Microsoft Flight Simulator X: Przygotowanie do lotu | Boeing 737-800 poradnik Microsoft Flight Simulator X
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020
Po powrocie do menu, klikamy Fly Now i po chwili jesteśmy na lotnisku Okęcie, na stanowisku 24. Jak widać na poniższym obrazku, FSX załadował nam aktualna pogodę.
Standardowo samoloty w FSX (podobnie zresztą jak w FS2004) od razu przygotowane są do lotu, czyli mają uruchomione silniki. Dla początkującego pilota znajomość procedur włączania silników nie jest konieczna, więc kwestię silników pozostawiamy tak jak jest.
Znajdujemy się w kokpicie. Kokpit 737-800 zaprojektowano w oparciu o technologię Glass Cockpit (szklany kokpit), czego efektem są monitory wielofunkcyjne, zastępujące tradycyjne wskaźniki analogowe (zegary).
Lewy monitor pokazuje główne parametry lotu, czyli prędkość, pułap, położenie samolotu względem osi (tzw. "sztuczny horyzont"), kurs, ustawione ciśnienie, prędkość pionową. Środkowy monitor działa w trzech trybach, które zmieniamy pokrętłem oznaczonym CTR, znajdującym się nad ikonami włączającymi poszczególne panele (panele te otwierają się również po naciśnięciu kombinacji klawiszy Shift+2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 ; mamy tu np. radio, GPS, panel przepustnic, górny panel, itd.). Można więc na nim wyświetlić trasę lotu (MAP) lub wskaźnik VOR (VOR) lub wskaźniki ILS (APP; systemu instrumentalnego lądowania). Monitor prawy pokazuje parametry pracy silników oraz ilość paliwa.
Pierwszą czynnością, jaką powinniśmy wykonać jest włączenie świateł nawigacyjnych NAV (jeśli jeszcze nie są włączone). Przełączniki świateł znajdują się na górnym panelu.
Teraz, naciskając klawisz ~ (tylda) otwieramy okno ATC. Przede wszystkim odsłuchujemy informacji ATIS. Dostajemy informację, że aktywnym pasem jest pas nr 33 (na mapie możemy od razu sprawdzić, jaki jest kurs oraz długość pasa 33).
Ustawiamy właściwe ciśnienie korzystając z pokrętła BARO (u nas będzie to 30.09).