Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Microsoft Flight Simulator X: Kokpit | Mooney Bravo poradnik Microsoft Flight Simulator X

Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020

Przykładowy lot samolotem Mooney Bravo na trasie Kraków Balice - Praga Ruzyne

W pierwszej części poradnika opiszę przygotowania do lotu i sam przelot pomiędzy lotniskami w Krakowie (o kodzie EPKK) i Pradze (o kodzie LKPR).

Zacznę od opisania kokpitu Mooney Bravo. Nie różni się on wiele od kokpitów pozostałych małych maszyn we Flight Simulatorze, jeśli znacie go z poprzedniej wersji symulatora, to możecie pominąć ten opis.

Panel główny

Główny panel - Microsoft Flight Simulator X: Kokpit | Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Główny panel

Na głównym panelu możemy wyróżnić:

1 - wyłącznik alternatora

2 - wyłącznik baterii

3 - wyłącznik awioniki

4 - starter

5 - kontrolka hamulców aerodynamicznych

6 - kontrolka ostrzeżeń

7 - przełącznik trybu nawigacji (NAV i GPS)

8 - zegar

9 - włącznik autopilota

10 - włącznik Flight Director

11 - kontrolki markerów

12 - wyświetlacz DME

13 - panel zastawów wysokości autopilota

14 - wskaźnik NAV2

15 - wskaźnik przepływu paliwa

16 - prędkościomierz

17 - przechyłomierz

18 - wybór zbiornika paliwa

19 - sztuczny horyzont

20 - wskaźnik HSI

21 - wybór dajnika ciśnienia

22 - odladzanie śmigła

23 - ogrzewanie rurki Pitote'a

24 - pompa paliwa

25 - przełącznik trymera steru poziomego

26 - wysokościomierz

27 - wariometr

28 - wskaźnik położenia klap chłodzenia silnika

29 - przełącznik położenia klap chłodzenia silnika

30 - przełącznik klap

31 - cięgno przepustnicy

32 - cięgno skoku śmigła

33 - cięgno składu mieszanki

34 - kompas

35 - dźwignia podwozia

36 - wskaźnik trymu steru poziomego

37 - wskaźnik wychylenia klap

38 - wskaźnik ciśnienia powietrza w gaźniku

39 - obrotomierz śmigła

40 - wskaźnik trymu steru pionowego

41 - przełącznik trymera steru pionowego

42 - wskaźniki ilości paliwa

  

Panel radia i autopilota

Panel radia i autopilota - Microsoft Flight Simulator X: Kokpit | Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Panel radia i autopilota

Na panelu włączanym kombinacją Shift + 2 mamy:

1 - przełączniki audio, którymi możemy włączać i wyłączać nasłuch poszczególnych radiostacji i pomocy radionawigacyjnych;

2 - sekcja COMM1, czyli radiostacji VHF1, po lewej stronie mamy aktualną częstotliwość, po prawej częstotliwość zapasową, wprowadzać możemy tylko wartość zapasową, możemy je zamieniać za pomocą przycisku ze strzałkami.

3 - sekcja NAV1, czyli radiostacji strojącej się do nadajników VOR, częstotliwości ustawiamy jak w przypadku COMM1;

4 - sekcja COMM2, czyli radiostacji VHF2, ustawienia jak w przypadku COMM1;

5 - sekcja NAV2, tak jak sekcja NAV1;

6 - wskaźnik DME, na którym po lewej odczytamy odległość do radiolatarni w milach morskich, po prawej naszą prędkość względem radiolatarni. Przełącznikiem R1 i R2 przełączamy źródło sygnału - odpowiednio NAV1 i NAV2;

7 - panel transpondera, za pomocą cyfr wpisujemy odpowiedni kod otrzymany od kontrolera;

8 - panel autopilota, w którym możemy ustawić żądaną wysokość ALT , prędkość pionową VS , którą możemy regulować przyciskami UP i DN , włączać autopilota przyciskiem AP , włączać tryby HDG , NAV , APR , REV , ALT .

Tryby pracy autopilota:

HDG - podążanie samolotu za wskaźnikiem kierunku HDG;

HDG - podążanie samolotu za wskaźnikiem kursu NAV;

APR - podążanie samolotu za wskaźnikami podejścia ILS;

REV - wykonanie podejścia typu back-course, w Polsce nie praktykowane;

ALT - zmiana i utrzymywanie wysokości.

Panel oświetlenia

Przełączniki oświetlenia - Microsoft Flight Simulator X: Kokpit | Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Przełączniki oświetlenia

1 - światła Beacon

2 - światła kołowania

3 - światła stroboskopowe

4 - światła rozpoznawcze

5 - światła lądowania

6 - światła nawigacyjne

Światła Beacon włączamy przed włączeniem silnika, gasimy po jego wyłączeniu. Światła kołowania włączamy do kołowania i startu. Światła lądowania włączamy do startu i do lądowania. Światła stroboskopowe włączamy przy wjeździe na pas, wyłączamy dopiero po jego opuszczeniu. Światła rozpoznawcze i nawigacyjne powinniśmy mieć włączone cały czas.