Microsoft Flight Simulator X: Kołowanie | Boeing 737-800 poradnik Microsoft Flight Simulator X
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020
Łączymy się z Okęcie Clearance prosząc o IFR Clearance, czyli zgodę na lot IFR.
Zgodę taką otrzymujemy. Po starcie mamy lecieć z kursem pasa (328), wznieść się na 8000 stóp, ustawić kod transpondera na 1634 (kod ten ustawi się nam automatycznie na panelu radia). Wybieramy Read Back IFR Clearance (czyli potwierdzamy usłyszaną zgodę na lot). Mamy też skontaktować się z Okęcie Ground (gdy będziemy już gotowi do kołowania).
Zanim to zrobimy, włączamy światła kołowania, ustawiamy kurs pasa na autopilocie na 328 (okienko Course), Heading na 328, Altitiude na 8000 ft, prędkość na 160, klapy na 5 (w Internecie dostępne są różnego rodzaju instrukcje operacyjne i checklisty, z których wyczytać można, jakie są zalecane ustawienia klap do startu czy też do lądowania dla określonego samolotu).
No dobrze ale gdzie są te drogi kołowania? Jeśli nie chcemy bawić się w szukanie map lotniska (bo np. nas to nie bawi, a od razu chcemy polecieć), możemy włączyć podpowiedź w postaci tzw. Progressive Taxi , czyli linii kołowania, po której wystarczy tylko jechać aż do celu.
Przy kołowaniu nie rozpędzamy się za bardzo (wystarczy powolne toczenie się).
Łączymy się więc z Okęcie Ground i otrzymujemy polecenie kołowania do pasa 33 (i zatrzymania się przed nim) drogami kołowania: A3 , A4 , A5 , A6 , A7 , H2 , B6 , B7 , B8 . Wypychanie (Pushback ) wykonujemy wciskając klawisze Shift + P (wcześniej zwalniając hamulce). Wycofujemy samolot na mniej więcej jedną jego długość i zatrzymujemy wypychanie ponownie naciskając Shift + P .