Microsoft Flight Simulator X: Przygotowanie do lądowania | Boeing 737-800 poradnik Microsoft Flight Simulator X
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020
Możemy teraz włączyć na chwilę pauzę i wejść do mapy. Na mapie przesuwamy kursorami widok nad lotnisko ESMS, robimy zbliżenie tak, aby widać było pas, po czym klikamy na pas. Pojawi się nam okienko informacyjne, na którym zobaczymy, że kurs pasa 17 to 171, częstotliwość ILS to 111.90MHz.
Już w tym momencie możemy sobie te wartości ustawić w samolocie. Kurs pasa ustawiamy w okienku Course autopilota, a częstotliwość ILS (111.90) ustawiamy w panelu radia, w sekcji NAV1 (w polu STBY, po czym przełączamy "pstryczkiem" między okienkami na Active).
W każdej chwili możemy włączyć sobie GPS aby sprawdzić, w którym miejscu jesteśmy.
Od tego mniej więcej momentu każdy lot na tej trasie może wyglądać inaczej. My dostawaliśmy co jakiś czas polecenia zniżania (w fazie końcowej do 2500 ft) oraz zmiany kursu.
Pamiętać musimy o systematycznym zmniejszaniu prędkości tak, aby po zejściu poniżej 10000 ft zwolnić poniżej 250 węzłów. Poniżej FL100 włączamy ponadto światła lądowania.