to 50 doświadczenia (jak zamknąć portal przeczytasz w Księga Burke'a, który jest w (34)).
- Mapa 15: Kurth stoi w (36), zabij go i weź Głowę Kurtha. W skrzyni jest Pieczęć Wielkiego Kapitana.
- Mapa 15: Odbierz nagrodę od Barama - dostaniesz do 3000 złota i Amulet Silnej Woli +4 i do 750 doświadczenia.
Luskan: Władcy ghuli
- Mapa 15: Zejdź do Kanałów wejściem w (P) lub (Q). Przeszukaj je, lecz na razie zostaw inne wyjścia, tylko udaj się (28), gdzie zabij Ghul Lorda, zabierz mu Amulet Mocy i Dźwignię Wiatru.
- Mapa 15: Idź z tymi przedmiotami do Ghula Odszczepieńca w (29), pogadaj z nim, dostaniesz zadanie odnalezienia amuletu, który już masz.
- Mapa 15: Jeśli oddasz mu amulet, dostaniesz 150 doświadczenia, Klucz do pomieszczenia kontrolnego kanałów oraz Dźwignię Wody. Możesz się targować o 100 złota.
W poszukiwaniu kultu
- Mapa 15: Zadanie to dostajesz już na początku końca drugiego rozdziału. Idź do Świątyni Tyra w (N). Porozmawiaj z Aarinem w (17) i dowiedz się najnowszych informacji.
- Mapa 15: Wykonaj zadanie Luskan: Wielcy Kapitanowie , aby zdobyć Pieczęć wielkiego kapitana. Idź z nią do Aarina, aby wziąć Przepustkę dyplomatyczną, dostaniesz 1000 doświadczenia.
- Mapa 15: Z dokumentami idź do strażnika w (2). Po okazaniu tego brama w (R) stanie otworem, dzięki czemu dostaniesz się do Głównej Wieży - Dziedzińca. Otrzymasz też 250 doświadczenia.
- Mapa 16: Na dobry początek porozmawiaj ze strażnikiem w (1), aby dowiedzieć się kilku rzeczy, po czym wejdź do Kwater Ambasadorów w (B). Parter chroniony jest przez Obrońców, którzy na razie nie będą cię atakować. Odwiedź pokój Aribeth w (3), aby wziąć Niewielki Pamiętnik, Klucz do wieży i List do Aribeth. Dowiesz się jak działają portale w wieży. Idź w głąb wieży, pokonaj Obrońców, kotołaki, strażników i magów, aby utorować sobie drogę do portalu w (C). Możesz na razie przenieść się tylko na Poziom 2, co też uczyń.
- Mapa 16: Jak tylko znajdziesz się na górze, idź powalczyć ze strażnikami i Sladaami w (5). Przeszukaj okoliczne skrzynie, są w nich kamienie do następnych poziomów. W (6) jest pokój maga Blaskala Lauthlona, którego oczywiście uśmierć, znajdziesz przy nim Kamień portalu - czwarte piętro. Przenieś się do Poziomu 3.
- Mapa 16: Idź do (7), gdzie walczą Gargulce. W (8) i (9) są portale do innych wymiarów, skąd wychodzą Impy i Quasity, które prowadzą walkę - jej kulminacyjne miejsce jest w (10). Przenieś się na Poziom 4.
- Mapa 16: Odwiedź miejsca w (11) i (12), pozabijaj Golemy z Ciała i weź dwie różdżki, które włóż do skrzyni w (13). Dzięki temu powstanie Uhełmiony Horror, który rozbije drzwi, a w ten sposób dostaniesz 50 doświadczenia i będziesz mógł dostać się do kolejnego ważniejszego czarodzieja z wieży - Rimarda Domine'a w (14). Posiada te same przedmioty co jego poprzednik plus List do Rimardo. Rimarda chroni Żelazny Golem, więc uważaj. Przeszukaj skrzynie, to znajdziesz kamienie do następnych poziomów. Wejdź na Poziom 5.
- Mapa 16: Tu jest jedynie Nyphithys w (15), która poprosi cię o uwolnienie - zniszcz pochodnię obok, a dostaniesz od nimfy Skarabeusza Ochrony +3. Przeszukaj resztę piętra, jak zwykle poznajdujesz trochę nowych kamieni, po czym przenieś się na Poziom 6.
- Mapa 16: Tutaj z kolei, pokonując minotaury, bitewne pożeracze, znajdź i zabij Vaindre w (16). Zostawi ci Kij +2, przeszukaj jej pełen pułapek pokój w (17), a zdobędziesz Mistrzowski Kamień Portalu. Będziesz musiał zabić jej chowańca, nie jest to żaden kłopot. Przeszukaj resztę skrzynek i skieruj się na Poziom 7.
- Mapa 16: Jest to piętro więzienne, zabijesz kilka Minotaurów, a także Wardena w (18). Zostawi Kamień Portalu Iglicy i Klucz więzienny. Skieruj się na Poziom 8.
- Mapa 16: Tutaj toczy się jedna wielka walka pomiędzy demonami a ludźmi w (20). "Pogódź" walczących, po czym pozbieraj przedmioty - z podłogi i ze skrzyń - i przenieś się na Poziom 9.
- Mapa 16: Skieruj kroki do Arklema w (21). Aby go uwolnić, musisz zniszczyć cztery pochodnie umieszczone w celach. Różnica jest jednak taka, że po zniszczeniu każdej pojawiać się będzie nowy potworek do pokonania. Będą to kolejno: Kościany Pożeracz, Większy Żywiołak Ognia, Golem z Kości i Slaad Śmierci. Po uwolnieniu Arklem otworzy drzwi do portalu w (D), który przeniesie cię na Szczyt.
- Mapa 16: Najpierw zejdź do Siedziby Maugrima w (E) - tam pokonasz Kamiennego Golema w (22) i zbierzesz przedmioty, m.in. Dziennik Maugrima. Wyjdź na powierzchnię, spróbuj zagadać Morag w (23), to ona, Maugrim i Aribeth znikną, a tobie do zabicia pozostanie trochę jaszczuroludzi - wojowników, magów, a także ich dowódca - Gorgoth. Po skończeniu roboty przeszukaj skrzynie i za pomocą kamienia przywołania przenieś się do Świątyni Tyra. Poinformuj o wszystkim Aarina, a skończysz to zadanie i przejdziesz do następnego rozdziału.