Microsoft Flight Simulator X: Przelot | Boeing 737-800 poradnik Microsoft Flight Simulator X
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020
Po osiągnięciu pułapu przelotowego FL320 możemy ustawić prędkość na około 0.79 Mach i się odprężyć.
System GPS sam będzie prowadził za nas nawigację (jeśli chcemy robić to samodzielnie, pozostajemy w trybie HDG zamiast GPS/VOR LOC na autopilocie i sami wprowadzamy zmiany kursu według wskazań GPS).
Będąc około 51 mil od VOR ROE otrzymujemy polecenie zniżania do poziomu FL240.
Ustawiamy wiec na autopilocie pułap 24 000. Gdy tylko to zrobimy od razu w okienku Vert Speed pojawi się nam ujemna liczba (u mnie -1800). Możemy oczywiście niemal dowolnie regulować tą wartość uważając tylko, aby samolot przy zniżaniu nie rozpędził się za bardzo i aby wskaźnik prędkości na pierwszym od prawej wyświetlaczu (PFD ) nie wszedł na czerwone pole (które oznacza overspeed , czyli przekroczenie maksymalnych, dopuszczalnych prędkości dla danego modelu samolotu).
Gdy będziemy około 21 mil do VOR ROE otrzymujemy polecenie skontaktowania się z Malmo Center.
Otrzymujemy polecenie zniżania do FL160 (musimy pamiętać, by po zejściu poniżej 18 000 stóp - FL180 - ustawić aktualne ciśnienie wysokościomierza; o ile nie poda tego kontrola, robimy to naciskając B) oraz wektory (polecenie skrętu na kurs 345) kierujące nas na podejście ILS na pas numer 17 w Malmo ESMS.
Jeśli cały czas lecieliśmy na GPS (czyli przełącznik NAV/GPS ustawiony na GPS oraz wciśnięty przycisk VOR LOC ) to musimy ten tryb odłączyć. Przestawiamy więc przełącznik NAV/GPS na pozycję NAV (do góry) i wciskamy przycisk HDG SEL . Pokrętłem HDG SEL ustawiamy wartość 345. Zmieniamy też tryb wyświetlania prędkości z Mach na IAS i ustawiamy prędkość około 300.