Microsoft Flight Simulator X: Lądowanie | Boeing 737-800 poradnik Microsoft Flight Simulator X
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020
Środkowy wyświetlacz przełączamy w tryb APP (pokrętło CTR). Dzięki temu widzieć będziemy gdzie jesteśmy w stosunku do pasa.
W naszym przypadku jedna z ostatnich komend ATC mówiła, abyśmy skręcili na kurs 205, zniżyli pułap do 2500 ft. Otrzymaliśmy zgodę na podejście ILS na pas 17 oraz polecenie skontaktowania się z Malmo Tower.
W tym momencie dokonujemy dalszej redukcji prędkości. Ustawiamy wiec prędkość na około 200 -210 kt.
Otrzymany wektor na kurs 205 powinien w zasadzie nakierować nas na pas. Musimy cały czas obserwować wskazania ILS (środkowy monitor, przestawiony wcześniej na tryb wyświetlania APP ). Gdy różowy, podłużny prostokąt zacznie przesuwać się w stronę strzałki symbolizującej kurs pasa (ustawiliśmy ten kurs wcześniej na 171), zaczynamy szybko kręcić pokrętłem HDG w lewo (wartości HDG mają maleć, aż do 171). Samolot zacznie skręcać na kurs pasa.
Jeśli prostokąt "ucieknie" nam za bardzo w lewo, mamy trzy opcje: albo przesuwamy nieco pokrętło HDG w lewo (np. na wartość 160), tak aby samolot sklecił w lewo i niejako ponownie "złapał" kurs pasa (prostokąt zacznie się ponownie przesuwać w kierunku strzałki kierunku pasa), albo odłączamy (klawisz Z) autopilota i robimy to samo ale ręcznie, albo włączamy tryb APP (Approach) autopilota. Tryb ten automatycznie ustawi nas na kursie pasa i automatycznie zacznie zniżanie, zgodnie ze wskazaniami ILS. My ustawiliśmy się na osi pasa za pomocą pokrętła HDG , po czym skorzystaliśmy z trybu APP .
Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie