Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Microsoft Flight Simulator X: Pogoda i paliwo | Boeing 737-800 poradnik Microsoft Flight Simulator X

Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020

W sekcji ustawiania pogody mamy pełną dowolność. Proponuje wybrać Real-World Weather (taki wybór wymaga połączenie z Internetem).

Menu wyboru pogody. - Microsoft Flight Simulator X: Pogoda i paliwo | Boeing 737-800 - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Menu wyboru pogody.

Datę lotu, porę roku oraz godzinę lotu ustalamy sobie wedle uznania.

Po ustawieniu pogody i czasu przechodzimy do sekcji Fuel and Payload , aby zatankować i załadować nasz samolot. Jak wynika z planu lotu, na trasie do Malmo zużyć powinniśmy około 716 galonów paliwa, czyli 4798 lb. Niestety obliczenia te są bardzo niedokładne. Na co dzień korzystam z fuel plannera znajdującego się na tej stronie:

http://www.metacraft.com/737NGFP/

Według tego plannera, na trasę 336 mil, powinniśmy zatankować około 11 000 lb (około, gdyż wszystko zależy od pułapu lotu, masy samolotu, prędkości i kierunku wiatru, itp.). W FSX, podczas lotu testowego ustawiłem ponad dwa razy większą ilość paliwa niż proponował planner z FSX (czyli około 11 000lbs - było to po około 60% paliwa w zbiorniku lewym i prawym, zbiornik centralny pusty; przypominam, ze proponowana ilość paliwa przez planner z FSX wynosiła tylko 4798 lb), a i tak paliwa nie starczyło na lot.

Wniosek z tego taki, iż samoloty w FSX spalają dużo więcej paliwa, niż wynikałoby to ze specyfikacji samolotu. Dlatego też proponuję na naszą trasę zatankować po 85% paliwa do zbiornika lewego i prawego, a zbiornik centralny pozostawić pusty. Sekcję ładunku pozostawiamy tak, jak proponuje program.